książka
Wydawnictwo Promyk |
Oprawa miękka |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Książka zalecana przez POLSKIE TOWARZYSTWO DYSLEKSJI do pracy z uczniami mającymi specyficzne trudności w uczeniu się ortografii - dysortografię.W języku polskim głoska `u` może być zapisywana przy pomocy dwóch różnych liter `u` lub `ó`. Uzasadnienie pisowni różnych liter na oznaczenie tej samej głoski sprawia niektórym uczniom trudności, które mogą utrzymywać się przez cały okres nauki szkolnej. Często nawet uczniowie o bardzo dobrych możliwościach intelektualnych wymagają dodatkowej pomocy dydaktycznej, a nawet korekcyjno-kompensacyjnej.
Zastosowana w naszych zeszytach bardzo skuteczna i logiczna metoda pozwala zrozumieć istotę reguł ortograficznych, zapamiętać obrazy graficzne wyrazów, a także poprzez pisanie utrwalać obrazy motoryczne wyrazów i przezwyciężać trudności w pisaniu. Uczeń musi przeprowadzać analizę wyrazów, zauważać zmiany zachodzące w wyrazach, które uzasadniają pisownię.
W te trudne zagadnienia pisowni autorki wprowadzają dziecko poprzez komiks (s. 1 - 2), który stawia pytania dotyczące trudności w zapisywaniu wyrazów z "ó-u" i jednocześnie zachęca do wykonywania kolejnych ćwiczeń na różnorodnym materiale wyrazowym (s. 4 - 52). Ćwiczenia te uczą obserwacji zjawisk językowych dotyczących ortografii, gramatyki, słownictwa, słowotwórstwa, związków frazeologicznych i składni.
Pracę rozpoczynamy od wyrazów, w których "ó" wymienia się na "o, e, a" (patrz - lewa górna rubryka tabeli zamieszczonej na s. 3).
Na uwagę zasługuje nowatorski sposób systematycznego utrwalania i sprawdzania postępów w nauce. Ćwiczenia sprawdzające zamieszczone są na końcu każdego rozdziału oraz na końcu zeszytu (s. 53-60).
Nie wszyscy uczniowie szkoły podstawowej są w stanie opracować cały materiał zamieszczony w zeszycie ćwiczeń. Mogą wykonać wybrane zagadnienia, a pracę kontynuować w gimnazjum.
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Promyk |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 30.06.2016 |