Gra Zaginiona wyspa Arnak - gra planszowa Rebel | Sklep Gandalf.com.pl
Ulubione
Kategorie

Gra Zaginiona wyspa Arnak - Rebel

  • Bestseller
    image-bestseller
  • Promocja
    image-promocja

gry / zabawki

  • Rebel
  • Wiek 10-14>15
  • Ilość graczy 1 osoba,  2 osoby,  3-4 osoby
  • Wysyłka dzisiaj
    Wyślemy jeszcze dziś!
  • Odbiór w Łodzi już dzisiaj

Gra Zaginiona wyspa Arnak - opis produktu:

Wciel się w badacza i odkryj Zaginioną wyspę Arnak!


Na bezludnej wyspie wśród nieznanych wód badacze odkryli ślady wielkiej cywilizacji. Poprowadź wyprawę, by zbadać nieznane zakątki, odnaleźć zaginione artefakty, stawić czoła budzącym grozę strażnikom i poznać tajemnicę, którą skrywa wyspa.



Zaginiona wyspa Arnak to gra łącząca mechaniki budowania talii i rozmieszczania robotników. Uczestnicy będą eksplorować kolejne zakątki planszy i odkrywać nieznane tereny, umiejętnie zarządzając zgromadzonymi zasobami.
Oprócz klasycznych efektów, dostępne karty posłużą również do rozmieszczania pracowników, a wraz z odkrywaniem kolejnych części wyspy, pojawią się zupełnie nowe akcje, które będziemy mogli wykonywać. Niektóre z nich będą wymagały posiadania konkretnych zasobów, kluczowe będzie więc zbudowanie solidnej podstawy.


Zaginiona Wyspa Arnak - Zasady gry


Każdy z graczy staje przed zadaniem poprowadzenia wyprawy badawczej na nieznaną dotąd wyspę Arnak i odkrycia tajemnic wymarłej cywilizacji.

Gracze będą zaopatrywać swoje ekspedycje w przydatne przedmioty, eksplorować dżunglę w poszukiwaniu tajemniczych artefaktów i fascynujących stanowisk archeologicznych, ujarzmiać strażników tych miejsc i co najważniejsze prowadzić na podstawie znalezisk badania, które mogą doprowadzić do odkrycia zaginionej świątyni.

Za swoje dokonania gracze zdobywają punkty, które na koniec gry pokażą, kto poprowadził najbardziej owocną wyprawę.

Zaginiona wyspa Arnak - Mechanika/h2>
Mechanicznie jest to worker placement z elementami budowania talii.
Z biegiem rund drugi aspekt zyskuje na znaczeniu więc trzeba rozsądnie rozstawiać pomocników na planszy. w swojej turze wybieramy jedną akcje główną i kilka dodatkowych efektów które będą jej towarzyszyć. Daje to grze dużą dynamikę mimo kilku możliwych efektów.

Akcje wykonywane są w 3 obszarach, z których każdy jest istotny i przynosi nam punkty. Przede wszystkim będziemy eksplorować Arnak ,prowadząc wykopaliska.
rozmieszczamy pracowników na już znanych strefach oraz odkrywamy nowe.
Czasem trzeba będzie zaryzykowac spotkanie z niebezpieczeństwem by odkryc co tam się kryje.
Po prawej stronie planszy spotkacie tor świątyni. Będziecie na nim przesuwać znaczniki badań oraz dziennika opłacając koszt kolejnego poziomu badań. Dziennik nigdy nie może być dalej niż znacznik badań, w końcu trzeba najpierw coś odkryć, żeby później to zapisać. W ten sposób będziecie mogli dostać sporo punktów oraz bonusowych surowców podczas gry.
Po pięciu rundach gra się kończy. Partia 3 osobowa powinna zająć około 90-120 minut w mocno nieśpiesznym tempie.
W grze doświadczycie trochę losowości, choć nawet podczas dociągu, z uwagi na małą liczbę kart w talii podczas gry, jest ona ograniczona.


Zaginiona wyspa Arnak - Wrażenia z Gry


Zaginiona wyspa Arnak to rozbudowana, wielowymiarowa planszówka, którą podczas każdej partii będziemy odkrywać na nowo.
Ograniczenie do jednej akcji na turę zmusza graczy do podejmowania niełatwych wyborów i pozwala za każdym razem wypracować zupełnie inną strategię działania w oparciu o dostępne możliwości.
Sama mechanika gry wspaniale wprowadza klimat ,poprzez dobrze pomyślaną synergię mechanik gry. np. Artefaktów i przedmiotów kupowanych z rynku.

Choć wydawać by się mogło, że gra posiada wiele elementów losowych, tak naprawdę mają one znaczenie jedynie dla tworzenia niepowtarzalnych układów początkowych. Sama rozgrywka jest szeregiem trudnych, taktycznych wyborów, z których każdy zaważy na ostatecznym wyniku.
Plansza gry jest dwustronna i oferuje dwa różne warianty gry. Na początku zalecamy skorzystanie ze strony ze Świątynią Ptaka.
Gra na stronie ze Świątynią Węża ma specjalne zasady opisane na końcu instrukcji.

Zaginiona wyspa Arnak - Zawartość Pudełka


Sama gra wygląda naprawdę wspaniale, Gra jest świetnie wykonana! Groty, tabliczki i klejnoty zachwycają. Grafika świetnie pasuje do tematu i przenosi nas w klimaty rodem z kultowej serii filmów o przygodach Indiana Jonesa.



S
Szczegóły

RECENZJE - Gry - Gra Zaginiona wyspa Arnak

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.7/5 ( 16 ocen )
  • 5
    12
  • 4
    3
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Moonmight

ilość recenzji:1

9-04-2021 13:48

Niedawno nabyłem grę Zaginiona Wyspa Arnak. Szczerze troszkę sceptycznie podszedłem do tytułu, gdyż za wiele pozytywnych recenzji na jej temat usłyszałem wcześniej i bałem się, że to tylko marketingowa sztuczka.
Na pierwszy rzut oka gra robi naprawdę dobre wrażenie. Wszystkie elementy wykonane solidnie, na kafelkach, żetonach, planszetkach i głównej planszy wspaniałe grafiki. Troszkę brakuje wypraski, do gry są dołączone woreczki strunowe, niestety dość słabe.
Zabrałem się za czytanie instrukcji, przyznam, że bardzo przejrzyście napisana, do tego wzbogacona świetnymi grafikami. Warto dodać, że na YT można znaleźć opis zasad w wersji video, co naprawdę bardzo ułatwia zapoznanie się z nimi, nawet gdy dookoła mnie skakały moje dzieci nie miałem z tym większych problemów.
Wieczorem przystąpiliśmy do pierwszej rozgrywki, żeby dodać klimatu w tle leciał motyw z Indiany Jonsa :). Nie zajęło dużo czasu, abyśmy mogli bez większego problemu rozgrywać swoje kolejki, każdy bardzo szybko zaczaił na czym gra polega. Żeby dalej nie spoilować - bawiliśmy się naprawdę świetnie i nie mogę się doczekać, aż będziemy mogli rozgrywkę powtórzyć.
Podsumowując - gra naprawdę świetna, klimatyczna, z w miarę prostymi zasadami, i stosunkowo krótka, spokojnie można rozegrać w 2 godzinki.
Bardzo się cieszę, że moje sceptyczne podejście okazało się bezpodstawne. 5/5

Czy recenzja była pomocna?

Wojtek

ilość recenzji:2

31-08-2021 00:41

Ta gra to jest świetny przykład jak ważny jest wygląd grafik w grze oraz sposób wykonania. Barwy świetnie ze sobą współgrają, tworząc fantastyczny klimat gry. Staje się ona dla nas dosłowną "radością dla oka". Planszetki, plansza, elementy diamentów, tabliczek, grotów, kart (!) To wszystko jest kapitalne! Ale zaczynając od początku czyli temat samej gry i jej mechaniki. Gra bardzo ciekawa, łatwe zasady, a wiele możliwości, trudnosc polega na tym by wymyślić krok po kroku co zrobić i jak zagrać, co najpierw, co potem, a co w międzyczasie możesz zrobić żeby twoja gra była efektowana i zdobyć więcej punktów. Muszę dodać że gracz na każdym kroku jest nagradzany w różny za każdy swój ruch. Im więcej zagramy w swojej rundzie tym więcej zdobędziemy diamentow, monet, kompasów, grotow włóczni, kamiennych tabliczek, za które przeprowadzimy za chwilę kolejne badania, a za nie dostaniemy kompasy albo nowego pomocnika, a potem znów wyruszymy w głąb lądu ku nowej przygodzie. Co teraz odkryjemy? Jaki strażnik nam się ukaże? Co zyskamy? Kupno genialnych kart i budowa swojej talii jest zrobiona według mnie i osób z którymi grałem, w sposób bardzo wyważony, przez co pozyskanie każdej nowej karty to duża frajda. Gra toczy się jakby na 2 obszarach tj. Odkrywaniu wyspy i prowadzeniu badań w świątyni. Świetnie one się uzupełniają. Fabuła, tak ta gra ma fabułę, która ułatwia nam naukę zasad i pwodouje ze jest ona bardzo intuicyjna, na tyle że laik, który siada 1 raz do tej gry i może 2 raz do planszowki innej niż chińczyk chłonie zasady w moment. Instrukcja świetnie napisana, przyjemnie się czyta i szybko "łapie zasady" i o co tutaj "kaman". Regrywalność olbrzymia, wiele pięknych kart, każda inna, 2 strony planszy, jedna łatwiejsza, druga trudniejsza, za każdym razem inne rozstawienie gry na samym początku, inne pomysły graczy i losowość w odrywaniu stanowisk archeologicznych, powoduje że po zakończeniu gry, od razu myśli się kiedy zagramy znowu. Ta gra cieszy, na tyle ze nawet porażka... przepraszam, tutaj nawet bycie ostatnim w punktacji powoduje dużą satysfakcję ze swoich dokonań podczas gry, że każdy wstaje od stołu z uśmiechem i zadowoleniem ze świetnie spędzonego czasu. Gra jest szybka. 2 ostatnie rundy są według mnie najdłuższe bo najwięcej się dzieje, ale i tak jest to szybka gra, przez co można zagrać od razu drugi raz ;). Wariant Solo... tego szukałem najbardziej, ponieważ nie zawsze mam z kim zagrać a gra, która jest namacalna i nie promieniuje od niej światło, jest towarem deficytowym, no i żeby była dobra oczywiście. Arnak jest rewelacyjny. Nie tylko jak tak twierdzę, ale nawet przez sen o zaginionej wyspie Arnak mówi moja dziewczyna to chyba jest coś na rzeczy ;D

Czy recenzja była pomocna?

Wojtek

ilość recenzji:2

30-08-2021 12:54

Ta gra to jest świetny przykład jak ważny jest wygląd grafik w grze oraz sposób wykonania. Barwy świetnie ze sobą współgrają, tworząc fantastyczny klimat gry. Staje się ona dla nas dosłowną "radością dla oka". Planszetki, plansza, elementy diamentów, tabliczek, grotów, kart (!) To wszystko jest kapitalne! Ale zaczynając od początku czyli temat samej gry i jej mechaniki. Gra bardzo ciekawa, łatwe zasady, a wiele możliwości, trudnosc polega na tym by wymyślić krok po kroku co zrobić i jak zagrać, co najpierw, co potem, a co w międzyczasie możesz zrobić żeby twoja gra była efektowana i zdobyć więcej punktów. Muszę dodać że gracz na każdym kroku jest nagradzany w różny za każdy swój ruch. Im więcej zagramy w swojej rundzie tym więcej zdobędziemy diamentow, monet, kompasów, grotow włóczni, kamiennych tabliczek, za które przeprowadzimy za chwilę kolejne badania, a za nie dostaniemy kompasy albo nowego pomocnika, a potem znów wyruszymy w głąb lądu ku nowej przygodzie. Co teraz odkryjemy? Jaki strażnik nam się ukaże? Co zyskamy? Kupno genialnych kart i budowa swojej talii jest zrobiona według mnie i osób z którymi grałem, w sposób bardzo wyważony, przez co pozyskanie każdej nowej karty to duża frajda. Gra toczy się jakby na 2 obszarach tj. Odkrywaniu wyspy i prowadzeniu badań w świątyni. Świetnie one się uzupełniają. Fabuła, tak ta gra ma fabułę, która ułatwia nam naukę zasad i pwodouje ze jest ona bardzo intuicyjna, na tyle że laik, który siada 1 raz do tej gry i może 2 raz do planszowki innej niż chińczyk chłonie zasady w moment. Instrukcja świetnie napisana, przyjemnie się czyta i szybko "łapie zasady" i o co tutaj "kaman". Regrywalność olbrzymia, wiele pięknych kart, każda inna, 2 strony planszy, jedna łatwiejsza, druga trudniejsza, za każdym razem inne rozstawienie gry na samym początku, inne pomysły graczy i losowość w odrywaniu stanowisk archeologicznych, powoduje że po zakończeniu gry, od razu myśli się kiedy zagramy znowu. Ta gra cieszy, na tyle ze nawet porażka... przepraszam, tutaj nawet bycie ostatnim w punktacji powoduje dużą satysfakcję ze swoich dokonań podczas gry, że każdy wstaje od stołu z uśmiechem i zadowoleniem ze świetnie spędzonego czasu. Gra jest szybka. 2 ostatnie rundy są według mnie najdłuższe bo najwięcej się dzieje, ale i tak jest to szybka gra, przez co można zagrać od razu drugi raz ;). Wariant Solo... tego szukałem najbardziej, ponieważ nie zawsze mam z kim zagrać a gra, która jest namacalna i nie promieniuje od niej światło, jest towarem deficytowym, no i żeby była dobra oczywiście. Arnak jest rewelacyjny. Nie tylko jak tak twierdzę, ale nawet przez sen o zaginionej wyspie Arnak mówi moja dziewczyna to chyba jest coś na rzeczy ;D

Czy recenzja była pomocna?

Zbyszek

ilość recenzji:2

20-01-2021 09:40

Gra Zaginiona Wyspa Arnak bardzo pozytywnie nas zaskoczyła. Świetny pomysł na grę, ciekawa grafika i dobra mechanika.
Gra typu 30min/osobę. Choć nam jeszcze nie udało się osiągnąć tak dobrego tempa. A dodatkowo trzeba się liczyć z dość długim przygotowaniem planszy do gry i oczywiście później ze sprzątaniem po grze. Nie jest to jednak zbyt męczące. Dużym plusem jest odpowiednia ilość dołączonych foliowych woreczków.
Instrukcja jest napisana w sposób przystępny że wstawkami fabularnymi poprawiającymi klimat rozgrywki, a wpływa to na dodatkowe przedłużenie czasu pierwszej rozgrywki. Parę razy musieliśmy wracać do instrukcji ale zasady są przejrzyste a wiele podstawowych informacji można znaleźć na kartach graczy.
Wykonanie dobre i raczej trwałe, choć plansza się lekko nie zgrywa ze sobą - jakaś podejrzewam wada produkcji.
Regrywalność na bardzo wysokim poziomie dzięki dużej ilości kart, rożnym asystentom i wielu opcjach strategi rozwoju.
Bardzo polecamy.

Czy recenzja była pomocna?

Wojciech

ilość recenzji:1

15-01-2021 09:31

Grę zakupiłem kilka dni temu, ale już zdążyliśmy rozegrać kilka partyjek:)
Ale po kolei. Po wyciągnięciu z kartonu otrzymujemy piękne pudełko z klimatyczną grafiką, jest ciężkie co już wywołało uśmiech na mojej twarzy, pomyślałem - będzie grubo, jest tego sporo.
W pudełku wiadomo, wszystko trzeba ogarnąć jak w każdej planszówce na początku, malutkim minusem jest brak wypraski, ale są folie na każdy element więc też nie jest źle.
Elementy "papierowe" są mega dobrej jakości i są dość grube, karty sprawiają wrażanie wytrzymałych, plastikowe elementy - strzały, kryształy i manuskrypty ... czad :D kolor i jakoś wykonania super! Pasują do klimatu. Karty świątyń, wykopalisk oraz potworów mają naprawdę baaardzo fajne grafiki, nic się nie powtarza i wszystko pasuje do planszy która jest tu wisienką na torcie, jest duża, kolory są przepiękne, wszystko pasuje i naprawdę ma sens (dżungla, góry, rzeki, odkryte świątynie, potwory itp.)
Jak odkrywamy świątynie do której najpierw musimy dojechać, dolecieć czy dopłynąć co pochłania określone zasoby czasu i naprawdę czujemy że coś odkrywamy i nie przychodzi nam to tak łatwo więc trzeba mądrze wybierać.
Zawsze jak "atakuje" nas potwór to na zmianę z dziewczyną go sobie kładziemy mówiąc Aaaaaa potwór (ta.. mamy po 30 lat xD).
Fajnym elementem jest planszetka gracza na której trzymamy zasoby, karty i odkrywców, też jest klimatycznie i na grubym solidnym kartonie.
Karty artefaktów i akcesoriów też dodają klimatu, czujemy że kupujemy wartościowe elementy np. lornetka, nóż czy czacha jakiegoś tygrysa która daje nam określone bonusy albo jeszcze jakieś inne dziwactwa z wykopalisk:)
Fajnym elementem jest berło które przesuwamy po fazach księżyca (tury) im dalej jesteśmy i bardziej świeci księżyc, tym więcej artefaktów z mocami nam się pojawia co turę, niby nic takiego ale ma sens i daje taką spójność z resztą elementów.
Gra jest bardzo regrywalna ponieważ jest wiele elementów które wpływają na końcowy wynik i za każdym razem można skupić się na czymś innym - odkrywanie wykopalisk, kupowanie artefaktów i akcesoriów, ujarzmianie potworów (Aaaaa potwór xD ), eksploracja świątyni, kolekcjonowanie bożków. Tak naprawdę do końca nie wiadomo kto wygra póki nie podliczy się wszystkiego:)
Gra też nie ma negatywnej interakcji, wiec gramy sobie na spokojnie:) Gra też nie jest jakoś specjalnie skomplikowana, po pierwszej partii już wszystko jest jasna i można opracowywać swoje strategie.
Jakość wykonania 5/5
Zawartość 4,9/5 - tylko ta wypraska
Rozgrywka 5/5 - lekko godzinka na 2 os
Regrywalność 5/5

Pozdrawiam ;)

Czy recenzja była pomocna?