Rebel Gra Takenoko - gra planszowa Rebel | Sklep Gandalf.com.pl
Ulubione
Kategorie

Rebel Gra Takenoko

gry / zabawki

Rebel Gra Takenoko - opis produktu:



Dawno dawno temu, na japońskim cesarskim dworze...
Po długiej serii sporów, relacje dyplomatyczne pomiędzy Japonią a Chinami w końcu się poprawiły.
Aby odpowiednio uczcić tę zgodę chiński cesarz ofiarował japońskiemu władcy święte zwierzę, dużego misia pandę, symbol pokoju.



Japoński cesarz powierzył ludziom ze swojego dworu (graczom) trudne zadanie zadbania o zwierzaka i przygotowanie dla niego ogrodu bambusowego.
Gracze będą pielęgnować pola uprawne, nawadniać je i uprawiać na nich jeden z trzech rodzajów bambusa (zielony, żółty i różowy) przy pomocy cesarskiego ogrodnika. Swą rolę odegra także pogoda, od słonecznych dni, po poru monsunowe.



Będą musieli także znosić wilczy apetyt pandy, łasej na soczyste pędy bambusa...
Gracz któremu uda się zdobyć najwięcej punktów poprzez odpowiednią uprawę bambusa i karmienie pandy wygra grę.



Takenoko jest niebanalną grą o stosunkowo prostych zasadach, w którą można grać w dowolnym gronie. Tematyka poruszona w grze oraz pierwszorzędne wykonanie elementów sprawiają, że obcowanie z tą pozycją jest niezwykle miłe i przyjazne da oka. W grę można grać już z dziećmi w wieku 8 lat, ale z doświadczenia wiemy, że przy pomocy rodziców świetnie radzą sobie z nią także 6 latki.



Liczba graczy: 2 - 4 osoby.
Wiek: od 8 lat.

Zawartość pudełka:
28 płytek pól uprawnych
36 zielonych pędów
30 żółtych pędów
24 różowe pędy
20 kanałów nawadniania
9 usprawnień
46 kart celu
4 plansze graczy
8 żetonów akcji
kość pogody
figurka pandy
figurka ogrodnika
instrukcja.





S
Szczegóły

Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Polecane

  • -10%
Puzzle Smoki 1000 elementów Eurographics 
53,17 zł 59.08
Dodaj do koszyka
  • -38%
Go Glam Studio paznokci Spin Master 
114,06 zł 183.97
Dodaj do koszyka
  • -15%
Gra Barrage (edycja polska) Portal Games 
271,94 zł 319.94
Dodaj do koszyka
Dodruk - 2021
  • -32%
  • -33%

Recenzje
image Nie wiesz, czy kupić? Sprawdź recenzje
Gry
Rebel Gra Takenoko

4.6/5 ( 37 ocen )
    5
    28
    4
    5
    3
    2
    2
    1
    1
    1

Zaloguj się i napisz recenzję na min. 700 znaków. Akceptując regulamin bierzesz udział w cotygodniowym plebiscycie. Do wygrania kupon 50 PLN i 15 punktów klienta.

imię, nazwisko lub nick:
Twoja ocena:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

brak oceny

Baba Jaga

  • 11-04-2018
  • 16:07

recenzja nagrodzona 15.00pkt - recenzja tygodnia

Takenoko była pierwszą grą, która znalazła się na naszej półce po baaardzo długiej przerwie w graniu. Szukałam czegoś w miarę dobrej cenie, czegoś w co będzie można grać w kilak osób, ale także, żeby dwie dobrze się bawiły, czegoś, co nie będzie banalnie proste, a będzie można przy tym trochę pokombinować i czegoś, co będzie ładne... Pytałam, oglądałam filmy z recenzjami, szukałam. I wiecie co? Takenoko to był strzał w 10! Instrukcja 6/6 Ponieważ nie przepadam za czytaniem długich instrukcji, lubię rzucić na instrukcję okiem i od razu wpadać w szał bojowy grania, tak tutaj z przyjemnością zatrzymałam się na dłużej.... A dlaczego? Bo nie dość, że instrukcja przypomina troszeczkę książkę dla dzieci, to jeszcze na początku jest króciutki komiks!!! Dowiadujemy się z niego o historii małej pandy, która trafiła na japoński dwór. Instrukcja jest przejrzysta, kolorowa, bardzo dobrze napisana.Na początku może się wydawać, że jest dużo zasad, to okazuje się, że gra jest prosta i daje nam sporo możliwości. Grafika 6/6 To i tu jest clue, meritum i wisienka na torcie. Otwierając pudełko oczy z zachwytu robią się wielkie. Gra jest mistrzowsko wykonana - przepiękne obrazki na kaflach, świetnie opracowane pudełko, dwie rewelacyjne figurki pandy i ogrodnika (obie wykonane z dbałością o detale i ładnie pomalowane). Kolejny plus - elementy gry nie są plastikowe, tylko drewniane - pędy bambusa, kanały nawadniające, kość pogody. Opakowanie 6/6 Z pudełka zerka na nas spod parasola śliczna niebieskooka panda. Pudełko jest duże, piękne, wykonane z porządnego kartonu. Po otwarciu go ogarnęła nas naprawdę wielka radość - feeria kolorów, ilość i jakość elementów - to była naprawdę wielka satysfakcja! Grywalność 6/6 Mechanika gry jest bardzo ciekawa - mamy do wykonania kilka akcji - do wyboru. Możemy dołożyć kolejny kafel do planszy, możemy podłączyć nawodnienie, nakarmić pandę, posadzić pędy bambusa i dobrać sobie cele. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze rzut kością pogody - może on nieźle namieszać, ale i bardzo wspomóc nasza rozgrywkę. Co ciekawe - plansza i bambusy są teoretycznie wspólne - jak je wykorzystamy do spełnienia naszych celów - decyzja należy do graczy. Dzięki temu, że gra ma sporo elementów, jest ciekawa i można w nią grać kilka razy pod rząd. Naprawdę łatwo można przyswoić zadady, nawet sześcioletniemu dziecku (teoretycznie gra jest przeznaczona dla dzieci 8+). Minusy? Może jedynie to, że przydałoby się jeszcze po jednym żetonie do określania akcji, bo dość często są trzy akcje, a nie dwie, no i te literówki w instrukcji. Jednak to są marginalne rzeczy. Takenoko jest grą, której właśnie potrzebowaliśmy. Można w nią grać w dwie i więcej osób, jest świetna zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. I pomimo tego, że rozgrywka może trwać nawet godzinę - z przyjemnością ma się ochotę zagrać w nią ponownie. I pomimo, że ośmiolatka prawie zawsze nas ogrywa :D

Czy recenzja była pomocna?

Kaja

  • 28-03-2020
  • 10:50

Świetna gra dla dużych i malych. Solidne wykonanie, piekna grafika. Gra wciąga, dobre rozwiazanie na spedzenie wspolnego czasu

Czy recenzja była pomocna?
brak oceny

Młody Giercownik

  • 7-03-2018
  • 13:27

Wiosna to najpiękniejszy czas dla wszystkich ogrodników. Kto nie sadzi na działce, ten upiększa balkonik, a kiedy spacerujemy z Młodym Giercownikiem po parku, idąc w stronę placu zabaw, córka co chwilę przystaje i pokazuje paluszkiem kolorowe drzewa ? różowe (zawsze w pierwszej kolejności), białe, bordowe pąki ? ach, jakie piękne muszą być te japońskie wiśnie, kiedy kwitną?

Takenoko dopiero do nas zawitała, a już nie możemy się bez niej obejść i wszyscy się świetnie bawimy. Zakupiona, ponieważ jest bardzo wysoko oceniana przez graczy, a także bardzo popularna. Twórca ? Antoine Bauza jest znaną personą w świecie gier planszowych, ponieważ to dzięki niemu na świat przyszło słynnych planszowych 7 Cudów!

Patrząc na kroczącego alejką pandę pod parasolem na ilustracji opakowania, już przeczuwamy, że artystycznie będzie to perełka i nie będziemy w błędzie. Od planszetek graczy, przez precyzyjnie wyrzeźbione i pomalowane figurki pandy i ogrodnika, a na pięknie zdobionych płytkach ogrodu kończąc, wszystko tu ma znamiona sztuki i wyjątkowej dbałości o detale. Same fragmenty bambusa są tak precyzyjne, że bez problemów można złączyć wszystkie pędy jednego koloru i taki bambo-gigant powinien ustać na idealnie płaskiej powierzchni. Wszystkie komponenty są drewniane, zatem w pełni naturalne i przyjemnie w dotyku. Wytłoczka, różowa ? znowu ten ulubiony kolor ? skrojona jest idealnie na wymiar, a instrukcja rozpoczynająca się od komiksu przyciągnie młodych giercowników jak cycek bobasa kilka lat wcześniej.

Historia jest bardzo zgrabnie opowiedziana, autorzy dopieścili ten produkt ? nie zapomnieli nawet o tym, aby na wstępnie zaprosić nas na lekcję japońskiej kaligrafii i przetłumaczyć z Kanji tytuł gry ? o nie! Co oznacza, sprawdźcie sobie sami! Tylko, czy nie jest to jedynie kolorowa pisanka ? ładna lecz pusta w środku?

Bawi się jednocześnie 2-4 graczy, gra trwa ok. 45 minut. Limit wiekowy ? według wydawcy od 8 lat, naszym zdaniem ? kiedy dziecko jest w parze z rodzicem, wtedy powinno dać radę już 4-5 -letnie. Rodzice i dzieci muszą uzbroić się w cierpliwość, dać sobie szansę i wspólnie trenować.

W trakcie rozgrywki uprawiamy pola ? losując płytki powiększamy ogród będący domem pandy. Nawadniamy je układając niebieskie kanały, żeby bambus ładnie piął się w górę, a wiecznie głodne, łaciate zwierzątko wreszcie nakarmiło swój pasibrzuch do syta. Wykorzystujemy niemiłosiernie (pracę) chudego cesarskiego ogrodnika (bez skojarzeń), który jest mistrzem biegu z grabiami na krótkie dystanse. A przy wypełnianiu zadań z kart towarzyszy nam pogoda, która kapryśną jest jak ścianki na kostce. Do naszej dyspozycji są również usprawnienia ? niekiedy wbudowane w płytki planszy.

http://mlodygiercownik.pl/2016/04/21/recenzja-gry-takenoko/

Czy recenzja była pomocna?
brak oceny

Erni2015

  • 15-03-2017
  • 09:29

Po cudownej podróży szlakiem Tokaido, Antoine Bauza zaprosił mnie do japońskiego ogrodu, w którym zafrasowany cesarski ogrodnik próbuje dogadać się z bambusożerną pandą. O tym, czy z owego zaproszenia skorzystać, łatwo przekonuje już samo pudełko - opatrzone żywymi kolorami, humorystyczną grafiką i idealnie mieszczącą dziesiątki elementów wypraską. Opakowanie mocno zachęca do rozłożenia gry na stole, ale czy aby nie mamy tu przerostu formy nad treścią? Odpowiedź będzie krótka: nie.
W grze wcielamy się w rolę ogrodnika lub pandy; obie te postaci mają do zrealizowania różne cele, zazwyczaj sprzeczne ze sobą (jeden hoduje bambusy, drugi je zjada), a zadaniem graczy jest takie pokierowanie postaciami, aby owe cele jak najszybciej zrealizować. Tura gracza dzieli się na dwie fazy. Podczas pierwszej gracz rzuca kośćmi pogody i zależnie od niej korzysta z nabytego przywileju, np. dodaje pęd bambusa na dowolnym polu lub przesuwa wystraszoną burzą pandę. Druga faza pozwala na wykonanie dwóch z pięciu akcji - możemy dodać kafelek ogrodu, nawodnić pole, wyhodować bambusa, nakarmić pandę lub dobrać kartę celu. Wykonując akcje gracze starają się spełnić warunki określone na kartach celu.
Jako że ogród jest wspólny dla wszystkich graczy, figurki ogrodnika i pandy występują pojedynczo, a cele aż do momentu spełnienia ich warunków pozostają tajemnicą, w grze pojawia się nutka negatywnej interakcji. Jest to jednak interakcja niezamierzona, wynikająca z wykonywania zadań, a nie z czysto złośliwych zagrań. Po prostu każdy robi swoje, a że przy okazji nieco krzyżuje się szyki innym graczom, no cóż, taka gra :) Mamy tu też pewną dozę losowości; graczom przyda się więc szczęśliwa ręka, która pozwoli im wylosować łaskawą pogodę i w miarę łatwe karty celów. Losowość w pełni mieści się w granicach akceptowalności, a ja uznałbym ją nawet za plus "Takenoko" - bo na bieżąco warunkuje podejmowanie decyzji i nie zmusza do planowania strategii na kilka tur do przodu. Gra staje się przez to łatwiejsza w odbiorze, wyrównuje szanse dzieci w starciu z dorosłymi i z bambusowych wojaży pozwoli czerpać pełnymi garściami nawet tak zwanym niedzielnym graczom.
"Takenoko" to gra na wskroś familijna. Mamy tu kolorową, wesołą oprawę graficzną, mamy fajną i dość realistyczną fabułę, troszkę dobrze wyważonej losowości, troszkę interakcji oraz proste zasady i klarowny system punktowania, zapewniający lekką, niemęczącą mózgu rozgrywkę. Gdy wszystko to umieścimy w klimatycznym świecie japońskich ogrodów, czas spędzony nad kafelkami "Takenoko" na pewno nie będzie czasem straconym. W "Takenoko" gra się przyjemnie zarówno w dwie, jak i więcej osób, mimo że trudność w realizacji celów rośnie wraz z liczbą graczy. Ta gra nie ma być jednak przedmiotem ostrej rywalizacji wśród planszówkowych wyjadaczy, lecz ma cieszyć oko i relaksować umysł w przyjacielsko-rodzinnym gronie. Zagrajcie choć raz, a szybko przekonacie się, że poganianie pandy po cesarskim ogródeczku to nad wyraz milusie zajęcie.

Czy recenzja była pomocna?
brak oceny

markam64

  • 8-01-2017
  • 21:05

W trakcie rozgrywki uprawiamy pola, losując płytki powiększamy ogród będący domem pandy. Nawadniamy je układając niebieskie kanały, żeby bambus ładnie piął się w górę, a wiecznie głodne, łaciate zwierzątko wreszcie nakarmiło swój pasibrzuch do syta. Wykorzystujemy niemiłosiernie (pracę) chudego cesarskiego ogrodnika (bez skojarzeń), który jest mistrzem biegu z grabiami na krótkie dystanse. A przy wypełnianiu zadań z kart towarzyszy nam pogoda, która kapryśną jest jak ścianki na kostce. Do naszej dyspozycji są również usprawnienia ? niekiedy wbudowane w płytki planszy.
Gra jest dopracowana pod względem mechaniki i wyglądu, to taki cukiereczek (to słowo pasuje tu najlepiej) wśród gier rodzinnych i dziecięcych, w którą bawiąc się, przeżywamy nie tylko samą rozgrywkę, ale również oddziałujące na nas pozostałe czynniki: harmonię i estetykę wykonania.

Czy recenzja była pomocna?
brak oceny

hr Maxula

  • 31-10-2016
  • 18:55

1. Gra rodzinna (gram z dziecmi od 5tego roku zycia)
2. Rewelacyjnie wydana.
3. Bardzo wciagajaca.
4. Szybka - ok 40 minut z rozlozeniem.
5. Bardzo mala ale mozliwa negatywna interakcja.
6. Nastroj gry dla mnie podobny do "Wsiasc do pociagu"
7. POLECAM

Czy recenzja była pomocna?
brak oceny

Młody Giercownik

  • 21-04-2016
  • 12:12

Pasjonująca, rodzinna gra planszowa o misiu pandzie w japońskich ogrodach. Zachwyca nie tylko artystycznym wykonaniem, ale także samą rozgrywką, moja recenzja na ... gdzie każdego dnia opisuję inną grę, zapraszam i polecam ten produkt.

Czy recenzja była pomocna?