SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gra Pod wrogim niebem Rebel

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

gry / zabawki

Rebel
Wiek 10-14, >15
Ilość graczy 1 osoba
  • Wysyłamy w 24h - 48h
  • DPD dostawa za półdarmo

Opis produktu:

Uratuj świat przed najazdem kosmitów!


Na Ziemię przybyli kosmici, których celem jest podporządkowanie sobie naszej planety. Na niebie bardzo szybko zaroiło się od statków obcych. Przerażeni ludzie pochowali się w podziemnych bunkrach, mając nadzieję na rychłe skonstruowanie broni, która pozwoli odeprzeć atak. Zapewnij sobie więcej czasu, zestrzeliwując nadlatujące statki. Rozbudowuj bazę, drążąc tunele, aby poszerzyć swoje możliwości. Zrób wszystko, by uratować Ziemię i jej mieszkańców!

Pod wrogim niebem to strategiczna gra dla jednej osoby oparta na zarządzaniu kośćmi i podejmowaniu trudnych decyzji. Aby zwyciężyć, gracz musi obronić miasto i ukończyć badania, zanim obcy statek matka zniszczy bazę.

Na czym to polega?


W Pod wrogim niebem weźmiesz udział w misjach, z których każda jest związana z obroną oblężonego przez kosmitów miasta. Twoje działania będą się opierały o rzuty kośćmi i umieszczanie ich w odpowiednich miejscach, by jak najlepiej wykorzystać uzyskane wyniki. Każda akcja, jaką podejmujesz, równocześnie powoduje zbliżanie się statków obcych do zagrożonego miasta. Wyższe wartości kości pozwalają wykonywać efektywniejsze akcje, ale jednocześnie przyspieszają lot wrogich statków.

Oprócz walki z kosmitami, kluczowe będzie rozbudowywanie podziemnej bazy, które pozwoli uzyskać dostęp do potężniejszych akcji, umożliwiających zestrzeliwanie wrogich statków czy wykorzystanie robotów. Aby wygrać, trzeba umiejętnie balansować między walką a rozwojem!

Dlaczego pokochasz tę grę?


Pod wrogim niebem to ciekawa propozycja dla grających solo, którzy szukają wyzwań dla umysłu. Rozgrywka składa się z szeregu kluczowych decyzji, a żeby wygrać, musimy jak najlepiej wykorzystać nadarzające się okazje.
Gracz ma możliwość wyboru poziomu trudności, a także miasta, które będzie bronił (każde z nich ma inną specjalną umiejętność, która zmienia w jakiś sposób zasady zabawy)
Oprócz wciągającej gry podstawowej, w pudełku znajdziemy również w pełni regrywalną kampanię złożoną z 4 rozdziałów, która zapewni nam jeszcze więcej wyzwań! Jej elementy można też wykorzystać do rozszerzenia możliwości w grze podstawowej.



S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Rodzaj zabawki: Gry
Promocje: Rebel - gry planszowe
Wiek: Gry dla 10 latków,  Gry dla 11 latków,  Gry dla 12 latków,  Gry dla 13, 14, 15 latków,  Gry od 16 lat
Ilość graczy: 1 osoba
Gry: strategiczne
Producent: Rebel

Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Zrzęda Alexander Alexander  Gry / Zabawki 47,83 zł
Dodaj do koszyka
Gra Brzdęk! Katakumby! Lucrum Games Lucrum Games  Gry / Zabawki 167,45 zł
Dodaj do koszyka
Gra Dixit: MNK Rebel Rebel  Gry / Zabawki 75,74 zł
Dodaj do koszyka
Gra Dinozaur w opałach Lucrum Games Lucrum Games  Gry / Zabawki 37,52 zł
Dodaj do koszyka

RECENZJE - Gry - Gra Pod wrogim niebem

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

5/5 ( 1 ocena )
  • 5
    1
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Erni2015

ilość recenzji:312

9-05-2021 19:43

"Pod wrogim niebem" to gra, która oficjalnie ukazała się na polskim rynku 30 kwietnia 2021 roku. Ważące dokładnie 1,305 kg pudełko zawiera w sobie rozgrywkę dla gracza solo, którego zadaniem będzie obrona różnych miast świata przed najeźdźcami z kosmosu. Wszystkie elementy gry wykonane są na piątkę z plusem - tekturowe kafelki są grube, ładne wizualnie i czytelne; plastikowe, przezroczyste statki wroga nadają klimat grze i idealnie imitują zbliżające się z nieba niebezpieczeństwo kosmicznej inwazji. Instrukcja napisana wzorowo, nie pozostawiająca żadnych niedomówień, z licznymi graficznymi przykładami.

Zasady gry są banalnie proste. W pierwszej fazie gracz rzuca pięcioma kośćmi (trzema szarymi i dwiema białymi) i rozstawia je na pięciokolumnowej planszetce Bazy, mając na uwadze, że w jednej kolumnie znajdować się może tylko jedna kość. Kości pozwalają na zdobywanie energii, podnoszenie poziomu badań technologicznych, zestrzeliwanie statków Obcych i powiększanie swojej Bazy za pomocą (jakże słodkiej!) pomarańczowej koparki. Jednocześnie, położona kość przyspiesza lot wrogich statków ku ziemi. Gracz musi tak rozmieszczać kości, by w fazie drugiej zdobyć jak najwięcej korzyści (punkty badań, zasoby energii itd.), ale jednocześnie nie pozwolić statkom Obcych zadać zbyt dużej ilości uszkodzeń Bazie. Trzecia faza gry to faza ruchu statku-matki, która przemieszcza się o jedno pole w kierunku ziemi, wywołując dodatkowe, niezbyt miłe dla gracza efekty. Zwycięstwo następuje natychmiast, gdy gracz umieści znacznik na najwyższym punkcie toru Badań, a przegrana - gdy znacznik zniszczeń Bazy osiągnie poziom krytyczny.

Rzuty kośćmi są oczywiście losowe, ale ze względu na to, że nie zawsze wysoka ilość oczek na kostce jest w tej grze pożądana, o narzekaniu na pechowe rzuty nie ma tu mowy. Ponadto gracz może przerzucić resztę swoich (niezbyt mu pasujących) kości zaraz po tym, gdy postawi w swojej Bazie którąkolwiek białą kość. W praktyce gracz ma ogromną kontrolę nad kostkami, mogąc ustawiać je w jak najbardziej optymalny sposób, zależny w dziewięćdziesięciu pięciu procentach bardziej od jakości pracy jego szarych komórek, niż od losu. A gra móżdżenia wymaga naprawdę sporo. Bo i zależności pomiędzy wyborem pola do umieszczenia kości a efektem, który ten wybór spowoduje, też jest sporo. Chcesz zdobyć energię? Nie ma sprawy, ale zauważ, że statek Obcych zada wówczas jedno obrażenie Bazie. To może podniesiemy poziom naszych Badań? Super! Ale niestety kostka z pięcioma oczkami w tej kolumnie przybliży statek-matkę do naszej Bazy. No to zestrzelmy statki wroga! Chętnie, ale mamy zbyt mało energii, by wypuścić nasze myśliwce z Hangaru... A więc co robimy? No właśnie... Postawa zadumanego myśliciela nad tą grą to standard. Grania na łapu-capu nie zalecam, bo każdy błąd w zarządzaniu kośćmi to nieuchronna klęska, a zwycięstwo zawsze następuje o włos od przegranej. Oto książkowy przykład, jak za pomocą kilku kostek i kilku kartonowych planszetek zagotować człowiekowi mózg.

Gdybyście jednak stwierdzili, że podstawowy setup "Pod wrogim niebem" to łatwizna, wystarczy odwrócić jeden kafelek nieba na trudniejszą stronę. Wciąż za łatwo? Odwróćcie i drugi kafelek nieba. A potem trzeci, a nawet i czwarty. Gdy znudzi Was podstawowa gra, możecie zagrać w trybie Kampanii. Są to trzy zróżnicowane fabularnie rozdziały/scenariusze, ze zmodyfikowanymi zasadami, a na końcu czeka Was Ostateczna Bitwa o Ziemię. Ja właśnie rozgrywam rozdział pierwszy i już po pierwszej bitwie (choć niestety przegranej) widzę, że będzie tu niezła zabawa. Kampania jest w pełni regrywalna, bo - po pierwsze - podczas pierwszego podejścia do Kampanii nie używacie wszystkich dostępnych w tym trybie elementów, a - po drugie - każdą kolejną Kampanię możecie rozgrywać na różnych poziomach trudności i za każdym razem będzie to inne doświadczenie.

Regrywalność tej gry jest ogromna. Urozmaicać rozgrywkę można zmieniając poziomy trudności, a po rozegraniu Kampanii mieszając kafelki miast w przeróżne kombinacje i dodając dodatkowe zasady/elementy użyte pierwotnie w Kampanii. Kafelki Bazy też można dowolnie dobierać i mieszać, a nic nie stoi na przeszkodzie, by do każdej kombinacji dorzucić pojedynczy scenariusz, co w ostatecznym rozrachunku - nie przesadzając - daje setki różnych wariantów do rozegrania.

Dla graczy solo to tytuł idealny (oczywiście nie ma przeciwwskazań, by zagrać w to kooperacyjnie w większym gronie). Szybki setup, świetna, wymagająca, absorbująca i pełna emocji (każda!) rozgrywka, różne poziomy trudności, przeogromna regrywalność, ładne wykonanie, do wyboru tryb pojedynczej bitwy lub tryb kampanii, no same plusy. Tyle dobra za niecałą stówkę? Nic, tylko brać. Czerpiąc ostatnią myśl z "Pamiętnika Marudy" dodam baaaaaardzo subiektywnie, że kostki mogłyby być nieco mniejsze, by można je było przed rzutem łatwiej wymieszać w jednej dłoni. Cała reszta - full wypas :)

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?