Gra Szeryf z Nottingham Rebel

gry / zabawki

Rebel
Wiek 10-14>15
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Gra otrzymała nagrodę Najlepszej Gry Planszowej Origin Awards 2015.



Chciwość i żądza bogactwa księcia Jana sięgnęły zenitu! Dla zwykłego, uczciwie płacącego podatki kupca godne życie stało się niemożliwe. Oto Szeryf z Nottingham sprawdza wszystkich wchodzących do miasta, czy aby nie wnoszą w obręb jego murów zakazanych towarów. Na szczęście Ty znasz Szeryfa lepiej niż książę. Ten nieprzyjemny, chciwy typ może sprawiać onieśmielające wrażenie, gdy stoi w bramie miasta, ale - bądźmy szczerzy - nawet on spojrzy w drugą stronę, gdy otrzyma sowitą łapówkę.



I oto pewnego pięknego poranka przybyłeś ze swoimi towarami na targ do uroczego Nottingham. Jedyną przeszkodą stojącą na drodze do uczciwego zysku jest Szeryf. Musisz go sprytnie oszukać albo bezczelnie przekupić. Ewentualnie możesz spróbować... powiedzieć prawdę!

W grze Szeryf z Nottingham wcielasz się w rolę kupca starającego się dowieźć swoje towary na miejski targ. W tym celu musisz przekonać Szeryfa, aby Cię wpuścił - i to za (prawie) każdą cenę!



Jeśli wieziesz ze sobą smakowite dobra, które jako prawy obywatel chcesz sprzedać na targu, aby urozmaiciły królewskie uczty, to nie masz się czego obawiać. Wystarczy zadeklarować faktyczną ilość i rodzaj przywożonych towarów, a w razie kontroli otrzymasz dodatkowo rekompensatę za marnowanie Twojego cennego czasu.

Jeśli zaś przewozisz kontrabandę, albo co gorsza próbujesz wwieźć do zamku i sprzedać królewskie dobra, których spożywanie zostało zarezerwowane wyłącznie dla króla i jego świty, to możesz mieć niemały problem, gdy trafi Ci się kontrola. Nie dość, że zostaną one skonfiskowane, to jeszcze zapłacisz grzywnę - tym większą im więcej zakazanych dóbr przewozisz.



Sprytni handlarze (których władza niesłusznie nazywa przemytnikami) mają jednak swoje sposoby, ale zwiększyć swoje zyski za pomocą datków (niesłusznie nazywanych łapówkami). Wiedzą oni bardzo dobrze, na ile mogą sobie pozwolić i ile wyniosą `opłaty manipulacyjne` przekazywane Szeryfowi. Wiedzą kiedy należy na wóz zapakować wyłącznie legalne towary, a kiedy pod częścią z nich schować kuszę, albo baryłkę pitnego miodu.



Na czym to polega?

W trakcie gry gracze po kolei będą odgrywać rolę Szeryfa i decydować o tym, które torby kupieckie przeszukać, a które przepuścić na targ bez inspekcji. Jeśli podczas inspekcji nie trafią na kontrabandę, to muszą z własnej kieszeni pokryć koszta odszkodowania dla niewinnego kupca. Jeśli natrafią w transporcie na zakazane towary, to przyłapany przemytnik zapłaci solidną grzywnę, która wpada do skarbca Szeryfa, a nielegalne dobra zostaną skonfiskowane.

Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie dysponował największą liczbą punktów, zebraną dzięki zgromadzonym pieniądzom i towarom.



Dlaczego pokochasz tę grę?

Interakcja. Ta gra to czysta, silna interakcja. Największa zabawa z tej gry wypływa właśnie z rozmów, prób przechytrzenia, blefowania, udawania itd.
Zasady są tak proste, że można w całości skupić się na tym, co najlepsze w tej grze, czyli próbach przemytu wartościowych kart tak, by na tym zarobić.
Śmiech. To wręcz nieprawdopodobne, jaką dawkę śmiechu Szeryf z Nottingham może zaserwować. Wystarczy, że się trochę zrelaksujecie, że choć trochę spróbujecie wejść w swoje role i już jesteście na prostej drodze do płakania ze śmiechu, zwijania się na krześle i bolących mięśni brzucha. Oczywiście możecie próbować podejść do gry całkiem serio i na poważnie. Możecie próbować. ;)
Wykonanie. Świetne, klimatyczne grafiki, wysoka jakość wydania, piękne sakiewki. Wszystko to jeszcze bardziej podnosi przyjemność z rozgrywki!



`Szeryfie, same kurczaki wiozę, jak babcię kocham!` - powiedział braciszek Tuck, wioząc na wozie dwie bele zakazanego jedwabiu, królewski ser gouda i dwa antałki nieopodatkowanego miodu pitnego, krótko przed tym jak musiał salwować się ucieczką porzucając wóz i wiezione na nim towary.

Wydanie polskie.

Zawartość pudełka:
216 kart Towarów (144 karty Legalnych Towarów (zielone), 60 kart Kontrabandy (czerwone), 12 kart Dóbr Królewskich (czerwone ze złotą wstęgą i pieczęcią Szeryfa u dołu) )
6 promocyjnych kart Towarów Unikalnych (Złoty Jedwab, Ogień Grecki, Smoczy Pieprz, Oliwa z Oliwek, Ciężka Kusza, Miód Truskawkowy)
110 monet w czterech nominałach
1 znacznik Szeryfa
5 Straganów Kupieckich
5 Toreb Kupieckich
instrukcja

Liczba graczy: 3 - 5 osób
Wiek: od 13 lat
Czas gry: ok. 60 minut.


S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Rebel
Wiek: 10-14 , >15
Ilość graczy: 3-4 osoby , 5 i wiecej

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Szeryf z Nottingham

4.5/5 ( 26 ocen )
  • 5
    21
  • 4
    2
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    2

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-03-2018 11:35

Tytułowy szeryf kojarzy nam się z bijatykami z Robin Hoodem, ale tym razem nie będzie to dzielny łucznik w rajtuzach lecz straganiarze przemycający na targowisko swoją kontrabandę. Tutaj każdy posiada głębokie kieszenie i wszyscy ostro blefują, bo to negocjatorzy pierwszej klasy ? zapraszamy do recenzji na mlodygiercownik.pl

?Szeryf z Nottingham? to gra imprezowa dla 3-5 graczy w wieku od 14 lat, czas zabawy zajmuje ok. godziny. Wiek uzasadniony, ponieważ to my tworzymy klimat gry, poprzez nasze rozmowy ? negocjujemy, przekupujemy, przekonujemy, prosimy, wysyłamy do cudzej torby kupieckiej, blefujemy, oszukujemy ? również nie mając nic na sumieniu, bo wtedy zarabiamy na pomyłce chciwego szeryfa. Jeśli macie fajnych ludzi do grania, to jest to jedna z takich pozycji, które będą idealne, z drugiej strony nie każdy preferuje zabawę, w której musimy coś z siebie wykrzesać, jakieś emocje, pomysł na akcję.

Celem gry jest uzbieranie największej ilości kasy ? z monet, z kart towarów, z premii króla i królowej- dla tych, którzy inwestowali w dany rodzaj dobra.

Spore pudło, co prawda nie wypełnione po same brzegi, ale jest całkiem nieźle. Karty legalnych towarów, kontrabandy i dóbr królewskich, monety o czterech wartościach, 5 toreb kupieckich ? kieszonki na karty, plansze osobiste gracza, czyli nasze stragany, na których obstawiamy się legalnym i tym wyjętym spod prawa, niezłapanym dobrem. Jest też tekturowy znacznik szeryfa, który możemy zastąpić osobno sprzedawaną figurką, dokupić można i matę, tylko czy na pewno trzeba? Nie zapominajmy o instrukcji ? u nas w języku angielskim, u polskiego wydawcy do ściągnięcia na stronie do pliku.

W grze występuje pięć faz, w których biorą udział wszyscy gracze poza bieżącym szeryfem, grubasek tylko czeka na inspekcję, ale bez obawy, każdy z nas wcieli się w jego rolę po 2 razy, a w grze przy minimalnym składzie ? 3 osoby ? aż trzykrotnie! Są to: wymiana, napełnianie toreb kupieckich, deklaracje, inspekcja, koniec rundy.

Każdy zaczyna z określoną sumą w pieniądzu, planszą straganu i torbą w tym samym kolorze, 6 losowo wybranymi kartami. Przed sobą widzimy wspólny stos dobierania oraz dwa boczne na karty odrzucone ? 5 losowo wybranych kart na każdym.

Podczas wymiany możemy pozbyć się do 5 kart z ręki. Bierzemy je w pierwszej kolejności ze stosów kart odrzuconych ? nie wybieramy kart spod spodu lecz bierzemy również te na upatrzonej przez nas karcie, a następnie przechodzimy do stosu zakrytego, oczywiście to my wybieramy, zatem możemy któryś pominąć, ważne, aby zachować kolejność. Karty pobrane ze stosów odrzuconych są jawne, szeryf je widzi. Pamiętajmy też, żeby tych na ręce nigdy nie ujawniać!

http://mlodygiercownik.pl/2018/02/06/recenzja-gry-karcianej-szeryf-nottingham/