Programowanie w ruchu. Język robotów - pętle i warunki
artykuł biurowy
- Darmowa dostawa
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Nauka programowania przez zabawę bez konieczności użycia komputera.Dla uczniów w wieku 9-10 lat.
Czwarta część serii `Programowanie w ruchu` przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 9 do 10 lat. Zestaw obejmuje zgrupowane w ośmiu tematach zdania, które nie odnoszą się do z góry zadanej stałej sytuacji, lecz mają przygotować instrukcję dostosowaną do różnych nieznanych z góry okoliczności.
Zadania te będą polegały, między innymi, na zaprogramowaniu (przez wymyślenie i sformalizowanie instrukcji) automatycznego odkurzacza, tak, aby okurzył całe pomieszczenie o dowolnym kształcie w miarę możliwości nie poruszając się nigdy po swoich wcześniejszych śladach, albo na zaprogramowaniu robota, tak aby przeszedł dowolny labirynt. Do tego będą potrzebne nowe znaki i nowe czynności, które uczniowie stopniowo sami odkryją ? będą to właśnie tytułowe pętle i warunki.
Każdy z ośmiu tematów realizowany jest przez:
* ćwiczenie praktyczne obywające się w realnej przestrzeni klasy,
* dwie tury zabaw klasowych z wykorzystaniem wielkowymiarowej gry na dywaniku klasowym,
* co najmniej dwie karty pracy z prostymi zadaniami,
* ćwiczenie ruchowe z kodowaniem czynności,
* ćwiczenie interaktywne przy tablicy multimedialnej.
Każda z części zawiera komplet materiałów dla całej klasy.