Gra Runebound (trzecia edycja) GALAKTA

Edycja Polska

gry / zabawki

GALAKTA
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Witaj w Terrinoth, krainie pełnej wspaniałych miast, potężnej magii i niebezpiecznych potworów. Od najwyższych szczytów Przełęczy Szaleńca po ukryte polany Puszczy Upadłych Gwiazd przygoda czeka za rogiem każdej drogi...czy staniesz się żywą legendą i pokonasz zło zagrażające królestwu?

W grze przygodowej Runebound stajesz się bohaterem gotowym wykuć swe przeznaczenie. W każdej rozgrywce przeszukiwać będziesz antyczne ruiny, walczył ze złowieszczymi bestiami i uczył się potężnych umiejętności. Niebezpieczne siły zagrażają Terrinoth i tylko największy bohater może je pokonać i przywrócić spokój królestwu.



3 edycja wprowadza wiele ciekawych zmian w rozgrywce. Największą z nich jest wprowadzenie trzech rodzajów przygód - tych skupiających się na walce i pokonywaniu potworów, przeszukiwaniu ruin i jaskiń oraz tych gdzie kontakt z napotkanymi istotami i dialog zdecyduje o wyniku przygody. Wprowadza to fantastyczny element kontroli nad własną postacią i kreowania jej charakteru. Walka nie jest już jedynym rozwiązaniem!

Każdy rodzaj przygód ma swoją talię i nawet w nich mamy do czynienia z dużą wariacją możliwości. Może okazać się, że podczas przeszukiwania jaskini przebudziliśmy potwora i będziemy zmuszeni do walki z nim, ale karty obmyślone są w taki sposób by dać szansę nieprzygotowanym na walkę postaciom.



Drugą dużą zmianą jest zrezygnowanie z 4 poziomów trudności przygód i potworów. By jednak rzucić wyzwanie graczom i sprawdzić ich umiejętności wprowadzono dwa akty. Pierwszy - normalny, oraz drugi, w którym każdy przeciwnik otrzymuje żeton `mistrzowski`. Żeton ten bardzo wyraźnie podnosi poprzeczkę i skuteczność potworów w walce.

Ostateczna walka z głównym złoczyńcą wiąże się z pojawieniem się dodatkowego żetonu, który okaże się wyzwaniem nawet dla najmocniejszych postaci. Bohaterowie mający problem z pokonaniem potworów `mistrzowskich` praktycznie nie mają szans w walce końcowej. Szykuje się więc ogromne wyzwanie dla fanów gry!

W bogato wyposażonym pudełku znajdziemy 6 fantastycznych figurek i przepięknie ilustrowane karty. Warto dodać, że 3 edycja ograniczył ilość graczy w rozgrywce z 6 na 4, ale z taką ilością nowych możliwości nie powinno to przeszkadzać.

Wisienką na torcie są dwa możliwe scenariusze rozgrywki oraz ogromna ilość umiejętności jakich może nauczyć się Twoja postać. Ponad 100 umiejętności i atutów jest do wykorzystania co powinno zadowolić nawet najbardziej wybrednych graczy!



Zawartość pudełka:
2 instrukcje
1 plansza
6 plastikowych figurek
5 kości terenu
27 klejnotów przygód
60 żetonów walki
1 żeton czasu
2 żetony złoczyńców
6 żetonów wypraw fabularnych
24 żetony złota
36 żetonów obrażeń
24 żetony fabuły
6 kart bohaterów
120 kart przygód
60 kart zasobów
20 kart fabuły
2 karty scenariuszy
60 kart umiejętności

Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek: od 14 lat
Czas gry: ok. 180 minut.
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: GALAKTA

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Runebound (trzecia edycja), Edycja Polska

4.7/5 ( 29 ocen )
  • 5
    26
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    1
  • 1
    1

R2D2

ilość recenzji:1

12-08-2020 22:11

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

"Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę". Wróóóóć. Pomimo tego, że w Runebound 3 możemy grać 2-5 osób to interakcja pomiędzy graczami kończy się na wyborze bohatera ;-) Dalszą przygodę będziemy przeżywać w zaciszu własnego kąta stołu biorąc udział w epickich walkach, na misjach, których nie powstydziłby się Ethan Hunt lub przeczesując miejscowe bazarki w poszukiwaniu wypasionego miecza czy innego pancerza. Nie jeden raz zdarzy nam się łypać zazdrosnym okiem na gromadzone przez innych graczy "skarby".
Dzieje się tak dlatego, iż gra poza zdolnością jednej z postaci (te gburowate krasnoludy) nie przewiduje interakcji pomiędzy graczami. Podejście to zmienia się wraz z dodatkiem Nierozerwalne Więzi, który dodaje tryb kooperacyjny (ale to inna historia, inna recenzja).
Jeśli jednak myśleliście, że gra pozwoli Wam beztrosko hasać po planszy i wybierać co lepsze kąski to radzę zawczasu przygotować sobie herbatkę z melisy. Nasza przygoda będzie składać się z dwóch aktów. W drugim potworki będą dla nas mniej łaskawe. Poza tym każda kolejna zakończona runda graczy spowoduję przesunięcie na torze rund żetonu "zagłady" który niechybnie będzie przybliżał nas do spotkania z głównym badassem, którego możliwość pokonania będzie miał tylko jeden z bohaterów. W przeciwnym wypadku Zły zrealizuje swoje niecne plany i wszyscy bohaterowie przegrają. Samo życie: zwycięzca może być tylko jeden.
Ciekawie wygląda tutaj system walki. Bohater oraz jego wróg (na czas pojedynku we wroga wciela się drugi gracz) rzucają przynależną do nich pulą żetonów, które mają różne atrybuty - walka, magia, dublowanie zdolności, obrona, specjalne zdolności bohatera - jest tego trochę. Dla wrogów pula żetonów jest stała. Jednakże bohater oprócz swoich żetonów podstawowych ma możliwość dodania do swojej puli, żetonów dodatkowych, które wynikają z kart zakupionych lub pozyskanych w trakcie gry. Następnie po ustaleniu inicjatywy bohater i wróg naprzemiennie wystawiają przeciwko sobie żetony. Dzięki takiej mechanice, walka urasta czasami do rangi pojedynku szachowego.
Jeśli więc marzysz o wielkiej przygodzie i uratowaniu świata pod presja uciekającego czasu. Lubisz niebanalne pojedynki z wszelką maścią potworów to ... przed wyruszeniem w drogę zbierz drużynę i niech świat przedstawiony w Runebound całkowicie Cię pochłonie.

Co zachęca:
- mechanika walki
- ograniczony czas rozgrywki (tor postępu rund)
- rozwój postaci (wiele możliwości)
- brak interakcji pomiędzy graczami (dla wyznających zasadę "każdy sobie rzepkę skrobie")
Do przemyślenia:
- brak trybu solo, kooperacyjnego.
- obowiązkowy dodatek: Nierozerwalne Więzi
- brak interakcji pomiędzy graczami (dla lubiących negatywną interakcje