Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Sawanna TREFL

gry / zabawki

TREFL
Wiek 6-9
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Które zwierzę jest sprytniejsze: żyrafa, zebra czy słoń?
A może lew albo antylopa?
Zwierzęta postanowiły to sprawdzić i zorganizowały wyścig do wodopoju.
Każde z nich ma zamiar wykorzystać swoje największe atuty.
Żyrafa ma najdłuższą szyję, słoń jest najsilniejszy, antylopa najzwinniejsza, zebra najbardziej skoczna, a lew najgroźniejszy.
Które z nich najlepiej wykorzysta swoje atuty?

Dołącz do wyścigu i pomóż wygrać swoim zwierzętom!



Gra rodzinna rozwijająca umiejętność planowania oraz logicznego myślenia. Każdy gracz ma do dyspozycji 5 swoich zwierząt: żyrafę, zebrę, słonia, lwa i antylopę.
Od decyzji gracza zależy, które zwierzęta zostaną przesunięte do przodu na planszy.
Kluczem do sukcesu jest skuteczne wykorzystywanie atutów poszczególnych zwierząt.

Wiek: 6+

Liczba graczy: 2-5

Czas gry: 20 minut.
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: TREFL
Wiek: 6-9
Ilość graczy: 2 osoby , 3-4 osoby , 5 i wiecej

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Sawanna

3.8/5 ( 6 ocen )
  • 5
    3
  • 4
    1
  • 3
    0
  • 2
    2
  • 1
    0

DorotaP

ilość recenzji:1

brak oceny 30-08-2018 20:59

Bardzo wciągająca gra. Może w nią grać naprawdę cała rodzina. Co najważniejsze trzyma w napięciu do ostatnich chwil.

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-03-2018 13:26

?Sawanna?jest bardzo pozytywną grą dla całej rodziny. Sympatyczne zwierzaki podobają się dziecku już kiedy oglądamy razem opakowanie, a sam przebieg gry jest równie miły, jak pierwsze wrażenie. Mechanika bazuje na dopasowaniu kości i umiejętnym wykorzystaniu specjalnych zdolności naszych podopiecznych.

Jest to pozycja dla 2-5 osób w wieku od 6 lat, zabawa zajmuje ok. 20 minut. Produkt ilustrował Tomek Larek i jego praca robi duże wrażenie. Wewnątrz opakowania znajdziemy planszę, mocne żetony z dzikimi zwierzętami oraz śliczne żółte kostki i dwie instrukcje.

Celem gry jest dotarcie do wodopoju, czyli wskoczenie do rzeki przed innymi graczami, zanurzyć w zimnej wodzie musi się parka zwierząt. Wyścig będzie ekscytujący, a biegacze przebiegli.

Startujemy z zestawem pięciu podopiecznych, są to: żyrafa, słoń, zebra, antylopa, lew. Do wyboru otrzymujemy dwa warianty gry.

Pierwsza opcja polega na umieszczaniu kości z numerami 1-5 na płytkach zwierząt w celu ich odpalenia. Im więcej kości na żetonie, tym więcej pól pokona nasze stworzonko. Kiedy wyrzucimy ściankę o wartości 6, mamy prawo położyć kość na płytce należącej do przeciwnika, co przydaje się czasem, kiedy postaci się blokują. Na jednym polu maksymalnie stać mogą dwa zwierzaki, to poniżej jest zablokowane i nie może się poruszyć. W wersji podstawowej nie zmieniamy drogi, aż do końca gry. W porównaniu do gry dla zaawansowanych wydaje się ona uboga, przydatna jednak, żeby się rozegrać i wciągnąć dziecko.

Opcja zaawansowana wykorzystuje cechy każdego ze stworzeń. Antylopa jest gibka i wysoko skacze, kiedy ma przed sobą dwa żetony, zamiast stawać oczko wcześniej, może przeskoczyć przeszkadzających jej konkurentów. Słoń jest wielki i ociężały, ale jego gabaryty to też zaleta ? zakryć go może jedynie żeton innego słonia. Zebra jest zwinna, widząc przeszkodę na horyzoncie z łatwością może zmienić tor ruchu poruszając się ukośnie do przodu w lewo lub w prawo. Lew to groźny drapieżnik, który budzi strach, jeśli kończy ruch na polu z innym zwierzakiem, tamto ucieka w popłochu w bok lub do tyłu, jeśli nie może zwiać ? schodzi z planszy i zaczyna wyścig od początku. Żyrafa ma długą szyję, kończy zawody już na siódmym polu, czyli jeszcze przed innymi ? wyciąga pyszczek i już pije.

http://mlodygiercownik.pl/2017/06/17/recenzja-gry-planszowej-sawanna/

SinisterSix

ilość recenzji:3

brak oceny 3-05-2017 22:07

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Od ponad miesiąca gram w tę grę z synami, 13 i 6 lat oraz córką 3 i pół roku i absolutnie nie zgadzam się, że jest to gra od szóstego roku życia. Zabawę mamy doskonałą a najbardziej lubi ją moja "niepełnoletnia", według twórców, córka. Być może wejście w tę grę ułatwia ją trzy tryby, podstawowy, zaawansowany i tryb łączący oba poprzednie. Młodsze dzieci wolą grać w "podstawówkę", natomiast ja i mój najstarszy syn wolimy wyższe poziomy trudności. Jednakże, jak rozumiem, taki był właśnie zamysł autorów, żeby przyciągnąć do niej szersze spektrum graczy. Sawanna jest bardzo dobrze wykonana a rysunki cieszące oko i na pewno spodobają się każdemu dziecku. Mechanika jest prosta ale wciągająca. Wyścig zwierząt do wodopoju wprowadza, rzecz jasna, element rywalizacji a mechanika, nawet negatywną interakcję gdyż można się nawzajem blokować, ale spokojnie, dzieci nie pokłócą się nad planszą. Blokować i odblokowywać się będziemy często i jest przy tym dużo śmiechu. Naprawdę polecam tę grę. Ładna, zabawna o tematyce, która nie ma prawa się znudzić zbyt szybko. Dla starszych dzieci, z pewnością prosta, ale kto nie lubi być pierwszy na mecie?