Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Mars 2049 TREFL

gry / zabawki

TREFL
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Czy obraliście już swoją strategię na kolonizację Marsa? Pamiętajcie - nie jesteście jedynymi, którzy chcą osiedlić się na czerwonej planecie! Mars 2049 to strategiczna gra, w której zadaniem graczy będzie rozwój własnej kolonii i jak najszybsze dotarcie do Bieguna Północnego. Gromadźcie surowce, wyruszajcie na misje specjalne, budujcie laboratoria, stacje wydobywcze oraz bazy. Ten, kto jako pierwszy dotrze do jedynego źródła wody na planecie zostanie zwycięzcą!



Zawartość pudełka:
plansza,
120 kart (78 kart zasobów, 12 kart drogi, 30 kart misji),
118 żetonów budowli,
48 żetonów zasobów,
kostka
Instrukcja



Liczba graczy: 2 - 4
Wiek: od 9 lat
Czas gry: 90 min.


S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: TREFL

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Mars 2049

4.2/5 ( 29 ocen )
  • 5
    15
  • 4
    7
  • 3
    6
  • 2
    1
  • 1
    0

Tereska

ilość recenzji:1

brak oceny 27-08-2018 16:56

Gra dla dzieci od 9roku życia, więc Ci którzy nie rozumieją jeszcze o co chodzi z marsem nie będą mogli się nią dobrze bawić. Tym zaś, którzy interesują się życiem na innych planetach sprawi dużo radości. Wprowadzić nową cywilizację na Marsa to coś bardzo ekscytującego. Polecam

dziadek

ilość recenzji:1

brak oceny 21-08-2018 10:09

Nie wydawało mi się, aby gra planszowa o tematyce kosmicznej mogła zainteresować kogokolwiek z mojej rodziny. Myliłem się. z każdą kolejną rozgrywką trudniej się oderwać.

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-03-2018 11:34

Misja na Marsa to ogromnie popularny obecnie temat ? książki, filmy, gry planszowe, klocki. W krótkim odstępie czasu powstało kilka tytułów związanych z potencjalną kolonizacją. Najbardziej znana jest ?Terraformacja Marsa? ? w niej rozpatrujemy szczegółowe projekty z kart, ale dziecko w nią nie zagra, gdyż jest zbyt skomplikowana. Jeśli mamy ochotę na scenariusz i walkę z samą grą to są ?Pierwsi Marsjanie?, chociaż i ona przeznaczona jest raczej dla starszego odbiorcy. Wybrać możemy również pozycję najbardziej familijną spośród wyżej wymienionych, czyli ?Mars 2049? i o tej ostatniej będzie dzisiejsza recenzja ? zapraszamy na mlodygiercownik.pl

?Mars 2049? to gra dla 2-4 graczy w wieku od 9 lat, czas rozgrywki zajmuje 45-90 minut. Śmiało mogą grać dużo młodsze dzieci, jedynie rodzic będzie musiał czytać treści kart misji. W opakowaniu znajdziemy: planszę główną Marsa, ściągawki pomocy, żetony stacji zasobów ? pozyskiwania powietrza, produkcji żywności, wydobycia minerałów, karty powietrza, żywności, minerałów (wolimy je nazywać paliwami, z którymi kojarzy nam się symbol metalowej beczki), żetony drogi polarnej, karty misji pokojowych i zaczepnych, żetony mnogości posiadanych kart, laboratoriów, baz, stacji ujęcia wody, instrukcję, rezerwę żetonów w neutralnym kolorze. Wszystko dobrej jakości.

Po otwarciu opakowania widzimy piękną planszę przedstawiająca północną półkulę Marsa. Wszyscy gracze startują z baz na równiku i zmierzają na biegun północny, żeby pozyskać wodę. Kto pierwszy postawi tam stację ujęcia, ten wygrywa grę.

Zabawę zaczynamy z planszą skrótu zasad ? bardzo pomocna, w sumie wystarczająca do nauki podstawowych reguł, parą kart minerałów, żywności i powietrza, żetonami o wybranej barwie, które będziemy układali na planszy.

W swojej turze rzucamy kostką akcji, możemy też postawić budynki ? już na samym początku stać nas na jedną stację zasobów, wymienić karty (początkowo wymiana w stosunku 4:1, posiadając laboratorium 3:1, a potem 2:1), zastąpić kilka kart odpowiednim żetonem mnogości. Możemy również wykonać jedną misję i zakupić jedną jej kartę ? dozwolone jest jej zatrzymać na później.

Na kostce widoczne są następujące symbole: pęcherzyki powietrza (wszyscy gracze otrzymują ten zasób w ilości równej wybudowanym stacją jego pozyskiwania), kłos pszenicy (wszyscy produkują żywność z żetonów), beczka (wszyscy wytwarzają paliwa, wydobywają minerały ze stacji), diament (odkrycie, aktywny gracz pozyskuje dowolną kartę zasobu, w tym kartę drogi), twarz agenta (gracz kradnie 1 surowiec konkurenta, wykonana dwa razy skutkuje utratą zasobu przez nas samych), krzyżyk (utrata kolejki, dwa razy z rzędu, to odnalezienie jednego zasobu na swoim poletku).

Wszystkie żetony budynków stawiamy na punktach przecięcia siatki kartograficznej, każdą nową bazę bliżej centrum planszy (na jednym z trzech pól przed poprzednią), w ten sposób zbliżamy się do bieguna. Zasoby z kostki pozyskują wszyscy gracze jednocześnie, ilość zależy od postawionych budowli. Z kart konfliktów możemy kraść zasoby (karty nie żetony), niszczyć i przejmować stacje, zniszczyć bazę lidera (najbliżej bieguna), pozbawić przeciwnika kolejki, zdjąć z planszy wszystkie stacje danego rodzaju, zdobyć kartę wykorzystanej już misji. Misje pokojowe pomagają przyspieszyć ekspansję własną gracza: darmowa budowa, zasoby, laboratorium, wymuszona produkcja, ochrona przed misją zaczepną, sojusz (stacje dla 2 graczy).

http://mlodygiercownik.pl/2018/02/07/recenzja-gry-planszowej-mars-2049/