Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Rachmistrz Granna

gry / zabawki

Granna
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Nauka matematyki jeszcze nigdy nie była tak przyjemna!
Podczas tury gracze rzucają trzema kostkami, a następnie starają się jak najszybciej wykonać działania matematyczne: dodawanie, odejmowanie, mnożenie lub dzielenie. Uzyskany wynik to numer pola na planszy, na którym postawią swój znacznik.



Wygra osoba, która na koniec rozgrywki będzie miała najwięcej połączonych ze sobą pól. Gra RACHMISTRZ, wykorzystując mechanikę nowoczesnej gry planszowej, w przystępny sposób uczy wykonywania podstawowych działań matematycznych.



Wiek: 10+
Liczba graczy: 2-6


S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Granna

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Rachmistrz

4.6/5 ( 7 ocen )
  • 5
    6
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-03-2018 12:48

Profesor Granna wskazuje, że ?liczby rządzą światem? i jeśli łączyć je z rzędami cyfr na koncie to pewnie ma rację. ?Rachmistrz? to kolejna z gier wchodzących w skład serii ?IQ Granna?, która przyda się do powtarzania działań z matematyki. Polecamy zakupić, gdyż przy okazji dokarmiamy zebrę z warszawskiego zoo.

Produkt dla dzieci w wieku od 10 lat, jednocześnie zagrać może 2-6 osób. Wewnątrz opakowania: dwustronna plansza, żetony w różnych kolorach, klepsydra, trzy kostki z cyframi na ściankach.

Plansza przypomina pajęczynę lub plaster miodu. Widzimy tutaj ułamki, cyfry oraz liczby zamknięte w trójkątnych polach z obciętymi rogami oraz okrągłe miejsca na nasze żetony ? każdy wynik oznaczony może zostać trzema kolorowymi krążkami. Ułamkowe rozwiązania dostępne są tylko na jednej ze stron planszy.

W zależności od liczby graczy rozdajemy różną ilość żetonów w danym kolorze, kiedy bawimy się w parze, korzystamy z dwóch barw krążków jednocześnie.

Kości zostały rzucone i wszyscy myślimy nad działaniem oraz wynikiem. Osoba, która pierwsza je poda kładzie żeton na jednej z trzech pozycji wokół rozwiązania. Krążki układamy znakiem zapytania skierowanym do góry. Po umieszczeniu pierwszego z nich obracamy klepsydrę, teraz pozostali maruderzy mają po 15 sekund na dokończenie myśli i dołożenie swoich żetonów. Wyniki ich działań nie mogą się powtarzać z naszymi. Jeśli wszystkie obliczenia były prawidłowe i zmieściliśmy się w wyznaczonym czasie, obracamy krążki zakrywając znaki zapytania. Następnie kostki są przerzucane i cały proces powtarza się na nowo. Jeszcze jedna uwaga ? nie wolno łączyć kostek z cyframi w liczby, każda występuje osobno!

W momencie, gdy któryś z uczestników zabawy wyłoży wszystkie swoje żetony rozgrywka dobiega końca. Teraz patrzymy na skupiska ? grupy bezpośrednio ze sobą sąsiadujących krążków. Od największego ze zbiorów odejmujemy niewyłożone żetony ? wszystkie liczone są jako pojedyncze punkty. W przypadku dwóch zbiorów o jednakowej licznie żetonów ? wybieramy tylko jeden z nich. Wygrywa osoba, z najwyższą liczą punktów.

Para graczy korzysta z dwóch kolorów żetonów, a w trakcie każdej kolejki może wykonać dwa działania.

Z wyglądu gra nie powala, ale tak jest bardzo często w przypadku pozycji logicznych oraz obliczeniowych. W trakcie zabawy wykonujemy dowolne kombinacje działań na trzech cyfrach, do wyboru mamy dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie. Pamiętamy o kolejności wykonywania działań, stosować możemy jednak nawiasy. Uczymy się szybkiego liczenia w pamięci, swobodnie dopasowujemy działania do rozwiązań widocznych na planszy. Im dalej, tym trudniej, gdyż wolnych miejsc zaczyna ubywać, a tym samym zmniejsza się zbiór możliwych wyników. Klepsydra to dodatkowe emocje, gdyż nasi konkurencji muszą się śpieszyć, dzięki temu sama gra staje się bardziej dynamiczna i emocjonująca. Kombinowania i łamania głowy jest wystarczająco wiele, a po wygranej czujemy satysfakcję. Podoba nam się, że na początku gry na planszy jest dużo wolnych miejsc, zatem skomplikowanie wzrasta stopniowo ? trudniej jest dopiero wtedy, kiedy jesteśmy już dobrze rozegrani. Wyniki końcowe zależą od naszej biegłości w liczeniu i mnogości pomysłów na dopasowanie działań do kostek, przydaje się również bystre oko, kiedy musimy szybko przejrzeć bazę dostępnych na planszy rozwiązań. Szczęście w rzutach jest mniej ważne, ponieważ dane kostki obowiązują wszystkich w obecnej kolejce.

http://mlodygiercownik.pl/2017/08/19/recenzja-gry-planszowej-rachmistrz/

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 21-09-2017 17:57

Gra pomagająca w nauce matematyki dla odrobinę starszych dzieci, walczymy o przewagę na planszy. Moja recenzja na mlodygiercownik.blog.pl gdzie każdego dnia opisuję inną grę, klocki lub zabawkę kreatywną - zapraszam i polecam ten produkt!