Gra Gold Armada TACTIC

gry / zabawki

Producent TACTIC
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Dołączcie do przygody i gromadźcie stosy złotych monet!

Ahoj piraci! Czas przybić do brzegu i zagrać w kości w portowej tawernie!



W Gold Armada, kościanej grze Reinera Knizi, jednego z najbardziej płodnych projektantów gier planszowych na świecie, Waszym zadaniem będzie zebrać jak najwięcej złota rzucając 5 specjalnymi kostkami. Im lepiej będziecie rzucać, tym trudniej będzie zebrać kolejne sztuki złota! Za owocne rzuty otrzymacie monety, lecz za nieszczęśliwe układy kostek - trupie czaszki!

Gold Armada to:
beztroska rozgrywka, która wraz z rozwojem sytuacji staje się coraz bardziej emocjonująca
gra odpowiednia dla całej rodziny
pięknie wykonane kostki i bajecznie kolorowa plansza!



Wydanie polskie.

Zawartość pudełka:
plansza
36 znaczników
5 kostek z obrazkami
instrukcja

Liczba graczy: 2 - 5 osób
Wiek:od 7 lat
Czas gry: ok. 30 minut.
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: TACTIC

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Gold Armada

4.6/5 ( 11 ocen )
  • 5
    9
  • 4
    1
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-03-2018 14:05

?Gold Armada? to najnowsza pozycja uznanego projektanta gier Reinera Knizia. Gra kościana o piratach osadzona w klimatach gorących karaibskich wysp. Opakowanie wygląda fantastycznie, a plansza jeszcze lepiej, więc przeczytajcie i koniecznie obejrzyjcie przebieg gry na filmikach.

Tytuł typowo rodzinny przeznaczony dla 2-5 graczy w wieku od 7 lat, ale my uważamy, że granicę swobodnie można obniżyć o 2 lata. Zasady są banalne, streszczone na jednej stronie, a zabawa wspaniała. W pudełku znajdziemy: planszę, 36 znaczników (dukaty oraz czaszki), 5 kostek, instrukcję.

Po otwarciu największe wrażenie robi plansza, która jest cudownie ilustrowana i zainteresuje każdego członka rodziny niezależnie od wieku. Składana niczym dużych rozmiarów puzzle sprytnie mieści się jednak w pudełku. Przedstawia wyspę i położone na niej miasteczko, pomosty wiodące w stronę morza oraz żaglowce.

Czarne kostki nie należą do małych, ale Młody Giercownik radził sobie z nimi całkiem nieźle. Symbole na ściankach są typowe dla korsarzy ? kotwice, papugi, szable, armaty, beczułki oraz flaszeczki i wraz z oprawą graficzną planszy potęgują atmosferę gry. W trakcie zabawy mamy prawo do trzech przerzutów wybranych kości.

Dukaty w świetle dnia błyszczą się jak prawdziwe złoto. Po trzy monety układamy na pomostach i kiedy zdobywamy każdą kolejną, odsłaniamy nowy symbol konieczny do sięgnięcia po wyższe wartości pieniądza. Białe i szare kwadraciki to trójka, full (trójka plus para), kareta (czwórka identycznych symboli), kolor (wszystkie ścianki z tymi samymi znakami). Układy specjalne warte są więcej pieniędzy, a im dalej, tym złożone muszą być z określonych, konkretnych symboli. W swojej kolejce możemy zdobyć łup tylko z pojedynczego pomostu. W przypadku, gdy oznaczenia na ściankach nie pasują do wzorów na planszy, bierzemy żeton z czaszką ? punkt ujemny.

Zabawa kończy się, gdy zabraknie dukatów na planszy lub żetonów z czaszką. Wygrywa osoba z największym bogactwem.

Gra jest bardzo dynamiczna, w trakcie zabawy nie ma specjalnych przestojów, ponieważ turlanie kostek nie zajmuje wiele czasu. Bajeczne kolory i śliczne grafiki to sama przyjemność korzystania z pięknego przedmiotu, a zarządzanie zestawem kości to kwestia wymagająca przemyślanych działań. Dziecko uczy się ryzyka i ponoszenia odpowiedzialności, kiedy jest ono zbyt duże. W zależności od położenia dukatów oraz widniejących na ściankach oznaczeń należy rozważyć, które z nich najlepiej przerzucić ? nie zawsze warto odkładać na bok wybrane pary, jeśli nie przyniosą one nam już zysku.


http://mlodygiercownik.pl/2017/04/20/recenzja-gry-planszowej-gold-armada/

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 21-04-2017 18:57

Świetny projektant, cudowna oprawa wizualna, tematyka piracka i kości nieustannie w ruchu.... gdzie każdego dnia opisuję inną grę, klocki lub zabawkę kreatywną - zapraszam i polecam ten produkt!