SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gra K2 Rozszerzenie Rebel

Broad Peak

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

gry / zabawki

Rebel

Opis produktu:



Broad Peak jest rozszerzeniem gry K2 i zawiera dwa nowe scenariusze zainspirowane dokonaniami polskich himalaistów na masywie Broad Peak w 1984 roku. Każdy ze scenariuszy posiada własną planszę i specjalne reguły, które czynią rozgrywkę różnorodną i pasjonującą.



W 1984 Krzysztof Wielicki jako pierwszy człowiek w historii zdobył 8 tysięcznik w stylu alpejskim. Bez namiotu, na lekko wyszedł z bazy, by powrócić do niej po 21 i pół godzinie jako zdobywca Broad Peak. Scenariusz `Bieg na szczyt` odwzorowuje to wydarzenie, a trasa na planszy oparta jest na szlaku jaki przebył Wielicki.

`Bieg na szczyt` jest scenariuszem szybkim i pełnym napięcia. Wyprawa jest krótsza o trzy dni, talia graczy posiada mniej kart aklimatyzacji, himalaiści nie mogą stawiać namiotów, a jedynym ich ratunkiem jest budowanie jam śnieżnych. Wszystko to sprawia, że gra jest bardziej dynamiczną i emocjonującą wersją K2.
W tym samym roku, Wojciech Kurtyka i i Jerzy Kukuczka po raz pierwszy w historii wykonali trawers masywu ośmiotysięcznego. Trzy szczyty Broad Peak zostały zdobyte 15,16 i 17 lipca 1984 roku. Do tej wyprawy nawiązuje scenariusz `Trawers Broad Peaków`.



Trawers Broad Peak`ów jest scenariuszem bardziej strategicznym niż gra podstawowa. Plansza przedstawia trzy szczyty masywu Broad Peak, a gracze otrzymują możliwość zdobycia dodatkowych punktów zwycięstwa za pokonanie całego trawersu i zdobycie każdego ze szczytów. Realizacja wszystkich celów jest prawie niewykonalna, zwłaszcza że himalaiści mają do dyspozycji tylko jeden namiot, co zmusza graczy do podejmowania trudnych decyzji i umiejętności dostosowywania się do zmieniających się warunków atmosferycznych.



Zawartość opakowania:
1 dwustronna plansza, 12 żetonów jam śnieżnych, 20 żetonów trawersu, 30 żetonów zdobycia szczytu, instrukcja.
Gra przeznaczona: dla 1 do 5 graczy, w wieku od 8 lat.
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Rebel
Wymiary opakowania: 345x235

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra K2 Rozszerzenie, Broad Peak

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.6/5 ( 11 ocen )
  • 5
    9
  • 4
    1
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Erni2015

ilość recenzji:312

brak oceny 20-08-2017 02:08

Tym razem ze szczytu K2 przenosimy się na masyw K3, powszechnie znany jako Broad Peak, gdzie będziemy starać się powielić wyczyny polskich himalaistów.
Dodatek zawiera dwie nowe plansze. Pierwsza z nich obrazuje najwyższy szczyt kilkuwierzchołkowego Broad Peaku, gdzie pędzić będziemy po chwałę zdobywcy (scenariusz "Bieg na szczyt"). Druga plansza przedstawia masyw Broad Peak w całej jego okazałości, a zadaniem graczy będzie trawers ośmiotysięcznika i próba zdobycia jego trzech najwyższych szczytów (scenariusz "Trawers Broad Peaków").
Podstawowe zasady rozgrywki pozostały bez zmian - używając kart ruchu i kart aklimatyzacji gracze starają się dotrzeć na szczyt(y), zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa i przetrwać w skrajnych warunkach łańcucha górskiego Karakorum. Diabeł jednak tkwi w szczegółach. Autor gry wprowadził do podstawowych zasad kilka drobnych zmian, które mimo swej subtelności czynią z tego dodatku całkiem nową grę.
Jak owe zmiany wpłynęły na rozgrywkę? Kosmicznie pozytywnie! Podmuch świeżości w grze jest równie ostry, co załamanie pogody na K2. Fakt, "Bieg na szczyt" dość mocno przypomina podstawkę gry "K2", choć używanie jam śnieżnych zamiast namiotów wymaga tu nieco innego podejścia strategicznego. Wciąż jednak, podobnie jak w podstawce, zwycięska strategia to jak najszybsze zdobycie szczytu jednym pionkiem, sprowadzenie go na bezpieczną wysokość i próba zdobycia szczytu drugim pionkiem. Sytuacja na listwie punktowej przez całą rozgrywkę jest jasna i klarowna, wysokogórski klimat wyczuwalny, duch Karakorum też, ale partyjkę w ten wariant zalecam jedynie jako szybką rozgrzewkę przed "Trawersem Broad Peaków".
W trawersie tkwi bowiem esencja i piękno tego dodatku. Już od pierwszego zagrania kart masyw Broad Peak wymaga od graczy skupienia, ostrożności, przemyślenia taktyki i dobrego planu. Tu nie ma miejsca na pośpiech, bo jedna błędna decyzja może przechylić szalę zwycięstwa. Pośpiech ani trochę nie jest gwarantem zwycięstwa, bo choć pierwszeństwo w zdobyciu dwóch najwyższych szczytów daje dodatkowe punkty, to i tak bardziej liczy się tu przede wszystkim dobra kalkulacja możliwości zdobycia jak największej ilości punktów - poprzez na przykład zaliczenie niższego szczytu, ale za to zabonusowanie wykonaniem trawersu.
Dróg do zwycięstwa jest wiele, a o tym, kto wygrał, przekonamy się dopiero po zakończeniu gry, gdy wszystkie punkty zostaną podliczone.
W podstawkę "K2" zagrałem dziesiątki partii. Nijak ma się jednak moje doświadczenie na tej górze w stosunku do wyzwań na Broad Peaku. Niby to tylko inna plansza i kilka drobnych zmian w zasadach, a jednak jakość rozgrywki wkracza na całkiem inny (wyższy!) poziom. Pewna schematyczność, którą zauważyłem podczas gier w "K2", na Broad Peaku odchodzi do lamusa, czyniąc ten dodatek praktycznie idealnym, a nawet paradoksalnie stawiając podstawkę gdzieś w swoim cieniu. No i ten klimat... Trudno na ośmiu tysiącach metrów nie poczuć mroźnego oddechu Karakorum. Choć to tylko tekturowa plansza...

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?