Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Kroko-loko Rebel

gry / zabawki

Rebel
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Gra dla spostrzegawczych detektywów.



Doszło do włamania. Trzydzieści dwa krokodyle znalazły się na liście podejrzanych. Przy pomocy wskazówek dawanych przez centralny komputer policyjny odkryj, kto dopuścił się przestępstwa!

Karty hipopotamów i krokodyli zostają rozłożone w kwadracie 6x6, a każdy krokodyl (lub pani krokodylowa) i hipopotam wskazuje któregoś ze swoich sąsiadów. Gracze otrzymują pary kart determinujące jedną cechę sprawcy włamania: płeć, kolor, rozmiar itp. Na dany sygnał wszyscy gracze odkrywają jedną ze swoich wylosowanych kart.



Należy jak najszybicej sprawdzić, jak wygląda zdefiniowany w ten sposób krokodyl (np. jest gruby, niebieski, ma okulary i jest płci żeńskiej) i znaleźć go wśród wszystkich kart. Następnie trzeba prześledzić na rozłożonych kartach kogo wskazują kolejne krokodyle i hipopotamy aż znajdziemy:
takiego, który wskazuje poza planszę;
pokazującego na tego, kto wskazywał jego lub tego, który został wskazany ponownie (pętla);
pierwotnego podejrzanego (gdy zostaje wskazany hipopotam lub karta, która już wypadła z gry).



Gracz, który jako pierwszy zdobędzie 3 karty, wygrywa!

UWAGA! Gra wymaga spostrzegawczości, szybkiego śledzenia planszy i refleksu! ;)



Wydanie polskie.

Zawartość pudełka:
32 karty krokodyli (16 panów i 16 pań)
4 karty hipopotamów
10 kart kryteriów
instrukcja

Liczba graczy: 2 - 5 osób
Wiek: od 6 lat
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Rebel

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Kroko-loko

4.2/5 ( 18 ocen )
  • 5
    10
  • 4
    4
  • 3
    3
  • 2
    0
  • 1
    1

Nauka to też sztuka

ilość recenzji:350

brak oceny 11-12-2016 16:28

Kiedy przypomnę sobie szkolne czasy zawsze mam przed oczami wzajemne wskazywanie palcami winnego... Nauczycielka przychodziła do klasy, widziała coś zniszczonego, a zawsze pytała ze złością i czujnym spojrzeniem: Kto to zrobił?! Wszyscy z minami niewiniątek wskazywali na kogoś innego i za nic nie można było dojść z tym do ładu. Podobną sytuację mamy w grze Kroko-loko, gdyż zadaniem graczy jest znalezienie winnego dzięki uzyskanym z komputera informacjom o przestępcy.

Rozkładamy karty tak, że tworzą kwadrat (6x6), następnie jedna z osób (lub każdy po kolei, to zależy od ilości graczy) ustala, kogo będziemy szukać. Robi to za pomocą specjalnych kart z informacjami o poszukiwanym. Sprawdzamy, czy będziemy szukać krokodyla czy Pani Krokodyl, grubego, czy chudego, niebieskiego czy zielonego, w okularach czy bez itp.

Zadaniem graczy jest jednak nie tylko znalezienie zwierzęcia o wylosowanych kryteriach, ale również ustalenie, kto jest winny... Wszystko zależy od tego, kto na kogo wskazuje. Trzeba zatem być spostrzegawczym i uważnym oraz zapamiętać reguły gry (pozwalające ustalić, kto zawinił). Wszyscy grają równocześnie i wygrywa ten, który jako pierwszy zbierze trzech przestępców.

Wydawnictwo Rebel znów postarało się o solidne, wytrzymałe i estetyczne opakowanie z metalu. Gra jest niewielka, więc można ją bez problemu zabrać ze sobą w podróż. Świetnie sprawdzi się również na imprezach. Sama grałam w nią z moimi dorosłymi znajomymi i bawiliśmy się naprawdę świetnie.

Gra ćwiczy dziecięcą spostrzegawczość, szybkość myślenia, pamięć, wyobraźnię i koordynację słuchowo - wzrokową, ale przede wszystkim gwarantuje wspaniałą, rodzinną zabawę! Gra jest zatem świetnym prezentem gwiazdkowym dla dzieci od 5 roku życia.