Gra Siedem Foxgames

gry / zabawki

Producent Foxgames
Wiek 6-910-14
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Od zarania dziejów liczbie 7 przypisywano wyjątkowe znaczenie i cechy magiczne. Miała stanowić źródło ponadnaturalnych mocy oraz klucz do wytłumaczenia niezwykłych wydarzeń.

W Siedem gracze dysponują wszystkimi nadprzyrodzonymi atrybutami siedmiu najsłynniejszych liczb 7 w całej historii ludzkości!
Wykorzystaj moce 7 mórz, 7 cudów świata, 7 fortun, 7 grzechów głównych, 7 kolorów, 7 etapów życia człowieka oraz 7 cnót boskich aby pod koniec gry mieć jak najwięcej punktów. Używaj umiejętności kart, aby wykorzystać drzemiącą w nich moc do pokonania przeciwników.

W trakcie rozgrywki gracze wykładają karty na stół. Układają je odpowiednio w siedmiu kolumnach i używają mocy swojej karty. Gdy do którejkolwiek z kolumn zostanie dołożona siódma karta, rozgrywka się kończy, a gracze liczą punkty z kart, które mają na ręce. O punktacji decydują również karty zagrane na stół.

Wydanie polskie.

Zawartość pudełka:
49 standardowych kart (po 7 każdego typu)
4 karty pomocnicze
instrukcja

Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek:od 7 lat
Czas gry: ok. 30 minut.
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Foxgames
Wiek: 6-9 , 10-14
Ilość graczy: 2 osoby , 3-4 osoby

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Siedem

4.6/5 ( 10 ocen )
  • 5
    8
  • 4
    1
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 7-03-2018 13:02

Cyfra 7 od zawsze w kulturach i religiach uznawana była za magiczną. Utożsamiano ją z siłami wyższymi oraz z potęgą kosmosu. Obecnie kojarzy nam się przede wszystkim ze szczęściem.

Twórcy Siedem wykorzystali jej mistycyzm i stworzyli grę składającą się 49 kart ? jej wielokrotności, którym przypisuje się odpowiednie atrybuty: grzechy główne, cuda świata, fortuny ? szczęście w kartach (albo w miłości), cnoty główne, morza, etapy życia (nie znaliśmy), kolory (chociażby składowe tęczy).

Z adnotacji producenta wynika, że produkt przeznaczony jest dla 2-4 graczy, w wieku od 10 lat (po dokładnym wyjaśnieniu zasad, niżej), trwa ok. 20 min (jak para to kwadrans, kiedy 4 graczy to odrobinę dłużej niż wskazano na opakowaniu).

Podczas zabawy gra przypomina z wyglądu pasjans, ale to tylko wrażenie, gdyż w rzeczywistości jest dużo bardziej złożona i ? co piękne ? złośliwa w wykonaniu graczy. Rozgrywka polega na stopniowym schodzeniu z kart. Większość z nich ? poza etapami życia i w danym momencie, wybranym kolorem ? musimy zrzucać z ręki na określone kolumny, układane na stole lub podłodze. W ręce cały czas mamy 3 karty, po każdym wyłożeniu pojedynczej z nich dobieramy nową z zakrytej talii lub z kolumny kiedy oddajemy kartę morza. Wygrywa osoba, która będzie miała najwyższą sumę uzyskaną z trzech kart na końcu gry, czyli kiedy położymy siódmą kartę na odpowiedniej kolumnie. Każda karta (i kolumna) ma określone moce, które wykorzystujemy podczas rozgrywki.

Dzięki grzechom głównym zabieramy losową kartę z ręki przeciwnika i dokładamy ją do kolumny, niwecząc ? świadomie lub przez przypadek ? jego strategię.

Cnoty główne aktywują ciągnięcie nowej karty do ręki, którą bierzemy z zakrytego stosu dobierania i zmuszają nas do wydania innej karty na wybraną kolumnę. Warto je zagrać w momencie kiedy nie odpowiada nam dana karta, a przykładowo wiemy, jakie będą kolejne w talii.

Fortuny, czyli w teorii: szczęśliwy traf, los. Musimy zgadnąć jaki będzie kolor lub cyfra na kolejnej karcie w stosie dobierania uzyskując w ten sposób dwa punkty na koniec gry. W tej grze stosowaliśmy najczęściej kiedy nie pasowała nam cyfra na kacie i mieliśmy zamiar się jej pozbyć lub jako zaplanowanie, cwane działanie ? kiedy uprzednio ułożyliśmy pod siebie trzy dobierane karty. W ostatnim przypadku trafność wskazania odpowiedniego koloru lub cyfry nie jest już przypadkiem.

Etapy życia polegają na zerowaniu najwyższych numerów kart. Każda kolejna taka karta w kolumnie unicestwia kolejną niższą wartość począwszy od 7. Kiedy dodajemy etapy życia na inną kolumnę ? te akurat można ? to ich moce nie działają, ale przyspieszają zakończenie gry ? chwila, kiedy kładziemy siódmą kartę w danej kolumnie. Jeśli mamy niskie karty w ręce warto wyzerować wysokie i zbliżyć się do zwycięstwa, przy okazji obniżając wynik przeciwnika.

http://mlodygiercownik.pl/2016/06/13/recenzja-gry-karcianej-siedem/