Gra Root (edycja polska) - gra planszowa Portal Games | Sklep Gandalf.com.pl
Ulubione
Kategorie

Gra Root (edycja polska)

gry / zabawki

  • Portal Games
  • Wiek 10-14>15
  • Ilość graczy 2 osoby,  3-4 osoby
  • Planowany dodruk , przybliżona data wznowienia: 2 kwartał 2021
    Gdy tylko dystrybutor poda konkretną datę to umieścimy ją tutaj.

  • Dostępność wysyłka w dniu ukazania się

Gra Root (edycja polska) - opis produktu:

Niepokoje w lesie rosną, wojna nadchodzi



Leśnogród trzęsie się pod nikczemnymi rządami Markizy de Kot.
Pod jej rządami żelaznej ręki leśne stworzenia zbierają się tworząc stronnictwa, zbierają zasoby i szykują się do obalenia nikczemnej Markizy.
Wszyscy czują że leśne polany zamienią się w pola walki kiedy tylko ktoś wykona pierwszy ruch.
W powietrzu daje się wyczuć bardzo wyraźny zapach buntu, wojny z ciemiężcą mogącej wybuchnąć w najbardziej nieoczekiwanej chwili pogrążając las w chaosie.



Gra Root to kolejny krok w rozwoju gier asymetrycznych.
W Root gracze mają unikalne zdolności i inny warunek zwycięstwa. Teraz, dzięki wspaniałym, wielozadaniowym kartom, prawdziwie asymetryczny design nigdy nie był bardziej dostępny.



Władza Leśnogrodu czeka na gotowych by po nią sięgnąć



Gra Root to dynamiczna gra strategii opowiadająca o wojnie o władzę w Leśnogrodzie.
Każdy z graczy staje na czele jednej z czterech Frakcji starających się o przejęcie władzy i udowodnienie, że to jej przedstawiciele są prawowitymi władcami rozległego Leśnogrodu.

Walczący o władzę





Markiza de Kot
Nikczemna Markiza de Kot rezyduje w Leśnogrodzie, który planuje zamienić w potęgę przemysłową i militarną. Za każdym razem, gdy Markiza buduje jeden ze swoich budynków - Warsztat, Tartak lub Koszary - otrzymuje Punkty Zwycięstwa. Im więcej budynków danego typu znajduje się na Mapie, tym więcej Punktów Zwycięstwa otrzymuje. Niemniej, aby napędzić ciągłą rozbudowę, Markiza musi utrzymać i chronić potężną, wzajemnie połączoną gospodarkę drzewną.



Dynastie Orlich Gniazd
Legendarne Dynastie Orlich Gniazd zbierają swoich podopiecznych, by odzyskać należny im tron Leśnogrodu. Ptaki muszą zdobyć jak największe terytorium i budować w nich swoje gniazda podążając za edyktami ,na mocy starożytnego prawa które jest źródłem ich roszczeń do władzy w Leśnogrodzie.
Udowodniwszy je zdobywają władzę na mocy prastarych praw.
Im więcej terytorium będzie należało do Orlich Gniazd, tym silniejsi się staną!



Sojusz Leśnych Stworzeń


Sojusz Leśnych Stworzeń ukrywa się w cieniu, rekrutując siły i knując spiski przeciw pozostałym frakcjom.
Snują swoje plany bardzo powoli, by nie zostać zauważonym ,caly czas pozostając niezauważonymi - jednak gdy tylko będą gotowi zrealizować swój plan na pewno usłyszy ich cały Leśnogród, a zwłaszcza ci, którzy poczują ich siłę buntu na własnej skórze. Sojusz zdobywając swoich sympatyków w szeregach wroga, zdobywa punkty i przygotowuje się, by wznieść ostateczny bunt!



Włóczęga
Tymczasem Włóczęga współpracuje ze wszystkimi stronami konfliktu ukrywając przed nimi swą sekretną misję. Przygląda się uważnie sytuacji w Leśnogrodzie, zdobywa sojuszników, przeszukuje zaginione ruiny w poszukiwaniu przedmiotów, które przechylą szalę wygranej na jego stronę.
Pracuj nad osiągnięciem swojego ukrytego celu, a ot właśnie ty zostaniesz prawdziwym zostaniesz zwycięzcą.

Zapraszamy do odkrywania fantastycznego świata Leśnogrodu!



Polska wersja pudełka Root jest znacznie większa niż jej angielski odpowiednik, a kwadratowy kształt umożliwił umieszczenie w środku plastikowej wypraski, która pomieści zarówno wersję podstawową gry, jak i dodatek Plemiona Rzeczne.
Dzięki temu zabiegowi jesteśmy w stanie dostarczyć wam produkt, mieszczący dwie gry, tym samym będziecie w stanie zaoszczędzić miejsce na waszej półce z grami planszowymi.


Wydanie polskie.

Zawartość:
- 4 Plansze Frakcji
- Arkusz Przebiegu Rozgrywki
- 4 karty Przebiegu Rozgrywki
- Księga Praw
- Instrukcja
- 2 kości
- 98 kart
- 19 znaczników
- 55 drewnianych Wojowników
- 1 Pion Włóczęgi
- 6 Tartaków Markiza de Kota
- 6 Warsztatów Markiza de Kota
- 6 Koszar Markiza de Kota
- 7 Gniazd Dynastii Orlich Gniazd
- 3 Bazy Sojuszu Stworzeń Leśnych
- 8 Żetonów Drewna Markiza de Kota
- 1 Twierdza Markiza de Kota
- 10 Żetonów Sympatyków Sojuszu Stworzeń Leśnych
- 12 Nieoznaczonych przedmiotów
- 7 Przedmiotów startowych
- 4 Przedmioty z Ruin

Liczba graczy: 2-4 graczy
Wiek: 10+
Czas gry: 60-90 Min

Root(edycja Polska) - opinie


Nie jesteś przekonany, czy powinieneś zakupić Root(edycja Polska)?
Opinie o grze znajdziesz w sklepie Gandalf. Zachęcamy naszych użytkowników do pozostawiania recenzji ulubionych (i nie tylko) produktów.
Zapoznaj się z nimi i przekonaj, że warto wejść w posiadanie nowej gry planszowej.
Przetestowałeś już grę planszową Root(edycja Polska)?
Opinią koniecznie podziel się z innymi Klientami Gandalfa.

,image>https://www.gandalf.com.pl/files/products/galleries/str_3_930291.jpg</image>



S
Szczegóły

Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Recenzje
image Nie wiesz, czy kupić? Sprawdź recenzje
Gry
Gra Root (edycja polska)

4.5/5 ( 44 oceny )
  • 5
    27
  • 4
    13
  • 3
    3
  • 2
    1
  • 1
    0

Zaloguj się i napisz recenzję na min. 700 znaków. Akceptując regulamin bierzesz udział w cotygodniowym plebiscycie. Do wygrania kupon 50 PLN i 15 punktów klienta.

imię, nazwisko lub nick:
Twoja ocena:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

Salkin

12-11-2019 16:27

recenzja nagrodzona 10.00pkt

To nie jest gra dla niedzielnych graczy.

Dziwna hybryda ameritrasha i eurosuchara.

Samo pudełko i styl wykonania gry świadczy, że gra może być dla dzieci. Tu atakuje wszechobecna słodycz i lekkość. Jednak sama gra lekka nie jest i nie sądzę, żeby nadawała się dla dzieci ze względu na stopień złożoności zasad. Pierwsze 4 partie rozegraliśmy z instrukcją w ręku chociaż i ja i moja żona jesteśmy mocno ograni w gry planszowe. Zasad jest bardzo dużo a to wynika z asymetrii over9000.

Każda frakcja to inna gra. Markiza to standardowy Area Control - rozbudowujemy ekonomię, żeby nabudować żołnierzy i bronić swoich polan. Orle Gniazda to również area control ale inny - tu rozrastamy się jak moloch powoli ale nieubłaganie. Sojusz to partyzanci spowalniają innych graczy i atakują z zaskoczenia. Włóczęga natomiast gra w erpega - musi rozwijać postać i robić questy.

Już same różnice między frakcjami powodują, że trzeba nauczyć się 4 gier. O ile Markiza i Orle gniazda są dosyć proste w opanowaniu to Sojusz i Włóczęga to już zupełnie inny poziom złożoności.

Jak już się przebrnie przez naukę gry to sama gra jest bardzo fajna. W ogóle mam wrażenie, że im bardziej złożona frakcja tym ciekawiej się gra. Z tego co czytałem z dodatkiem możliwe będzie przejęcie Markizy przez grę, co uważam za doskonały pomysł - gra Markizą jest dosyć nudna a na dodatek jest celem ataków wszystkich graczy.

Czy warto grę kupić? Na pewno warto zagrać. Nie jest to dobra gra dla 2 graczy w naszej opinii 3+ to minimum. Jeśli masz takie grono graczy to zdecydowanie warto grę mieć w swojej kolekcji, choćby dlatego, że ta gra jest zupełnie inna niż wszystkie jakie masz na półce.

My na pewno kupimy dodatek.

Czy recenzja była pomocna?

Itrogash

16-12-2019 20:11

Kupiłem dla oprawy. Bajkowa kreska i urocze zwierzątka na kartach nie odzwierciedlają jaką bezkompromisową walkę stoczą ze sobą gracze.
Doskonała asymetryczna rozgrywka.
Cztery frakcje walczą ze sobą o dominację. Każda kompletnie inna, z własnym zestawem mechanik i strategii. Każda rasa gra się zupełnie inaczej. Polecam.

Czy recenzja była pomocna?

Sperzu

6-11-2019 21:07

recenzja nagrodzona 10.00pkt

Bardzo ciekawa gra. Wystarczająco prosta, żeby zagrać z dziećmi, ale też na tyle złożona, żeby dorośli mogli się pogłowić w swoim towarzystwie. Bardzo klimatyczna, ilustracje i elementy gry budują oryginalny klimat. Na pewno szybko się nie znudzi, bo każda z frakcji ma swoje unikalne zasady i sposób działania - jest to gra asymetryczna (frakcje to zasadniczo różne gry, a nie tylko inne kolory pionków). A nawet jak zagramy już każdą z 4 frakcji, to można odwrócić planszę na drugą stronę i odkrywać grę na nowo!

Myślę, że jest to na tyle unikalna gra, że warto ją posiadać w kolekcji. Grając z uproszczonymi zasadami lub w gronie doświadczonych graczy czas rozgrywki jest na tyle krótki, by nazwać tę grę szybką, co ułatwia decyzję o rozegraniu (kolejnej ;) ) partii.

Czy recenzja była pomocna?