Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Rurka Wodna Foxgames

gry / zabawki

Producent Foxgames
Wiek 6-910-14
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Rurka wodna to kafelkowa gra, w której gracze budują jak najdłuższy zjazd zjeżdżalni. Wygrywa ten, kto jednym ślizgiem zaliczy najdłuższą trasę w wielkim parku wodnym. Gracze po kolei dokładają elementy zjeżdżalni i poruszają się po niej pionkami. Wodny Ślizg to proste zasady, szybkie tempo i frajda dla całej rodziny.

- Bardzo estetyczne i trwałe wykonanie.
- Gra niezależna językowo.
- Mechanizm dokładania kafelków uwielbiany przez graczy.
- Proste zasady, które można wytłumaczyć w 30 sekund.
- Film tłumaczący zasady rozgrywki na kanale FoxGames na Youtube.



Zawartość pudełka:

kafelki zjeżdżalni
1 kafelek startowy
3 kafelki atrakcji
1 kafelek wyjazdu z tunelu
4 kafelki ratowników
6 pionków
6 kart graczy
18 żetonów premii
instrukcja

Liczba graczy: 2 - 6 osób
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok. 15 minut
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Foxgames
Wiek: 6-9 , 10-14
Ilość graczy: 2 osoby , 3-4 osoby

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Rurka Wodna

4.5/5 ( 12 ocen )
  • 5
    9
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
    1
  • 1
    0

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 30-07-2018 17:42

?Rurka wodna? potrafi odurzyć dzieci opakowaniem, a także tematyką ? ponieważ nasze urwisy kochają zjeżdżalnie ? zresztą my też, no może tylko do pewnego wieku i sprawności, ponieważ potem wysiada nam błędnik i zaczynamy mieć mdłości.

Opisywana dzisiaj gra bazuje na kafelkach, nawiązuje do największych atrakcji parków wodnych ? już nie pływalni, ponieważ obecnie więcej się bawimy niż pływamy wyczynowo.
Przyznam szczerze, że do końca nie rozumiem, dlaczego ta gra funkcjonuje z oznaczeniem od 7 roku życia, z własnego doświadczenia szkolnego wiem, że w tym wieku takie ? jednak bardzo dziecinne ilustracje nie cieszą się już tak dużym powodzeniem. Czas rozgrywki zajmuje ok. 15 minut, ale może dłużej, kiedy zaczyna się robić tłoczno w przestrzeni gry ? organizacja zabawy, kombinowanie odnośnie wyboru i położenia płytki. O tytuł mistrza ślizgu konkurujemy w gronie 2-6 osób, generalnie im więcej tym trudniej się dołożyć do planszy, natomiast zabawa w parze staje się monotonna ? najlepiej ucelować gdzieś pośrodku.

Celem zabawy jest wybudowanie najdłuższej rury poślizgowej, na końcu zabawy będziemy cofali nasz pionek i liczyli poszczególne fragmenty zjeżdżalni na danych kaflach oraz podliczali punkty bonusowe, przyznawane nam kiedy przy okazji przedłużania własnej konstrukcji pomożemy w budowie cudzej.

Patrząc na opakowanie może się wydawać, że gra będzie obfitowała w fajerwerki graficzne, ale to myli ? poza kilkoma atrakcjami parku, jak statek piracki czy wir i tunel, nie ma tutaj wiele elementów mogących zaciekawić dziecko ? rury nie są specjalnie atrakcyjne. Aczkolwiek skojarzenia z wesołą aktywnością w realu z pewnością bardzo grze pomagają.
Każdy z nas otrzymuje pojedynczy kafelek, kartę postaci ? bardzo fajnie, że są różne rasy ? oraz układa odpowiedni pionek na dwustronnej kafli startowej. Podczas układania płytek należy przestrzegać zasady, aby unikać kolizji z cudzym torem jazdy oraz nie podłączyć się pod otwarty wlot startowy przeznaczony dla nieaktywnego gracza.

Duże potrójne płytki dodajemy do układu, kiedy użyjemy standardowej z ich wskazaniem, wtedy mała odrzucana jest do pudełka i dokładamy właściwą ? te mogą nieźle namieszać, wprowadzają dużo przestrzeni, które możemy wykorzystać dołączając do nowych ciągów naszą obecną rurkę.

Aby się nie zapętlić i uciec ze skupiska obcych rur wprowadzono tunel ? wjazd trafi się losowo, a wyjazd dobieramy z widocznych elementów, czekających z boku pola gry. Podobnie wykorzystuje się pary kafli ratowników. Tutaj należy pamiętać, że wskakując do odpowiednio numerowanego połączenia, dodawany gdzieś na uboczu wylot lub drugi ratownik muszą stykać się z rurkami obecnymi już w grze właściwymi ? tymi samymi numerami ? naturalna kontynuacja ciągłości toru jazdy.

W grze występują również tory oznaczone kreskami ? te super rurki po dołożeniu do układu pozwalają nam wyłożyć kolejny kafel. Oczywiście pamiętamy o uzupełnieniu ręki, a w swojej turze o dobraniu drugiej kafli gwarantującej możliwość bieżącego wyboru.
Gra jest dziwna ? dla nas niekonkretna w swojej kategorii i wymykająca się jednoznacznej ocenie. Z jednej strony bajeczna ilustracja na froncie ? dla najmłodszych idealna, z kolei wzornictwo kafli ? niewyróżniające się, spokojne i miłe lecz odrobinę ubogie, odbiegające od tła z pudełka. Zasady dokładania ? generalnie banalne, ale z możliwością szybkiego zaplątania się kiedy gra nas więcej osób, dlatego należy być ostrożnym w planowaniu trasy, czyli dzieci grające na żywioł nie zawsze ułożą poprawnie.

Fajny pomysł, ale porównując z innymi grami kafelkowymi będącymi w naszym posiadaniu lub u znajomych, ta gra nie przebije się, pomimo swojej oryginalnej tematyki, na dłuższy czas preferujemy inne pozycje ? w kolekcji nie zostanie. Dla dużo grających z dziećmi rodziców ? taki sobie umalowany Kopciuszek.

Warto jednak zaznaczyć, że córka od razu chciała ją testować i dopytywała się kiedy znowu razem ruszamy na basen! W formie prezentu pozycja niewątpliwie sprawdzi się, będzie to upominek na bogato, z którym można się pokazać i solenizantce przypuszczalnie będzie się podobał.

Robert Woźniak

ilość recenzji:997

brak oceny 6-06-2018 12:26

Teraz mamy taką piękną pogodę, że jedyne rozwiązanie to siedzieć sobie w chłodzie, popijać napój z lodem i czytać interesującą powieść. Inną opcją jest odwiedzenie jakiegoś wodnego parku, w którym na okrągło można się chłodzić do woli, a człowiekowi nie chce się wracać do domu. Na szczęście wakacje blisko więc takie rozrywki nie są tylko nierealnymi marzeniami, ale całkiem interesującymi planami na przyszłość. Aby więc nie tęsknić za bardzo za rozrywkami takiego parku, warto zagrać w grę ?Rurka wodna?. Jak się możemy dowiedzieć z opisu na pudełku:

Wizyta w parku wodnym bez zjazdu rurą się nie liczy. Każdy to wie. W tej grze budujecie właśnie taką rurę. Najlepiej jak najdłuższą, to chyba jasne!
Frajda dla całej rodziny, emocje i bardzo szybkie tempo gwarantowane.
Jesteście gotowi? To wskakujcie do ?Rurki wodnej?!
Rurka wodna to kafelkowa gra, w której gracze budują jak najdłuższy zjazd zjeżdżalni. Wygra ten, kto jednym ślizgiem zaliczy najdłuższą trasę w wielkim parku wodnym. Gracze po kolei dokładają elementy zjeżdżalni i poruszają się po niej pionkami.
Rurka wodna to szybkie tempo i frajda dla całej rodziny, a wśród licznych zalet, cechują ją:
? proste zasady
? lubiany przez graczy, kafelkowy mechanizm budowania planszy


Elementy gry:
? kafelki z elementami zjeżdżalni (29 odcinków zwykłych,  7 kafelków superrurek, 3 kafelki z symbolami akcji, 1 kafelek wjazdu do tunelu),
? 1 kafelek startowy,
? 3 duże kafelki atrakcji,
? 1 kafelek wyjazdu z tunelu,
? 4 kafelki ratowników,
? 6 pionków,
? 6 kart graczy,
? 18 żetonów premii,
? instrukcja.
Autorzy: Sam-goo, Evan Song
Ilustracje: Christophe Swal, Tomek Larek
Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 2?6 graczy

Podsumowując, doskonała rozrywka dla całej rodziny. Śmiechu jest co niemiara, a dążenie do tego, aby nasza zjeżdżalnia była najdłuższa jest naprawdę świetną zabawą. Każdy w tej grze odkryje coś dla siebie, a dzieci uczą się jeszcze planowania i takiego ustawienia, aby ich konstrukcja wygrała. Polecam wszystkim.