Rebel Gra K2 (nowa edycja) - Gry Planszowe w Gandalf.com.pl
Ulubione
Kategorie
  • image
  • image

Rebel Gra K2 (nowa edycja)

gry / zabawki

 

  • Rebel
  • Wiek 6-910-14
  • Ilość graczy 1 osoba,  2 osoby,  3-4 osoby,  5 i więcej
  • Wysyłamy w 24h
    Ten produkt zamówiony do godz. 13 zostanie wysłany jeszcze dzisiaj! Dotyczy zamówień potwierdzonych, opłaconych przez pobranie, PayU, kartą.
  • Odbiór w Łodzi już w poniedziałek

Rebel Gra K2 (nowa edycja) - opis produktu:

Zdobycie szczytu to dopiero połowa drogi do zwycięstwa.

Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę?



W grze K2 każdy z graczy kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy.



Jak to działa?
Gracze poruszają himalaistami po planszy za pomocą kart, które zagrywają co rundę. Im wyżej wejdzie dany wspinacz, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie na koniec gry. Jednak w wyższych partiach gór trzeba uważać na poziom aklimatyzacji. Jeśli spadnie on poniżej 1, wyczerpany himalaista zginie i gracz nie otrzyma zdobytych przez niego punktów zwycięstwa. Dlatego tak ważnym elementem gry jest wybór odpowiedniej drogi na szczyt, optymalne stawianie namiotów i zwracanie uwagi na pogodę, która w znaczący sposób wpływa na trud wędrówki na szczyt.



Himalaizm to dziwny sport, z jednej strony alpinista w czasie wspinaczki musi krok po kroku pokonywać siebie - swoje słabości, ograniczenia; z drugiej musi walczyć z górą, z pogodą. - Adam Kałuża, `Wyprawa rusza dalej`

Zawartość pudełka:
1 dwustronna plansza
5 plansz aklimatyzacji himalaistów (po jednej dla każdego gracza)
12 kafli pogody (6 letnich i 6 zimowych)
90 kart akcji graczy (po 18 dla każdego gracza)
5 kart ratunku (po 1 dla każdego gracza)
20 żetonów ryzyka
20 drewnianych pionków himalaistów (po 4 dla każdego gracza)
10 drewnianych pionków namiotów (po 2 dla każdego gracza)
drewniany znacznik pogody
znacznik pierwszego gracza
instrukcja

Liczba graczy: 1-5 graczy
Wiek: >8 lat
Czas gry: ok. 30-60 min






do kompletu :

  • -20%
Rebel Gra K2 Rozszerzenie Broad Peak Rebel 
52,71 zł 65.88
  • -43%
Rebel Gra K2: Lhotse Dodatek Rebel 
37,00 zł 64.91
S
Szczegóły

Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Zobacz również

  • -18%
  • -18%
Interaktywny kucyk Toffee EPEE 
248,64 zł 303.23
  • -12%
Cry Babies Lalka Dreamy Unicorn TM Toys 
135,62 zł 154.12
  • -12%
Cry Babies Lalka Bruny IMC Toys 
135,62 zł 154.12
  • -18%
Lila Tęczowy Jednorożec EPEE 
109,75 zł 133.85
  • RRecenzje
  • Gry
  • Rebel Gra K2 (nowa edycja)
4.5/5 ( 51 ocen )
    5
    41
    4
    2
    3
    3
    2
    0
    1
    5
imię, nazwisko lub nick:
Twoja ocena:
Twoja recenzja:
Wprowadź tekst z obrazka:

W przypadku naruszenia Regulaminu Twój wpis zostanie usunięty.

Uwaga!!! Nie jesteś zalogowany. zaloguj się by zgłosić recenzję do konkursu i mieć szansę na wygraną w cotygodniowym plebiscycie!

brak oceny

Anna30

  • 23-11-2018
  • 11:05

jestem bardzo zadowlona, zamówienie bylo juz gotowe do odebrania tego samego dnia po trzech godzinach!

Czy recenzja była pomocna?
brak oceny

Erni2015

  • 4-03-2018
  • 12:14

Polska Narodowa Wyprawa na K2 wciąż trwa, więc to idealny moment, by samemu choć trochę poczuć klimat towarzyszący naszym himalaistom na stokach drugiej co do wysokości góry świata. A zrobić to możemy dzięki planszówce "K2" autorstwa Adama Kałuży, planszówce, którą osobiście uwielbiam i w którą zagrywam się średnio kilka razy w tygodniu od dobrych dwóch lat. Mam za sobą setki partii, od solowych wspinaczek po pełne pięcioosobowe wyprawy, starające się dotrzeć na szczyt K2.
Po tych setkach partii moja opinia o grze pozostaje niezmienna - wciąż uważam, że to gra bardzo dobra, mechanicznie dopracowana, regrywalna i nieziemsko klimatyczna. Jako doświadczony "himalaista", znający najdrobniejsze niuanse gry, wiem, co w trawie (w śniegu!) piszczy i raczej mało co może mnie tu jeszcze zaskoczyć. Dlatego bardzo sobie cenię to, że rozgrywkę w "K2" można nieco urozmaicić, zmieniając kilka podstawowych zasad. I tak oto można na przykład zagrać kooperacyjnie z innymi graczami dając sobie wzajemnie możliwość korzystania z "obcych" namiotów, można losować żetony ryzyka (zamiast je wybierać), można dokupić dodatek "Lawina", można pomieszać kafelki pogody (letnie z zimowymi), można wydłużyć wyprawę starając się nie tylko zdobyć szczyt, ale i też wrócić szczęśliwie do bazy itd. Możliwości jest naprawdę sporo. I właśnie ta szeroka możliwość modyfikacji sprawia, że gra wciąż ląduje na moim stole i nie wywołuje znudzenia.
Ale uwaga - "K2" nie każdemu będzie się podobać, bo sporą dozę frajdy z rozgrywki zapewnia tu klimat wysokogórskiej wspinaczki, który nie wszystkim moim współgraczom przypadł do gustu. Jeśli kogoś ten temat nie wciąga, jeśli ktoś nie czuje emocji i nie ma dreszczy, gdy pod granicą 8000 m n.p.m. brak aklimatyzacji zabija naszego himalaistę, to ten ktoś na stoku K2 się nie odnajdzie, nawet grając tylko według oryginalnych (de facto bardzo dobrze dopracowanych) zasad.
Ja tę grę uwielbiam. I właśnie mam ochotę zagrać! Jeśli i Wam "K2" się spodoba, grajcie zawsze, kiedy tylko macie ochotę - gra przetrzyma to na pewno, bo nie licząc dosłownie dwóch kafelków pogody, którym leciutko poodklejały się narożniczki od ciągłego tasowania, mój egzemplarz gry wciąż wygląda jak nowy.
Do zobaczenia na szczycie! :)

Czy recenzja była pomocna?
brak oceny

Erni2015

  • 18-02-2016
  • 11:25

"K2" jest grą planszową symulującą wspinaczkę na drugi co do wysokości szczyt świata. Autorem gry jest Polak, Adam Kałuża. ?K2? w roku 2011 została nominowana do polskiej edycji konkursu Gra Roku, a rok później uzyskała nominację do prestiżowej nagrody Spiel des Jahres.
W wyprawie na "K2" uczestniczyć może 1-5 graczy. Wykorzystując dobierane co rundę karty, po planszy przedstawiającej tytułową górę, gracz ma za zadanie poprowadzić swój dwuosobowy zespół himalaistów na szczyt. I oczywiście musi to zrobić jako pierwszy. Nie łudźcie się jednak, że zadanie to należy do łatwych, a rozgrywka przypominać będzie partyjkę "Chińczyka". Karty ruchu nie zawsze pozwolą nam wspiąć się wyżej, a nawet jeśli pozwolą, być może w miejscu, w którym zrobimy postój, śnieżyca i ujemne punkty aklimatyzacji spowodują, że któryś (a może obaj) z naszych himalaistów pozostanie na stoku K2 na zawsze... Warto więc przed atakiem na szczyt zadbać o kondycję naszego wspinacza i przede wszystkim bacznie obserwować pogodę na nadchodzące dni. A ta tak naprawdę gra tu pierwsze skrzypce i potrafi skutecznie pokrzyżować plany ataku na szczyt.
Zasady gry są ogólnie proste, ale zmienność pogody, ograniczona ilość punktów aklimatyzacji, nie zawsze pasujące karty, tłok na szlaku oraz (jakby tego było mało) dodatkowe żetony ryzyka przydzielane najbardziej wyrywnemu graczowi sprawiają, że "K2" jest grą wymagającą dobrego planowania, kombinowania, należytego rozkładania sił i przewidywania ruchów przeciwników. Losowość, owszem (jak to w grach) jest, ale na minimalnym, świetnie wyważonym poziomie; o zwycięstwie nie decyduje los, lecz dobrze przemyślane decyzje podejmowane w trakcie każdej z osiemnastu tur.
Tematyka gry, oprawa graficzna, pogodowa dynamika, wspinaczkowe ryzyko, aklimatyzacja oraz to, im wyżej się znajdujemy, tym trudniej przetrwać i tym trudniej przeć dalej - wszystko to sprawia, że perełką "K2" jest wręcz ściekający z planszy klimat, a rozgrywka bardzo realistycznie odzwierciedla wysokogórskie zmagania. W wielu grach zbite pionki po prostu odkładamy na bok. W "K2", gdy aklimatyzacja któregoś z himalaistów spada do zera, ten (świeć, Panie, nad jego duszą) GINIE i ma się wrażenie, że dzieje się to naprawdę.
W "K2" rozegrałem kilkadziesiąt partii, próbując zdobyć szczyt zarówno latem, jak i zimą (plansza jest dwustronna). Każda z tych rozgrywek była ciężkim, pełnym emocji i główkowania wyzwaniem, nie raz okupionym życiem któregoś z himalaistów.
Byliście kiedyś na K2? Być może gra Adama Kałuży będzie na to dla was jedyną szansą. Szczerze polecam tę grę wszystkim, którzy w planszówkach cenią sobie niezwykle sprawną mechanikę, podaną w pięknej, klimatycznej otoczce.

Czy recenzja była pomocna?
Gry Planszowe i zabawki dla młodszych i starszych

Odkryj najfajniejsze zabawki dla dzieci i gry planszowe na Gandalf.com.pl! Znajdziesz tu gryzaki, grzechotki i zabawki aktywizujące dla najmłodszych pociech, edukacyjne zabawki interaktywne dla nieco starszych maluchów, a także pluszaki, maskotki, klocki, modele do sklejania, kolejki i zabawki kreatywne. Figurki i zabawki z ulubionych bajek i serii Twojego dziecka, gry sportowe do zabawy na dworze oraz przebrania, stroje, maski, zestawy do wspólnych doświadczeń i akcesoria plastyczne. Na Gandalf.com.pl przygotowaliśmy dla Was także najfajniejsze gry planszowe. Familijne planszówki do gry całą rodziną, tytuły dla młodszych i starszych dzieci, a także gry strategiczne, logiczne, ekonomiczne i fabularne dla dorosłych, które świetnie sprawdzą się podczas każdej imprezy! Znajdziesz tu również bogatą ofertę klocków Lego z najpopularniejszych kolekcji kultowej marki oraz puzzle od 10 do nawet 5 tysięcy elementów. Spraw radość maluchom i odkryj w sobie dziecko razem z Gandalf.com.pl!

Ciekawe pomysły Gandalfa

  • W grze Welcome To... wcielamy się w architektów z lat 50-tych. Naszym celem jest zaprojektowanie jak najlepszego, najpiękniejszego i najbardziej funkcjonalnego zupełnie nowego miasta na terenie Stanów Zjednoczonych. Każdy z nas będzie miał te same możliwości (definiowane przez losowe karty), jednak...

  • Pandemia to wciągająca gra kooperacyjna o nieuchronnej zagładzie ludzkości Cztery choroby wydostały się na świat i przed drużyną specjalistów z różnych dziedzin stanęło zadanie odnalezienia szczepionek na te epidemie, zanim ludzkość zostanie unicestwiona. Gracze muszą współpracować ze...

  • Co on ma na myśli? Każda para ma 30 sekund na odgadnięcie jak największej ilości haseł. Jedna osoba próbuje przekazać drugiej, co jest na danej karcie. Runda 1 (w której opisujemy nasze hasło na wszystkie możliwe sposoby): - Dziewczyny to ćwiczą, takie ćwiczenia rozciągające... To...

  • Kooperacyjna wersja Time`s up dla najmłodszych dzieci! `Time`s Up! Kids` jest kooperacyjną wersją gry `Time`s Up!`, przystosowaną do dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać. Opisujcie i pokazujcie to, co znajdziecie na obrazkach kart, aby wspólnie osiągnąć zwycięstwo! Śpieszcie się jednak,...

  • Time`s Up Family jest grą rodzinną, która zapewni dobrą zabawę wszystkim, zarówno dużym jaki i małym. W rozgrywce, trwającej trzy rundy, uczestniczą co najmniej dwie drużyny, których celem jest odgadnięcie nazw przedmiotów, zwierząt oraz zawodów. Wygrywa drużyna, która po trzech rundach zgromadzi...

  • W Quadropolis wcielisz się w burmistrza nowoczesnego miasta: ustalisz jego strategię rozwoju w oparciu o potrzeby mieszkańców i spróbujesz pokonać konkurencję, zlecając architektom konstrukcję różnych budynków. Budynki zapewniają punkty zwycięstwa. Łączą się w grupy, które działają w odmienny...