Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Kraby na fali Foxgames

gry / zabawki

Producent Foxgames
Wiek 6-910-14
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Kiedy nadchodzi przypływ, kraby szukają bezpiecznej kryjówki. Jednak często okazuje się, że nie starczy dla wszystkich miejsca, więc każdy krab musi wykazać się sprytem i wspiąć się na skorupę innego pobratymca, aby fale nie zabrały go z powrotem w morskie odmęty.

W momencie gdy wszyscy gracze poza jednym zostaną wyeliminowani, ostatni gracz pozostający w grze wygrywa i zdobywa tytuł króla wybrzeża.

Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 20 min.
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Foxgames
Wiek: 6-9 , 10-14
Ilość graczy: 2 osoby , 3-4 osoby

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Kraby na fali

4.4/5 ( 7 ocen )
  • 5
    6
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    1

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 7-03-2018 12:26

Tytułem wprowadzenia: kiedy przybiera woda, krab wypatruje spokojnej przystani. Nierzadko staje się jednak oczywistym, że miejsca wystarcza tylko dla nielicznych. Najbardziej przebiegłe osobniki wdrapują się wtedy na skorupy swoich kompanów, aby przypływ nie zabrał ich z powrotem w głębinę.

Celem gry jest zablokowanie krabów przeciwników, wspinając się na nie lub strącając je do morza, korzystając z reguły fali. Wygrywa gracz, który jako ostatni może przemieścić któregoś ze swoich krabów.

?Kraby na fali? przeznaczona jest dla 2-4 graczy ? im więcej osób tym lepiej, gdyż większy chaos na planszy powoduje trudności z przewidywaniem ruchów konkurentów i planowaniem własnych, a zatem rozgrywka staje się bardziej interesująca. Wydawca adresuje produkt dla odbiorcy w wieku od 8 lat i rzeczywiście, aby przebieg gry był logiczny i przemyślany, to najlepiej, żeby grali w nią uczniowie szkoły podstawowej. Partia trwa ok. 20 minut, oczywiście tylko na początku, ponieważ musimy nauczyć się zasad. Kiedy poznamy grę to zamkniemy się w kwadransie.

W opakowaniu znajdziemy: 1 sześciokątną planszę przedstawiającą kamienie, boje i wodę, z której uciekają kraby. Drewniane krążki, po 9 szt. dla każdego z graczy, w 4 kolorach, o trzech wysokościach pionka, z nadrukiem krabów i oznaczeniem ilości ruchu przypadającego na rozmiar danego osobnika. Instrukcja jest krótka, przystępna i kolorowa, wydawca dostarcza również woreczki strunowe. Jest też wypraska z wizerunkami krabów, w której wszystko wygodnie spoczywa. Nam podoba się, że nie musimy samodzielnie naklejać ilustracji krabów na drewno, ponieważ nie zawsze wychodzi to precyzyjnie.

Każdy z uczestników zabawy musi wybrać odpowiedni kolor swojej drużyny, następnie mieszamy kraby i układamy losowo na planszy ? po jednym na każde pole. W zależności od liczby osób gramy na żółtych kamieniach, a potem przy każdej kolejnej dodatkowej osobie rozszerzamy obszar dołączając nowe miejsca ? brązowe skały i pomarańczowe boje.

W swojej turze poruszamy się jednym krabem po sąsiadujących ze sobą skorupiakach. Dużym przemieszczamy się o jedno miejsce, ale zakończyć ruch możemy na każdym chitynowym pancerzyku. Średnim wykonujemy manewr o dwie skorupy, ale ostatecznie zajmujemy pozycję na krabiku średnim lub małym. Najmniejsze zwierzaki poruszają się aż o 3 pola, ale zakończyć swój rajd mogą jedynie na kompanach swojego rozmiaru. Każde stworzenie podeptać możemy jeden jedyny raz! Skrótowo: postój na nie większym od nas, spacer po wszystkich, ale bez powtarzania. Kraby nie mogą poruszać się przez puste pola i zawsze kończą przechadzkę na grzbiecie krewniaka. A teraz utrudnienie ? krab na samym wierzchu blokuje te stojące pod nim do czasu zejścia ? wyobraźmy sobie, że je przygniata.

http://mlodygiercownik.pl/2016/09/05/recenzja-gry-planszowej-kraby-na-fali/

emik84

ilość recenzji:406

brak oceny 10-03-2017 09:06

Wyobraźcie sobie, że zbliża się przypływ. Kraby uciekają szukając schronienia a gdy brakuje kryjówek te większe wspinają się na swych mniejszych towarzyszy. Wszystko po to aby aby wysokie fale nie zabrały ich w morskie głębiny...

Aby rozpocząć grę należy rozłożyć planszę. Każdy gracz wybiera sobie jeden z kolorów krabich pionków a potem wszystkie są wymieszane i losowo rozkładane na planszy. Kraby różnią się między sobą wielkością, o czym przypominają gwiazdki znajdujące się na nich, i to od niej zależy to jak mogą się poruszać:

*Duże kraby są powolne i mogą poruszać się tylko o 1 pole a swój ruch kończą na dowolnej wielkości krabie
*Średnie kraby skaczą o 2 pola i swoją kolejkę mogą zakończyć tylko na średnim lub małym krabie
*Małe kraby przemieszczają się najdalej, aż o 3 pola ale swoją podróż muszą zakończyć na którymś z małych krabów

Zasady gry są bardzo proste. Gracze kolejno poruszają po jednym ze swoich 9 pionków pamiętając o tym który krab jak się porusza. Nie wolno w jednej kolejce dwa razy stanąć na tym samym polu, nie wolno zakończyć ruchu na pustym polu a także poruszać krabem, na którym stoi inny krab. W ten sposób pionki blokują się i właśnie to jest celem gry. Gracz, który nie ma już ruchu odpada z gry a grę kontynuują pozostali gracze, którzy mają jeszcze ruch aż do momentu w którym zostanie tylko jeden. Dodatkowo jeżeli okaże się, że skupisko krabów w którymś momencie rozłączyło się i powstały dwa, to mniejsze w trakcie rozgrywki jest usuwane z planszy.

W zależności od tego w ilu graczy prowadzona jest rozgrywka kraby zajmują odpowiednią liczbę pul, które są oznaczone na planszy kolorami (18 dla 2 graczy, 27 dla 3 graczy i 36 dla 4 graczy). W czasie gry robi się coraz niebezpieczniej gdyż pustych pul jest coraz więcej, nie trudno więc o to aby zmyła nas fala w skutek czego łatwo pozbyć się naraz kilku krabich żetonów. Oczywiście warto zastanowić się nad taktyką gry i blokować pionki przeciwnika bo to właśnie od tego zależeć będzie nasza ewentualna wygrana. Przypadkowe poruszanie pionków może okazać się bowiem zgubne i w konsekwencji szybko wyeliminuje nas z gry.

Mechanika gry jest ogólnie ciekawa. Wymaga skupienia i przemyślenia każdego kolejnego ruchu. O ile na spokojnie można je zaplanować w rozgrywce dwuosobowej o tyle gdy gramy w liczniejszym gronie robi się to bardziej nieprzewidywalne i trudniejsze. Jak dla mnie jednak im więcej graczy tym właśnie ciekawiej i weselej. Aby jednak się o tym przekonać rozegrałam kilka rozgrywek. Gra spodobała się nawet mojej pięciolatce, która co prawda może nie prowadziła jakiś szalenie strategicznych rozgrywek ale pojęła dość szybko zasady gry i również świetnie się przy niej bawiła.

Ogólnie gra świetnie sprawdzi się zarówno w domu jak i poza nim, na plaży i pod namiotem... Jest wręcz stworzona do rozgrywek rodzinnych a jej kolorowa i estetyczna grafika zasługuje na dużą pochwałę. Proste zasady i wciągające rozgrywki na pewno nie pozwolą się nudzić. A, że każda rozgrywka rozpoczyna się od losowego ułożenia pionków na planszy zagwarantuje to nieprzewidywalność i zachęci do pełnego zaangażowania się w grę. Zdecydowanie warto jest zainteresować się tą właśnie grą. Polecam ;)

Książki Moni

ilość recenzji:597

brak oceny 27-12-2016 21:06

Kiedy przychodzi przypływ, kraby szukają schronienia. Jednak nie wszystkim udaję się w porę znaleźć bezpieczne miejsce, dlatego by przetrwać, kraby muszą wspiąć się na skorupkę towarzysza. W ten sposób unieruchamiają go. Wygrywa gracz, który jako ostatni może wykonać jakikolwiek ruch.

Zasady i wrażenia:

Każdy gracz wybiera kolor krabów, którymi będzie grał, następnie wszystkie żetony uczestników należy wymieszać i losowo ułożyć na planszy. Ustawienie żetonów jest zależne od ilości uczestników. W instrukcji znajdują się zdjęcia, które Wam to ułatwią. Pierwszego gracza wybiera się w dowolny sposób, choć jeśli pojawiają się spory, szczególnie wśród młodych uczestników, warto zrobić losowanie. Kraby poruszają się w zależności od swojego rozmiaru. Jeśli kraby podzielą się na planszy, to należy stosować się do zasady fali, która zmywa mniejszą grupę i wszystkie kraby z tego skupiska należ usunąć z planszy.

Instrukcja jest prosta, jednak dopiero pierwsza próbna rozgrywa sprawia, że gra jest w pełni
zrozumiałą. W grze może brać udział 2 do 4 graczy, lecz z doświadczenia wiem, iż gra dwóch uczestników jest krótka. Plansza i pionki są wykonane bardzo solidnie, uwielbiam drewniane elementy, które wyróżniają się trwałością.

?Kraby na fali? to doskonała gra rodzinna, którą w szczególności polecam dzieciom i młodzieży. Sugerowany wiek to 8+, jednak uważam, że i młodsi gracze sobie poradzą, tym bardziej, że gra tylko początkowo wydaję się trudna, lecz już po pierwszej rozgrywce, wszyscy uczestnicy wiedzą jak postępować, by mieć jakiekolwiek szanse na wygraną. Świetna zabawa!
Polecam 5-/6

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-09-2016 11:11

Szybka, stosunkowo prosta i w bardzo ładnej oprawie gra logiczna o sympatycznych krabach chroniących się przed falami. Moja recenzja na ... gdzie każdego dnia opisuję inną grę, klocki lub zabawkę kreatywną - zapraszam i polecam ten produkt!