SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gra planszowa Zaplątana sawanna Foxgames

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

gry / zabawki

Producent Foxgames
Wiek 6-910-14
  • Dostępność niedostępny
  • DPD dostawa za półdarmo

Opis produktu:

Gra planszowa, w której gracze wcielają się w badaczy zwierząt starających się zdobyć jak najwięcej informacji o mieszkańcach sawanny. Zbierają kafelki za pomocą sznurkowej pętli, starając się dopasować właściwości zwierząt w taki sposób, aby zdobyć za nie jak najwięcej punktów.
Gra dla rodzin z dziećmi.
-Bardzo estetyczne, kolorowe wykonanie,
-Innowacyjna mechanika oparta na otaczaniu kafelków za pomocą sznurka
-Gra niezależna językowo
-Proste zasady
-Film tłumaczący zasady gry na kanale FoxGames na Youtube

Liczba graczy: 3-6
Wiek: 6+
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Foxgames
Wymiary opakowania: 260x260
Wiek: 6-9 , 10-14
Ilość graczy: 3-4 osoby , 5 i wiecej

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra planszowa Zaplątana sawanna

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4/5 ( 3 oceny )
  • 5
    2
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-03-2018 12:11

Zapraszamy do recenzji gry bajecznie kolorowej, ze zwierzaczkami i sznurkami, dla nas wzorcowej pozycji typowo familijnej, dla rodziców z dziećmi szkolnymi. Przyznajemy, że nazwa gry ciągle nam się myli z zakręcona, tak się trochę plątamy?

?Zaplątana sawanna? to tytuł bazujący na kafelkach, przeznaczony dla 3-5 graczy w wieku od 6 lat. Rozgrywka jest raczej krótka, gdyż zajmuje do pół godziny, stąd może to być jedna z kilku gier wyciąganych danego popołudnia. Wcielamy się w badaczy dzikiej przyrody, określamy zasięg naszych prac, oznaczamy poznane z bliska okazy i walczymy o punkty.

Czemu wspominamy o grze familijnej, otóż są takie produkcje, które od razu kojarzą się nam z zabawą z dzieckiem: jasne barwy, słodkie zwierzątka rodem z kreskówek, łatwa mechanika, szybkość rozgrywki ? młodziaki przecież długo nie wysiedzą. Jeśli tego szukacie, to sięgnijcie po ?Zaplątaną sawannę?.

Sznurki służą nam do zaznaczenia pola gry i działania gracza. Długa linka to obszar występowania zwierząt, dodatkowo podzielony na rozmaitą formę terenu ? kafle skał, traw, lasu, buszu, wodopoju, są i tropy. Zielony sznurek jest w ciągłym ruchu, gdyż każdy z nas określa miejsce prowadzonych aktualnie badań.

Przygotowanie do zabawy polega na rozłożeniu 16 zwierząt oraz kafli terenu na przestrzeni gry, każdy ciągnie kartę badania ? w ciemno ze stosu lub z pięciu widocznych kart (wtedy uzupełniamy lukę), reszta kafli zwierząt buduje stos dobierania, z którego bierzemy po jednej płytce. W zależności od liczby graczy korzystamy z kompletu znaczników lub odkładamy 1-2 kosteczki danej barwy do pudełka.

W swojej turze wykładamy kaflę zwierzaka, zaznaczamy sznurkiem obszar występowania odpowiedniego rodzaju fauny dedykowany dla celów danego badania (poszukiwany typ, grupa, okres aktywności oznaczony pod lupką), czasem musimy spełnić też dodatkowy warunek ? przykładowo zwierzęta żyjące wśród skał. Otrzymujemy punkty za zamknięte w przestrzeni zielonego sznurka okazy, a dokładnie za symbolikę pasującą do karty poszukiwań, zaznaczamy też kosteczką wybrane zwierzę lub ?tropy?. Za oznakowaną płytkę zwierzaka inkasujemy dodatkowe punkty. Uzupełniamy kafelek i kartę na ręce, za zajęte ?tropy? bierzemy drugą płytkę. Na koniec gry do wyników należy dodać ? lub odjąć, bo są również punkty ujemne ? wartość z prawego dolnego rogu karty każdego naszego badania. Wygrywa osoba z najwyższymi notami.

Komponenty są dobrej jakości, wygląd przypomina ?Sawannę? od Trefl, całość z pewnością spodoba się dziecku. Dla dorosłego gra będzie trochę mało ambitna, ale nie czujemy, że gramy na siłę, także i nam sprawia ona przyjemność kiedy sięga po nią Młody Giercownik. Nam wygodniej manipuluje się sznurkiem badacza kiedy jest on rozwiązany.

http://mlodygiercownik.pl/2017/11/07/recenzja-gry-zaplatana-sawanna/

Czy recenzja była pomocna?

Zwykła Matka

ilość recenzji:140

brak oceny 7-11-2017 08:36

?Zaplątana sawanna?, jedna z nowości od wydawnictwa Foxgames. Piszę ?jedna z...?, gdyż w ostatnim miesiącu obóz Lisa Grajlisa zaserwował nam kilka niezwykle ciekawych premier. Jako, że oryginalne planszówki z ładną grafiką zawsze cieszyły się u Zwykłej Rodzinki ogromnym powodzeniem, zaczęliśmy właśnie od zabawy w badaczy afrykańskich równin. Przy czym planszę do gry tworzymy w tym przypadku sami za pomocą... tak, zgadliście ? sznurka! Dlatego ta gra to zabawa ze sznurkiem.
Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów ? logiczne. Tylko jak je zdobyć? Ano trzeba być wnikliwym obserwatorem, badaczem oraz wytrawnym strategiem w jednym. Z pomocą przychodzą nam następujące elementy wyposażenia: kafelki zwierząt, kafelki terenu, znaczniki w 5 kolorach, karty badań, sznurek pola gry (żółty), sznurek pola badań (zielony, krótszy od żółtego) oraz mnóstwo żetonów z Punktami Zwycięstwa. Na wstępie musimy utworzyć z ?yellowatego? sznurowadła obszar gry. Najlepiej gdy spróbujemy zbliżyć się kształtem do wynalazku jaskiniowców ? koła. W środku umieszczamy losowo wszystkie 7 kafli terenu oraz 16 kafli zwierzaków. Ważne żeby odległość między nimi wystarczyła na ewentualne przedzielenie ich sznurkiem. Obok układamy stosy z reszty kafli zwierząt oraz z przetasowanych kart badań, spośród których 5 wykładamy na publiczny widok i pośmiewisko. Każdy z graczy otrzymuje jeszcze zestaw znaczników danego koloru (od 6 do 4 ? w zależności od liczby uczestników) i już. Do startu, gotowi... w krzaki!

?Zaplątana sawanna? to gra zdecydowanie rodzinna. Żeby w nią zagrać potrzebujecie bowiem od 3 do 5 osób. Grafika również nie pozostawia złudzeń kto jest głównym odbiorcą produktu. Niezwykle barwne, wesołe rysunki zwierząt zachęcają do gry nie tylko dzieciaki. Zastanawia mnie jedynie dlaczego większość zwierzaków ma taki wytrzeszcz oczu? Może wypatrują nas ? badaczy, a może... Pozostawmy jednak te dywagacje na inny czas ;)

Podczas ok. 45 minut rozgrywki nasza Zwykła Rodzinka każdorazowo bawiła się przednio! Wszyscy w mig pojęli zasady, przez co nie musiałem praktycznie zerkać do instrukcji. Przy niecierpliwych towarzyszach zabawy ? bezcenne! Wyszukiwanie odpowiednich zwierzaków na polu gry, umiejętne dokładanie swojego kafla, kombinacje z odgrodzeniem jak najlepszych okazów ? to elementy stricte strategiczne. Jednak podano je tutaj w tak łatwostrawnym sosie, że nawet nie zauważycie ich oddziaływania. Co prawda na końcu okaże się, że wasza 8-latka skopała Wam afrykańskie tyłki, ale... zawsze możecie odbić to sobie podczas partii szachów! Poza tym zabawa ze sznurkiem bardziej leży dzieciom niż dorosłym :)
Więcej na blogu Zwykłej Matki

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?