SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gra Libertalia: Wichry Galecrest PHALANX

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

gry / zabawki

Producent PHALANX
  • Dostępność niedostępny
  • DPD dostawa za półdarmo

Opis produktu:

W świecie Galecrest podniebni piraci postawili żagle, by wyruszyć z wiatrem w poszukiwaniu przygody, skarbów i sławy. Jako admirał obejmiesz dowodzenie nad nader liczną i charakterystyczną załogą, tak samo jak twoi przeciwnicy, dowodzący innymi statkami pirackiej floty. Każdego dnia twoja flota przybija do innej wyspy, na którą wysyłasz członka załogi, by zdobył dla ciebie część łupu. I masz nadzieję, że powróci, by powiększyć twoją kolekcję postaci.

Libertalia pierwszy raz pojawiła się na rynku gier w roku 2012. Dziesięć lat później świętujemy ten oryginalny projekt, wydając poprawioną i rozszerzoną edycję, z nowymi grafikami, 40 postaciami na gracza, systemem reputacji do rozstrzygania remisów, odświeżonymi żetonami łupu, solidnym trybem solo i wieloma innymi dodatkami.

Opis i cel gry:

Gra w Libertalię składa się z trzech wypraw (rund). Przed każdą wyprawą gracze zyskują taki sam zestaw 6 postaci. Każdego dnia, podczas wyprawy, gracze jednocześnie wybierają 1 postać ze swojej ręki i zagrywają ją. Postaci układane są na wyspie zgodnie ze swoją rangą, od najniższej do najwyższej (remisy rozstrzyga reputacja gracza). Gracze aktywują zdolności dnia tych postaci w kolejności od najniższej rangi, następnie aktywują zdolności zmierzchu oraz wybór żetonów łupu w kolejności od najwyższej rangi, a postacie przechodzą na statki graczy. Na końcu aktywują się zdolności nocy postaci na statkach.

Na koniec wyprawy gracze aktywują zdolności kotwicy postaci i zyskują ich żetony łupu oraz dublony. Następnie odrzucają te postaci, a także żetony łupu oraz dublony, pozostawiając jedynie niezagrane karty postaci na swojej ręce. Na koniec trzeciej wyprawy gracze ujawniają finalną punktację, by zdecydować, kto przejdzie do historii jako najbogatszy z piratów.

Lista zmian w stosunku do pierwotnej wersji:

Więcej postaci: Teraz postaci jest 40 zamiast 30
Zdolności żetonów: Każdy typ żetonu łupu posiada teraz odpowiadający mu dwustronny kafelek łupu, który określa zyski z żetonu.
Losowane i zagrywane postaci: Gracz zaczyna z 6 postaciami na ręce i zagrywa 4 z nich podczas pierwszej wyprawy, następnie zyskuje 6 kolejnych postaci i zagrywa 5 z nich podczas drugiej wyprawy, aż wreszcie zyskuje kolejne 6 postaci i zagrywa 6 z nich podczas trzeciej wyprawy.
Reputacja: Prosty tor reputacji zastąpił wcześniejsze zasady rozstrzygania remisów.
Informacje ukryte i jawne: Kafelki łupu są teraz dwustronne, przez co łatwiej przygotować grę, ale trudniej je ukryć - teraz są one jawne przez całą grę. Każdy gracz liczy zgromadzone bogactwo za pomocą tarczy punktacji, która zastąpiła planszę w oryginalnej grze (nadal jest to informacja jawna).
Stos kart odrzuconych (cmentarz): Każdy gracz posiada teraz własny cmentarz, na który odkłada postaci odrzucone podczas wyprawy i na koniec wyprawy.
Wariant dla 2 graczy: dzięki kafelkowi Kadeta, który daje dodatkowy wybór jednemu z graczy, gra jest teraz bardziej zbliżona do gry dla 3 graczy (bez wykorzystania bota).
Tryb solo: Z pomocą Automy możliwe jest teraz rozgrywanie Libertalii jako gry jednoosobowej.

Projekt: Paolo Mori
Grafika: Lamaro Smith
1-6 graczy
45-60 minut
Wiek: 14+

Zawartość pudełka:
- 48 żetonów łupu
- 1 woreczek
- 7 kafelków łupu
- 240 kart postaci (63x88mm, 40 na gracza)
- 1 kafelek kadeta (tryb dla 2 graczy)
- 6 drewnianych znaczników reputacji
- 54 dublony (kartonowe monety)
- 1 pudełko na skarby z pokrywką
- 6 kafelków cmentarza
- 6 tarcz punktacji
- 39 kart trybu solo Automy (63x88mm)
- 1 karta pomocy Automy (63x88mm)
- 4 zastępcze kafelki łupu Automy
- 1 dedykowana wypraska (mieszcząca karty w koszulkach i bez)
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: PHALANX

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Libertalia: Wichry Galecrest

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

5/5 ( 1 ocena )
  • 5
    1
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

san**********************

ilość recenzji:1

15-04-2022 21:29

Miałam okazję już zagrać na wyjeździe. Było tam mnóstwo gier, ale przez 4 dni wybierałam tylko tą grę. Bardzo przypadła mi do gustu. Jest możliwość gry w 6 osób, a rozgrywka nie trwa wiecznie. Podoba mi się to, że zasady są bardzo proste, szybko łapiemy o co chodzi w grze. Świetne rozwiązanie, by każdy zaczynał z tymi samymi kartami. Cieszę się, że jest wariant łatwiejszy, przyjemny oraz taki, gdzie jest więcej interakcji między sobą. Jak ktoś lubi negatywną interakcję, to ma taką możliwość. Mechanika gry działa bez zarzutu, łatwo ustalić czy się chce być wysoko na wskaźniku reputacji czy nie(bo czasami się nie opłaca). Jedyną rzeczą, którą możnaby dołożyć to może większą ilość kart. Jest ich 40 i przy 5 rozegranej partii na 6 osób, to po prostu w jakimś stopniu się powtarzały. Ale to nie znaczy, że rozgrywka była taka sam. Wręcz przeciwnie.
Polecam każdemu, kto lubi pogłówkować, ale wciąż rozmawiać w trakcie gry. Przyjemna, wciągająca, polecam!

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?