SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Reglamentacja - gra na kartki IPN

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

gry / zabawki

Producent IPN
  • Dostępność niedostępny
  • DPD dostawa za półdarmo

Opis produktu:

Instytut Pamięci Narodowej przedstawia nową grę planszową twórców Kolejki.

Jeżeli zdecydujecie się na rozgrywkę, czeka Was trudne zadanie. Cofacie się do czasów PRL, by zimą 1983 roku powalczyć o dodatkowe kartki na mięso, cukier i inne dobra. Waszym zadaniem jest zrobienie zakupów przed zapowiedzianą wizytą gości. Niestety towar w sklepie jest reglamentowany, a kartki z przydziału często nie odpowiadają temu co musicie kupić. Potrzebne kupony reglamentacyjne mają za to inni.



Szybko orientujecie się, że sukces zależy od sprawnego wymieniania się kartkami z graczami stojącymi w kolejce.

Musicie się jednak śpieszyć, bo sklepowa zaraz dopije herbatę i zacznie sprzedawać.
W tej emocjonującej grze negocjacyjnej handel odbywa się jedynie w ciągu minuty. Karol Madaj, twórca Reglamentacji.



Gry na kartki, stworzył niezwykle dynamiczną grę planszową w której do zwycięstwa będziecie potrzebować trochę szczęścia, nieco zręczności oraz żyłki do handlu.
Gra, tak jak wszystkie wcześniejsze publikacje IPN, ma także zadania edukacyjne - przypomina o jednym z najbardziej wymownych symboli upadku peerelowskiej gospodarki.
Do gry dołączone jest bogato ilustrowane opracowanie historyczne dr. Andrzeja Zawistowskiego, przybliżające dzieje reglamentacji kartkowej. Dzięki niemu starsi z was będą mogli sobie przypomnieć, a młodsi poznać `uroki PRL-owskiego dobrobytu`.



Zawartość pudełka:

35 kart kartek na 7 towarów
20 kart zakupów
6 kart zapowiedzianych wizyt
1 plansza
6 drewnianych figurek
5 drewnianych domków
1 drewniany bączek do odmierzania czasu gry
1 kostka

Liczba graczy: 3 - 5 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 30 minut
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: IPN
Wymiary opakowania: 180x110

RECENZJE - Gry / Zabawki - Reglamentacja - gra na kartki

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.6/5 ( 5 ocen )
  • 5
    3
  • 4
    2
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 7-03-2018 12:59

Warto rozpocząć od tego, że Reglamentacja nie jest dodatkiem, bo spotkaliśmy się z takimi opiniami w sieci ? czytajcie plotkami, gdyż nie są one poparte faktami. Jest to w pełni samodzielny produkt, oczywiście w bardzo zbliżonym, niemalże identycznym wzornictwie jak sama Kolejka, z podobnymi mechanizmami ? ludziki gęsiego i spekulant ? oraz o podobnej kupieckiej tematyce i naleciałościach kulturowo-obyczajowych rodem z PRLu, natomiast tworzącą zamkniętą całość.

Gra przeznaczona jest dla 3-5 graczy w wieku od 10 lat ? nie w każdej rodzinie. Czas trwania zabawy to ok. 30 min. ? bywa różnie.

Instrukcja przypomina indeks studenta. Co prawda i papierowe książeczki do odnotowywania ocen odchodzą obecnie do lamusa, zastępowane na uczelniach przez dzienniki elektroniczne, ale większość z was rozpozna analogię. Warto zaznaczyć, że wydawca wyciągnął wnioski z wcześniejszych opracowań ? jest ona prosta i przejrzysta oraz w pełni zrozumiała.

Jak na rasową grę karcianą przystało, plansza jest tu niewielkich rozmiarów. Przedstawia osiedlowy sklepik z charakterystyczną, tak bardzo rozpowszechnioną ówcześnie wagą. Nasze karty są całkiem giętkie i wytrzymałe. Dzielą się na kartki produktowe, kary zakupów oraz zapowiedzianych wizyt. Pionki są podwójnej szerokości ludzików z Kolejki. Występują również domki ? w sumie do zabawy zbędne, ale skoro jest pukanie to gdzieś muszą być i drzwi wejściowe. Otrzymujemy dodatkową zabawkę ? rewelacyjny bączek ? z pewnością zanim zaczniecie grać będziecie kręcili nim do upadłego! Wszystkie mole książkowe będą także zachwycone książką ? tak, w opakowaniu mamy rzetelną i wiarygodną publikację opisującą epokę i wykorzystanie kartek w handlu. Była to znakomita decyzja, żeby rozdzielić treści historyczno-naukowe od zasad samej gry. Teraz łatwiej wszystko odnaleźć i ogarnąć.

Reglamentacja historycznie opierała się na kartkach, czy jak w różnych okresach je nazywano: talonach, biletach. Pełnią one w grze funkcję specyficznej waluty na wybrany asortyment. Otrzymujemy za nie podstawowe produkty spożywcze do nich przyporządkowane: mięso, cukier, masło, mąkę, wyroby czekoladowe, mydło, alkohol. W grze zastosowano rzeczywiste wzory dokumentów ? realne schematy graficzne obecne wówczas na rynku. Podczas rozgrywki wymieniamy je na karty zakupu, które rozpoznamy po namalowanej torbie. Mają one odpowiednie ikony z drugiej strony.

Przyczyną tego całego zamieszania i kłopotów są jak to zwykle bywa goście. Przygotować musimy się do różnych imprez, w tym tak przerażającej jak wizyta teściowej i tak cudownej jak imieniny męża ? taki żarcik. Każdy z nas ma na początku pięć kartek na ręce i po jednej karcie zapowiedzianych wizyt. Nie wszystkie są przydatne w danej chwili, musimy więc pozyskiwać te wartościowe na drodze wymiany ? także miejsca swojego pionka w kolejce, negocjacji, handlu, przekupstwa.

http://mlodygiercownik.pl/2016/06/20/recenzja-gry-karcianej-reglamantacja/

Czy recenzja była pomocna?

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 20-06-2016 19:50

Kartki na towary jako element gry karcianej, a jednocześnie edukacja historyczna poprzez zabawę - świetny pomysł! Moja recenzja na... gdzie każdego dnia opisuję inną grę - zapraszam i polecam ten produkt!

Czy recenzja była pomocna?