Dyrektor szkoły - administrator, menedżer, przywódca
Między szkolną codziennością a polityką oświatową książka
Wydawnictwo Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Oprawa miękka |
Opis produktu:
Monografia przybliża współczesne dyskusje na temat roli dyrektora szkoły. Podejmowane są w niej zagadnienia dotyczące przywództwa w edukacji i przywództwa edukacyjnego. Role i zadania dyrektorów polskich szkół analizowane są zarówno w kontekście współczesnych koncepcji zarządzania szkołami, jak i wyzwań szkolnej codzienności. Praca ukazuje złożoność zadań podejmowanych przez liderów szkolnych społeczności, a prezentowane analizy wpisują się w nurt badań usytuowanych w perspektywie polityki oświatowej. Celem badań jest rozpoznanie nie tylko w jakim zakresie dyrektorzy realizują lub postrzegają swoją rolę, ale także to, jak ta rola jest rozpoznawana i oceniana przez osoby, które są bezpośrednio zależne od dyrektora lub współpracują z nim. Analizie poddano opinie uczniów, rodziców, nauczycieli oraz przedstawicieli lokalnych samorządów i nadzoru pedagogicznego. Wnioski z badań mogą być pomocne w budowaniu odpowiedzi na pytanie, czy w polskim systemie edukacyjnym możliwe jest partnerstwo edukacyjne także w zakresie szeroko rozumianego przywództwa.
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Wydawnictwo: | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wprowadzono: | 21.06.2016 |