Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Steam Works: Wiek Pary Baldar

gry / zabawki

Producent Baldar
Wiek 10-14>15
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Maszyny, więcej maszyn, jeszcze więcej maszyn!



Panie i Panowie witajcie w Steam Works - grze, gdzie koła zębate, para i elektryczność napędzą Wasze niezwykłe maszyny.
Każdy z Was ma szansę przysłużyć się nauce i zdobyć należny prestiż, a co najważniejsze - oficjalny tytuł Nadwornego Wynalazcy Jej Krolewskiej Mości.
Musicie tylko... skonstruować jak najlepsze maszyny! Czeka Was wyścig z czasem, ale nie martwcie się - pomocne okazać się mogą wynalazki Waszych rywali, z ktorych będziecie mogli zaczerpnąć kilka przydatnych rozwiązań.
Ten z Was, ktory zdobędzie najwięcej punktow prestiżu, otrzyma na końcu gry tytuł szlachcica i zostanie ogłoszony zwycięzcą!



Na czym to polega?

Rozgrywka w Steam Works trwa trzy Ery, a każda z nich składa się z następujących po sobie rund.

W każdej rundzie będziesz wysyłał swoich mechaników do pracy, płacąc im (z reguły) określoną pensję. Będą oni uruchamiali dla ciebie maszyny - zarówno twoje jak i pozostałych wynalazców.



Dzięki wspomnianym maszynom będziesz mógł pozyskiwać nowe silniki z zasobów ogólnych lub dodatkowe komponenty z pasa transmisyjnego, tak potrzebne w pracy Wynalazcy! Z ich pomocą zbudujesz jeszcze większe i bardziej złożone maszyny, które urzeczywistnią twoją nieskrępowaną twórczą wyobraźnię!

Z każdą kolejną Erą postęp technologii sprawi, że do twojej dyspozycji będą oddane coraz nowocześniejsze komponenty, niezbędnie do tworzenia większych maszyn. Zaś te mniejsze, które staną się przestarzałe, będziesz mógł w łatwy sposób zmodernizować.

Dlaczego zakochacie się w tej grze?

W Steam Works na pewno nie będziecie narzekać na powtarzalność rozgrywek, gdyż nie pozwoli na to zastosowana w grze mechanika pojawiania się nowych części do rozbudowy urządzeń.
Każda rozgrywka to inne maszyny do zbudowania i ulepszania, a specjalne możliwości kierowanych przez nas ośmiu różnych wynalazców jeszcze bardziej ją nam urozmaicą.

Przejrzysta i czytelna instrukcja z naprawdę dużą ilością przykładów rozwieje każdą wątpliwość przyszłego wynalazcy.



Gra wynagradza skupionych i podejmujących rozsądne decyzje konstruktorów. Łączenie poszczególnych elementów mechanicznej układanki w jedną całość daje mnóstwo frajdy. W tej grze bardzo mocno czuć, że para naprawdę bucha, a zębatki przekręcają się ze zgrzytem. :)

Steam Works to gra dla tych, którzy uwielbiają konstruować i majsterkować; budować coś niemożliwego! W Steam Works - jak w dzieciństwie - to się po prostu udaje.



Wydanie polskie.

Zawartość pudełka:
1 plansza
8 dwustronnych plansz Wynalazców
1 znacznik gracza rozpoczynającego
21 żetonów multiplikatorów silników
20 znaczników mechaników oraz 5 znaczników automatów w 5­ciu różnych kolorach graczy
28 kafelków Ery I
23 kafelki Ery II
16 kafelków Ery III
60 kafelków silników, w tym:
20 silników mechanicznych
20 silników parowych
20 silników elektrycznych
8 kafelków startowych Ery I
15 kafelków Wynalazców
45 żetonów zegarów
42 żetony funtów o wartości: 1 (30 sztuk) i 5 (12 sztuk)
42 żetony prestiżu o wartości: 1 (21 sztuk) i 5 (21 sztuk)

Liczba graczy: 2 - 5 osób
Wiek:od 12 lat
Czas gry: ok. 120 minut.
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Baldar
Wiek: 10-14 , >15
Ilość graczy: 2 osoby , 3-4 osoby , 5 i wiecej

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Steam Works: Wiek Pary

4.6/5 ( 9 ocen )
  • 5
    7
  • 4
    0
  • 3
    2
  • 2
    0
  • 1
    0

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 7-03-2018 12:36

Dzisiaj chcemy wam zaprezentować bardzo fajną grę planszową, która swoją stylistyką i estetyką nawiązuje do ery maszyn parowych. Epoka wiktoriańska to czas wielkich odkryć technicznych, które zrewolucjonizowały życie zwykłych ludzi i stworzyły elitę przedsiębiorców, właścicieli wielkich fabryk, dysponujących ogromnymi fortunami oraz armią naukowców, szarlatanów i wolnomyślicieli. Teraz to my wprowadzamy Anglię na drogę postępu i urzeczywistniamy swoje szalone pomysły.

Pomieszanie fantastyki z uwielbieniem dla automatyki ? z wykorzystaniem wynalazków mechanicznych bazujących na zębatce, parze wodnej napędzającej tłoki oraz elektryczności, kojarzącej się z wolną energią Tesli czy wcześniej jeszcze z siłami natury ? błyskawice powołujące do życia Frankensteina, jest znamienne dla nurtu nazywanego w kulturze steampunk. W książkach najlepszymi przedstawicielami tej wizji świata i idei byli wielcy pisarze jak Juliusz Verne, H. G. Welles, Mark Twain ? my kochamy ich opasłe powieści, stąd do gry podeszliśmy z wielkim zapałem i pozytywną energią.

Opakowanie jest ciężkie i też opasłe, zawinięte w mocną folię. W środku znajdziemy ogromne ilości żetonów ? są to nasze komponenty techniczne, z których zbudujemy przyszłe wynalazki oraz mamona ? funty, a wszystko to grube i trwałe. Jest również drewno ? pionki i znacznik pierwszego gracza. Jedynie plansze graczy są do laminowania, aż szkoda, bo plansza przecież twarda i elegancka. Taki drobny mankament?

Klimat czuje się na każdym kroku ? dawne zegarki ? może powinniśmy napisać czasomierze, jak te noszone przez gentelmanów na łańcuszku. Wskaźniki ciśnienia, jak przy rurach przesyłowych. Piorun ostrzegający przed niebezpieczeństwem, tak bardzo charakterystyczny dla elektryki. Pasy transmisyjne niczym w fabrykach Henry Forda. Wszechobecna zębatka, orurowanie i przewody elektryczne łączące poszczególne kafelki. Nawet pionki w cylindrach oraz automaci niczym stalowi giganci ? roboty służące człowiekowi, a znacznik pierwszego gracza to sterowiec.

Zabawa polega na wysyłaniu naszych pracowników na odpowiednie miejsca na planszy w celu wykonania określonej akcji: zakupu podzespołu ? w tym odpowiedniego silnika, składaniu naszych wynalazków, ich uruchamianiu. Kafelki łączymy ze sobą za pomocą odpowiednich końcówek, jeśli znacie ?Ciężarówką przez Galaktykę? to tam jest podobnie ? tylko te płytki są większe, w atmosferze industrialnej oraz oferują bardziej różnorodne korzyści. Pracownicy wymagają od nas oczywiście wypłacania pensji, ale kiedy skończą się pieniądze możemy otrzymać dochód. Każda z naszych postaci rozpoczyna z pewnymi komponentami, ma zalety i wady. W kolejnych erach zdobywamy dodatkowych robotników oraz bardziej interesujące fragmenty do naszych maszyn. Każda plansza gracza jest dwustronna ? dla początkujących i dla zaawansowanych ? odrobinę inne akcje i zmniejszona ilość zasobów na początku zabawy.

http://mlodygiercownik.pl/2016/08/14/recenzja-gry-planszowej-wiek-pary/

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 15-08-2016 16:05

Jeśli lubicie industrialne klimaty i interesują was wielkie odkrycia techniczne oraz przedziwne maszyny to ta rewelacyjna gra bazująca na kafelkach jest właśnie dla was. Moja recenzja na ... gdzie każdego dnia opisuję inną grę - zapraszam i polecam ten produkt!