Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Pentos TREFL

gry / zabawki

TREFL
Wiek 6-910-14
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Wreszcie nadszedł czas wyczekiwanego przez wszystkich corocznego Festiwalu Czarów!

Podczas pokazu magicznego kunsztu w szranki stajecie Wy: Uczniowie Czarnoksiężnika! Waszym zadaniem jest umiejętne łączenie magicznych składników tak, aby uzyskane z nich mikstury po spożyciu pozwoliły Wam rzucać potężne czary. Olśnijcie publiczność czarnoksięską wirtuozerią, dajcie pokaz zmyślności i sprytu!



Nie zapominajcie jednak o uwadze i ostrożności. Magia bywa zdradliwa, a niewłaściwe połączenie składników może sprawić, że zamiast w rycerza w lśniącej zbroi zmienicie się w ropuchę, stając się pośmiewiskiem dla rywali!

Autorem gry karcianej Pentos jest Bruno Cathala - jeden z najbardziej cenionych twórców gier.

Zawartość pudełka:
-55 kart
-instrukcja

Liczba graczy: 2 - 5 osób
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok. 20 minut
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: TREFL
Wiek: 6-9 , 10-14
Ilość graczy: 2 osoby , 3-4 osoby

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Pentos

4.6/5 ( 9 ocen )
  • 5
    6
  • 4
    2
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-03-2018 13:28

?Pentos? to interesująca mała gra karciana, którą zaprojektował wielki twórca Bruno Cathala, ten sam, którego znamy ze słynnych produkcji, jak ?Cyklady?, ?7 Cudów świata?, Pięć plemion?, czy nominowane właśnie do Spel des Jahres ?Kingdomino?.

Podczas gry zarządzać będziemy kartami na ręce oraz składać nasze czary, a może bardziej gotować mikstury, ponieważ tutaj wcielamy się w wiedźmy i mieszamy w swoich kociołkach wymawiając magiczne formuły.

Gra dla 2-5 graczy, najlepiej w wieku uczniów szkoły podstawowej, czas zabawy zajmuje ok. 20-30 minut. W zgrabnym czarnym pudełeczku znajdziemy talię 55 kart z podziałem na składniki i karty specjalne, które pozwalają na manipulowanie kartami.

Celem gry jest rzucenie zaklęcia Megalos lub pomniejszych czarów, żeby na końcu gry uzyskać możliwie najniższy wynik koa, czyli obrażeń doznawanych w trakcie czarnoksięstwa. Bawimy się przez 3 rundy lub do momentu, aż któryś z graczy uzbiera sekwencję kart dla czaru Megalos.

Przygotowanie do gry polega na wyłożeniu z czarnej talii po dwóch składników do trzech kociołków (rzędy kart) oraz dwóch karty specjalnych z białej talii.

W swojej turze możemy dorzucić składniki do kotła ? dodajemy pojedyncze karty do trzech równoległych rzędów i pobieramy bonusy specjalne, jeśli się pojawiły. Dwie lub więcej kart danego koloru oraz tych samych cyfr pozwalają nam wybrać jedną kartę z takiego kotła na rękę ? nie musi być ona częścią zestawu. W swojej turze możemy skosztować mikstury, czyli dołożyć do kart na ręce wszystkie identyczne wartości lub kolory z danego kotła. Ostatnią akcją, jest rzucenie czasu i do tego właśnie zmierzają dwie powyższe.

Czary są trzy. Megalos to sekwencja kart w tym samym kolorze o wartościach 1-9, czyli uzbieranie całego zestawu, który kończy grę, niezależnie od tego, ile mieliśmy obrażeń koa i tak cieszymy się zwycięstwem. Tytułowy Pentos to sekwencja 5 różnych kart o tej samej wartości, w tym jokerów. Rzucając Pentos nie otrzymujemy ciosów koa i kończymy daną rundę. Mikros to najprostsze czary bazujące na trzech lub więcej następujących po sobie kartach tej samej barwy lub identycznych wartości numerycznych kart różnych kolorów, w tym jokerów. Odrzucając taki zestaw z ręki wybieramy 1 z 2 kart specjalnych aktualnie dostępnych dla graczy.

Karty specjalne to jokery zastępujące kolory i wartości. Karty pozwalające nam dobrać jeden składnik z czarnej talii lub stosu kart odrzuconych. Karty umożliwiające nam pobranie od wybranego gracza lub przekazanie 1-5 wybranych kart. Karty doboru 1 dowolnego składnika z dowolnego kociołka. Karty, dzięki którym odrzucamy 1-5 wybranych kart.

Po każdej rundzie podliczamy punkty. Karty wchodzące w skład sekwencji (to też dwie następujące po sobie karty) warte są po jednym punkcie obrażeń koa, a niepasujące do pozostałych równe są wartości zapisanej na karcie. Kto ma najmniej obrażeń zostaje mistrzem gry.

http://mlodygiercownik.pl/2017/06/16/recenzja-gry-karcianej-pentos/

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 24-06-2017 11:11

Gra karciana o ważeniu mikstury czarownic oraz rzucaniu zaklęć, całkiem dobra i klimatycznie ilustrowana. Moja recenzja na ... gdzie każdego dnia opisuję inną grę, klocki lub zabawkę kreatywną - zapraszam i polecam ten produkt!