Gra nIQczemni Szaleni Naukowcy Foxgames

gry / zabawki

Producent Foxgames
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Przezabawna gra karciana autora Dominiona.

Nieśmiertelność. Dla wielu ludzi oznacza to bardzo długie życie. Ale dla Ciebie to coś więcej. Chcesz, aby Twoje dokonania były największymi osiągnięciami w dotychczasowej historii świata zarówno na płaszczyźnie technicznej, jak i artystycznej. Pragniesz pozostawić nieprzemijający ślad w annałach ludzkości. A w tym celu potrzebujesz zasobów. Podbicie świata powinno rozwiązać ten problem.

Ale nie tylko Ty wpadłeś na ten pomysł. Inni szaleni naukowcy również knują, jak podbić świat. To tak bardzo ludzkie: rozwijać naukę i dążyć do potęgi. W laboratorium nie rządzą przecież myszy. Ale dla Ciebie inni uczeni to również banda strachliwych gryzoni, którym pokażesz, gdzie ich miejsce.

Gracze wcielają się w szalonych naukowców zamkniętych w swych tajnych laboratoriach i próbującym podporządkować sobie świat za pomocą niesamowitych wynalazków.

Ich konstruowanie wymaga badań, ciężkiej pracy oraz szpiegostwa. Gracze podejmują decyzje jednocześnie i nieraz zaskakują się nawzajem swoimi działaniami. Ale trafne przewidywanie kolejnych ruchów innych szalonych naukowców może okazać się bardzo opłacalne!

nIQczemni to prosta gra, w której gracze zagrywają karty akcji, a następnie rozpatrują je równocześnie. Mają do wyboru:

dającą im fundusze Pracę,
Badania które pozwalają uzyskać nowe koncepcje wynalazków aby móc je w kolejnych turach Konstruować,
Szpiegostwo, które pozwala na czerpanie zysków z akcji innych graczy.

Cała rozgrywka trwa około 30 minut i z racji rozgrywanych symultanicznie akcji nie zmienia się zbytnio w zależności od ilości graczy - a może w nią zagrać od 2 aż do 6 osób!

Ogromną zaletą gry jest 36 kart Konwersji. W każdej grze wykorzystywane są dwie karty, które zmieniają obowiązujące reguły. Dzięki temu w każdej grze znajdziesz nową łamigłówkę do rozwiązania albo po prostu zmieni się sposób rozgrywki, forma stosowania Wynalazków lub metoda najbardziej efektywnego wykorzystania swoich szpiegów.

nIQczemni to pełna humoru, lekka gra zaprojektowana przez Donalda X. Vaccarino, (znanego z takich gier jak Dominion czy Kingdom Builder).

Wydanie polskie.

Zawartość pudełka:
plansza
30 figurek szpiegów
64 karty wynalazków
36 kart konwersji
24 karty akcji
90 żetonów monet
reguły gry

Liczba graczy: 2 - 6 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 45 minut.
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Foxgames

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra nIQczemni Szaleni Naukowcy

4.5/5 ( 11 ocen )
  • 5
    9
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    1
  • 1
    0

Ada

ilość recenzji:3

21-02-2021 18:29

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Kupiłam zachęcona chwytliwą nazwą. Po przeczytaniu zasad zaczęłam się zastanawiać, czy nie oddać jej młodszej siostrze ale po pierwszej rozgrywce przekonałam się, że jednak gra, w której nie podkłada się komuś przysłowiowej "świni" może być fajna! Dzięki kartom konwersji każda rozgrywka jest inna, czasami gra się kończy po 10 minutach a czasami po 40. Wszystko zależy od tego jakie 2 dodatkowe zasady wylosujesz. Dzięki prostym zasadom można sobie samemu ustalić pewne utrudnienia (żeby nie było za łatwo u nas za każdym razem to przeciwnik wybiera i wyrzuca nasze karty wynalazku/ szpiegów). Gra sprawdza się na spokojne wieczory jak i imprezy ze znajomymi. Polecam każdemu kto lubi zmiany podczas rozgrywek.

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 7-03-2018 11:58

?NIQczemni? to gra autorstwa Donalda X. Vaccarino, który specjalizuje się przede wszystkim w grach karcianych, a którego kojarzymy głównie z takimi hitami jak ?Dominion? czy ?Królestwo w budowie?.

W pierwotnej odsłonie gry, która oryginalnie pochodzi z 2011 roku były inne grafiki na kartach ? naszym zdaniem nie tak ładne jak te, które oglądamy obecnie. Każdy miał swoje osobiste planszetki ? całkiem przyjemne, cieszące oczy własne kwatery dowodzenia, chociaż jak się okazuje zbędne, bo wszystkie opcje do wyboru można zlokalizować na jednej podstawowej planszy i mieć jeszcze dodatkowe miejsce na stosy kart. Odmiennie wyglądały również pionki ? garbaci wynalazcy na pewno nie byli tak dostojni, jak ci współcześni.

Szaleni naukowcy, w których się wcielamy kojarzą nam się z animacją ?Jak ukraść księżyc?, co prawda nie mamy tutaj minionków, ale są za to szpiedzy, same ilustracje też są jakby znajome, a tematyka bliska tamtej konwencji ? władcze pozy, szalone pomysły oraz tajemnicza, laboratoryjna otoczka silnie oddziałująca na emocje.

Gra przeznaczona jest dla 2-6 graczy, ale najlepiej spisuje się przy czterech osobach, gdy każdy ustawia się na jednym z boków planszy. Wydawca określił wiek uczestników na przynajmniej 10 lat ? trudno powiedzieć, odrobinę młodsi, a rozegrani też chętnie będą z nami rywalizować o władzę nad światem i umysłami. Czas zabawy oscyluje wokół 30 minut.

Mechanicznie najbardziej przypomina nam ?CVlizacje?, do której często ostatnio zaglądaliśmy ? co prawda bez możliwości blefowania i efektu skali zagrywających kart, a z bazowaniem na zdobywaniu samych tylko funduszy pieniężnych, oraz silnie uzależniona od efektów naszych wynalazków. Na pewno wizualnie młodym graczom będzie bardzo odpowiadać, a że nie jest również trudna w obsłudze to znajdzie wielu entuzjastów. Dla rodziców na pewno ważne jest to, że to raczej krótka i dynamiczna gra.

Klimat jest silnie wyczuwalny ? tworzą go przede wszystkim rysunki i nazwy widoczne na kartach ? różne bronie i wynalazki mniej ofensywne. Wszystkie one oddziaływać mogą na nas, ale też na pozostałych graczy ? jest zatem negatywna interakcja.

Rozpoczynamy zabawę z 3 kartami wynalazków oraz z 10 dolarami w portfelu, za to komplet pięciu szpiegów czeka na nasze rozkazy.

http://mlodygiercownik.pl/2016/11/09/recenzja-gry-planszowej-niqczemni/

Sylwia

ilość recenzji:1

brak oceny 11-02-2017 13:02

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Grę nIQczemni Naukowcy kupiłam swojemu Chłopakowi na Mikołajki. To był strzał w 10! Długo się zastanawiałam czy nie wybrać jakiejś, w którą gdzieś mieliśmy okazję już grać, ale liczne pozytywne opinie przekonały mnie do zakupu właśnie tej. W grę gra się dobrze zarówno w dwie osoby jak i w większej drużynie, choć nie ukrywam że im więcej graczy tym bardziej nieprzewidywalny tok gry! Szczególnie, gdy już wszyscy gracze opanują zasady (które na prawdę nie są skomplikowane) i gra toczy się przy użyciu tzw. Kart konwersji. One potrafią wywrócić całą rozgrywkę do góry nogami!
Serdecznie polecam grę zarówno dzieciom jak i dorosłym. Od teraz jest to nasz numer 1! :)

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 10-11-2016 16:31

Fantastyczna bajkowa atmosfera - laboratoria, sekrety, itp. - do tego super oprawa wizualna, proste zasady, za każdym razem więc i silne emocje. Moja recenzja na ... gdzie każdego dnia opisuję inną grę, klocki lub zabawkę kreatywną - zapraszam i polecam ten produkt!