Ostatnio nasi rodzimi wydawcy stawiają na Vincenta Dutraita, wystarczy spojrzeć na rewelacyjne rysunki tego ilustratora i już wiemy skąd jego sukces.
Postaci występujące w grze znamy z dzieł Arthura Conan Doyle, zatem każdy miłośnik powieści detektywistycznej poczuje się jak mol w bibliotece albo prawdziwy śledczy na miejscu zbrodni ? brzmi lepiej, prawda?
?Sherlock? to gra dedukcyjna dla 2-4 graczy w wieku od 10 lat, która zajmuje ok. 15 minut. W opakowaniu znajdziemy 4 zasłonki, 13 kart z wizerunkami podejrzanych, bloczek z arkuszami dochodzenia, instrukcję. Najprzyjemniej gra się w komplecie, ale rozgrywka została dostosowana do pary i ten wariant wypada również całkiem nieźle. Poziom trudności można podwyższyć dla bardziej wymagających, zaawansowanych odbiorców.
Celem zabawy jest rozszyfrowanie zagadki, kto popełnił zbrodnię. Każda z postaci reprezentowana jest przez 2-3 symbole, w czasie gry będziemy rozmawiali z pozostałymi śledczymi, zaznaczali nasze spostrzeżenia w notesie i wskazywali podejrzanych.
W trakcie trwania naszej tury mamy do wyboru trzy akcje, z tym, że ostatnią przeprowadzamy tylko raz. ?Śledztwo? to zapytanie skierowane do pozostałych graczy odnoszące się do wybranego oznaczenia ? jeśli któraś z postaci na kartach graczy posiada dany symbol to należy podnieść rękę ? tylko pytani, pytający nic nie ujawnia! Nie dookreślamy ilości, a jedynie informujemy, że oznaczenie występuje. Kiedy bawimy się we dwoje to akcja ?śledztwo? przebiega inaczej ? na środku stołu leżą wtedy aż trzy karty zamiast zwyczajowo pojedynczej, środkowa z nich to poszukiwany, a dwie po bokach są ruchome ? wymieniamy jedną z nich z własną trzymaną na ręce.
Druga akcja to ?przesłuchanie? ? wskazujemy wybranego gracza i pytamy o konkretny symbol, wytypowana osoba informuje, ile ikon widnieje na jego kartach.
Trzecia akcja to ?oskarżenie?, czyli wskazanie przestępcy ? jeśli pomylimy się, odpadamy z gry, a dokładniej uczestniczymy biernie ? odpowiadamy na pytania, ale już sami ich nie zadajemy.
Na bloczku każdego ze śledczych rozpisano wszystkie symbole występujące na kartach wraz z ich liczebnością, wskazano też wszystkie postaci biorące udział w grze oraz oznaczenia widniejące na ich kartach osobowych. Ptaszkiem (literą ?v?) zaznaczamy symbole, które wskazali rozmówcy. Pytajnik wstawiamy kiedy dany gracz zadaje pytanie odnoszące się do danej ikony. Jeśli gracz nie posiada oznaczenia, o które go zapytano ? wpisujemy zero, jeśli wymienił konkretną ilość, puste miejsce uzupełniamy odpowiednią cyfrą.
http://mlodygiercownik.pl/2017/03/12/recenzja-gry-dedukcyjnej-sherlock/