Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Fantazja Foxgames

gry / zabawki

Producent Foxgames
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Stwórz stolicę wyobraźni!

Fantazja - baśniowa kraina - legła w gruzach. Odbudować ją mogą wyłącznie potężni Rzeźbiarze Natury lub Inżynierowie Światła, którzy powołują do istnienia rzeczy, wykorzystując moc swojej wyobraźni.

Podczas zabawy wcielicie się w ich role i odtworzycie zniszczone królestwo - zaczynając od jego stolicy. Osoba, która popisze się większą fantazją, otrzyma nieprzebrane bogactwa i rękę pięknej królewny... lub królewicza.



Zatem do dzieła! Popuśćcie wodze wyobraźni i odbudujcie Fantazję. Dobrze się zastanówcie nad wyborem budynków gdyż kafelki, które położycie na stole wokół Magicznego Zamku, zapewnią wam w trakcie gry dodatkowe moce, a pod koniec gry Punkty Zwycięstwa. Kto zdobędzie ich więcej, ten wygra.

Wydanie polskie.

Zawartość pudełka:
55 kafelków
5 żetonów Mocy Budynków
8 żetonów bonusu
instrukcja

Liczba graczy: 2 osoby
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok. 25 minut.
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Foxgames

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Fantazja

4.6/5 ( 34 oceny )
  • 5
    30
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    1
  • 1
    2

luc*********************

ilość recenzji:15

11-12-2022 17:10

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

super gra rodzinna

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-03-2018 12:46

?Fantazja? ? kraina wyobraźni, która kojarzy się z filmem ?Niekończąca się opowieść?, gdzie chłopiec otwiera książkę będącą kluczem do magicznego świata. Tym razem źródłem niesamowitych przeżyć będzie śliczna gra kafelkowa o podobnym klimacie, jak klasyczny już obraz Wolfganga Petersena.

?Fantazja? to najnowsze dziecko od wydawnictwa ?Foxgames?. Produkt dla dwójki graczy w wieku od 7 lat, z których rozpoczynającym zostaje ten, który oglądał wspomniany wcześniej film. Przednia zabawa w dokładanie kafli zajmuje ok. 25 minut.

Pierwsze, o czym myślimy, kiedy mamy powiedzieć coś wstępnie o tej pozycji to, że krainę zilustrował człowiek z wielką wyobraźnią oraz talentem artystycznym. Kafle są po prostu piękne! Młody Giercownik chętnie je przeglądał, córka patrzyła jak urzeczona ? graficzki nieco cukierkowe, ale i tak czarujące i nie przesłodzone, jak u landrynki. Niektóre domeczki wyglądają podobnie do tych z kultowej gry komputerowej ?The Settlers?, kształty są jednak trochę bardziej bajkowe ? nam jedna z ilustracji przypomina zamek Gargamela ze ?Smerfów.?

Każdy z nas otrzymuje zestaw 6 kafli, które tworzą rękę gracza, mamy również stos płytek dobierania oraz odrzucania, a część z nich wydajemy, jako formę zapłaty za wyłożenie mocniejszych budynków wyższego poziomu.

W swojej turze możemy dołożyć płytkę małego budynku obok innych będących już w puli gry lub dużego i specjalnego budynku jeśli mamy zdobyty punkt wyobraźni. Mamonę potrzebną do wystawienia lepszego domostwa otrzymujemy poświęcając jedną kaflę z ręki.

Na potrzeby przyspieszenia rozgrywki na filmiku środki płatności pozyskiwaliśmy jednocześnie z ich wydawaniem, ale wy musicie rozdzielać te akcje, dzięki czemu w rzeczywistości gra się wydłuży. Kafle na ręce rzecz jasna również należy trzymać w sekrecie przed konkurentem.

Gra jest płynna i dynamiczna, ponieważ bawią się tylko dwie osoby i nie trzeba długo czekać na swoją kolejkę. Płytki dokładamy pilnując symboliki na bokach ? nowa musi mieć identyczną barwę i równą lub wyższą liczbę kropek, jak te z nią sąsiadujące. Jeśli kolejną płytkę stawiamy na innej ? zgadzać się musi rodzaj budynku, a cyfra rzymska powinna być o jeden wyższa ? interesuje nas też jedynie ułożenie kolorowych kropek, nie ich ilość.

Istotnym symbolem jest czarne słoneczko widoczne na niektórych kaflach ? jest to ?mroczna energia?. Kiedy zestawimy dwie płytki z takim oznaczeniem, obie wypadają z gry wraz ze wszystkimi, które straciły przez powstałą lukę swoje połączenia.

W grze biorą udział żetony bonusowe oraz mocy budynków. Złote krążki otrzymujemy kiedy są już wyłożone dwa budynki wybranego typu i posiadamy przewagę w stosunku do przeciwnika. Dodatkowe punkty ? krążki o wartości 5 jednostek otrzymujemy kiedy płytkę III poziomu ustawiamy na własnej. Warto tu zaznaczyć, że zakrywać możemy nie tylko swoje kafle.

Użycie złotych żetonów mocy to akcja dodatkowa ? druga do wykonania, możliwa jednak tylko raz na turę niezależnie od ilości posiadanych złotych monet. Krążek budynku mieszkalnego pozwala nam wymienić 3 płytki, a nowe pozyskujemy z własnego stosu kafli odrzuconych. Żeton produkcyjny pozwala na dobranie pojedynczej odrzuconej płytki i zamienienie jej na punkt wyobraźni. Krążek militarny blokuje na jedną turę dostęp do wybranego kafla. Magiczny ? wybieramy 4 losowe kafle przeciwnika, dwie odrzucamy na spód jego stosu dobierania, a dwie oddajemy ? taka bezpośrednia ingerencja w rękę przeciwnika. Specjalny ? zastąpienie wyłożonego budynku własnego (z pominięciem specjalnych) nowym z ręki. Zamieniany budynek bierzemy na rękę.

Punkty pozyskujemy za wszystkie odkryte ? widoczne kafle oraz za żetony bonusowe, wartości widoczne są na płytkach. Wygrywa osoba, która uzbierała ich więcej.

Mechanika rozgrywki nawiązuje do innych pozycji kafelkowych, bazuje na logicznym łączeniu płytek i uruchamianiu mocy. Większość graczy od razu poczuje się jak przysłowiowa ryba w wodzie i odnajdzie w zasadach gry. Bajkowe ilustracje sprawiają, że produkt podoba się każdemu bez wyjątku.

http://mlodygiercownik.pl/2017/08/28/recenzja-gry-fantazja/

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 21-09-2017 17:08

Pięknie ilustrowana gra kafelkowa o budowaniu swojego małego królestwa. Prosta mechanika, śliczne widoczki, szybka gra warta uwagi rodzica przy zakupach. Moja recenzja na mlodygiercownik.blog.pl gdzie każdego dnia opisuję inną grę, klocki lub zabawkę kreatywną - zapraszam i polecam ten produkt!

Książki Moni

ilość recenzji:597

brak oceny 18-09-2017 10:17

Wyobraźcie sobie magiczną krainę, która została zniszczona przez złego czarnoksiężnika! Legendarne frakcję magów mogą odmienić losy Fantazji i odbudować wyniszczoną przez wojnę krainę. W tym celu należy wcielić się w potężnych Rzeźbiarzy Natury lub Inżynierów Światła. Cel szczytny, ale wygrywa ten, kto ma większą? Fantazję!

Fabuła gry bardzo mi się podoba, być może, dlatego, że jestem wielbicielką wszystkiego, co magiczne. ?Fantazja? to kolejna gra kafelkowa, w jaką miałam okazję zagrać. Kto jeszcze nigdy nie zetknął się z taką formą gry, to spieszę z wyjaśnieniami. Gra kafelkowa to taka, w której nie ma planszy, kostki lub pionków. Są takie sytuację, w który gra jest pozbawiona wszystkich tych rzeczy i ?Fantazja? jest właśnie tego przykładem. Gra składa się kafelków i kilku żetonów. Wydaję się, że jest to gra prosta i na swój sposób przewidywalna, jednak nic bardziej mylnego!

Piękne wykonanie, fabuła oraz barwne ilustracje robią wrażenie, jednak przebieg gry całkowicie mnie zaskoczył. Nie będę zagłębiała się w szczegóły i zasady gry, gdyż instrukcja w zrozumiały sposób wyjaśnia owe zasady. Cel gry jest jasny, lecz by wygrać należy trochę pomyśleć i poddać się wyobraźni. Losowość odgrywa tu pewną rolę, niemniej jednak duży wpływ na przebieg gry ma sam uczestnik rozgrywki i to od niego wiele zależy. Nie spodziewałam się tak wielu zwrotów akcji, co miło mnie zaskoczyło. Jest to gra dla 2 graczy i bardzo podoba mi się taka forma gry.


?Fantazja? potrafi zapewnić wieczór pełen wrażeń! Fabuł wciąga, a solidne wykonanie jest dodatkowym atutem. Jak najbardziej polecam fanom planszówek i miłośnikom magicznych przygód. 7/10!

Zwykła Matka

ilość recenzji:140

brak oceny 23-08-2017 08:16

?Fantazja?, to najnowsza propozycja warszawskiego wydawnictwa Fox Games, która w całości została opracowana w naszym pięknym kraju. Autor ? Marcin Podsiadło stworzył grę, będącą miłym urozmaiceniem na polu planszówkowo-karcianej oferty rynkowej. Instrukcja określa ?Fantazję? jako: ?Baśniowa gra kafelkowa przeznaczona dla 2 osób?. I trudno się z takim wprowadzeniem nie zgodzić...
Zły czarnoksiężnik właśnie zniszczył tytułową krainę. Jedyny ratunek stanowią dwie frakcje magów, które wykorzystując moc wyobraźni są w stanie odtworzyć upadłe królestwa i na powrót przywrócić świetność Fantazji. Naszym zadaniem jest przyłączyć się do Rzeźbiarzy Natury lub Inżynierów Światła, by wspólnymi siłami ocalić od zapomnienia ów piękną ziemię. A jeśli przy okazji utrzemy nosa drugiej frakcji ? tym lepiej dla nas :)
W zgrabnym pudełku (brawa za pomysłowe ergonomiczne ?przegródki?) znajdziemy wszystko to, co do ocalenia Fantazji będzie nam niezbędne, czyli... kafelki! Każda z frakcji posiada bowiem zestaw swoich kafli (27 sztuk) oznaczonych odpowiednią symboliką na rewersie. Awers z kolei zawiera wizerunek danego budynku wraz z kilkoma dodatkowymi oznaczeniami: frakcja, mroczna energia (na wybranych płytkach), rodzaj budynku (I, II lub III stopnia) i jego typ (jest ich w sumie 5), symbole (czyli kolorowe kropki na każdym z czterech boków), punkty zwycięstwa. Do tego jeszcze kafelek Magicznego Zamku, wokół którego będziemy budować krainę, żetony Bonusu, 5 żetonów Mocy Budynków i... już! Możemy zaczynać! To jak budować żeby się nie zmęczyć?
?Fantazja? oferuje kilka dodatkowych smaczków w postaci możliwości odrywania się części królestwa (za sprawą Mrocznej Energii), czy zdobywania i późniejszego użycia Mocy Budynków. O ile w pierwszym przypadku jest to ciekawy zabieg dodający dramaturgii rozgrywce, o tyle żetony Mocy Budynków strrrasznie spowalniają grę (wymagają niemal po każdym ruchu liczenia ile kto ma na stole budynków danego rodzaju) i są, przynajmniej w moim odczuciu, całkowicie zbędne.
Po szczegóły jak zwykle odsyłam do instrukcji.
W ?Fantazję? grało nam się niezwykle przyjemnie. Kategoria wiekowa 7+ dość dobrze została tu określona, choć przy wykorzystywaniu wspomnianych Mocy i Energii dziecko może się początkowo nieco pogubić. Tradycyjnie mamy do czynienia z ciekawą, piękną grafiką. Budynki przedstawione na poszczególnych kafelkach są tak bajkowe i niesamowite, że łatwo zatopić się w klimat gry i poczuć niczym prawdziwy (s)twórca. Opanowanie zasad nie zajęło nam dużo czasu, co uznaję za kolejny plusik. Również ograniczenie rozgrywki dla jedynie dwóch osób (nadal dość rzadki zabieg wśród gier niekomputerowych) upatruję na korzyść ?Fantazji?. Wszak we dwoje warto robić różne rzeczy. Bo ileż razy można... chodzić do kina :)
Więcej na blogu Zwykłej Matki

emik84

ilość recenzji:406

brak oceny 16-08-2017 09:24

Gracze zasiadając do rozgrywki grają przy użyciu specjalnych kafelków i układając je budują różnorodne budynki. Mamy już w swoich zbiorach kilka gier opartych na podobnej zasadzie. Zaczyna się od jednego kafelka i gracze kolejno dokładają do niego swoje kafelki. "Fantazja", bo o niej mowa, oferuje graczom jednak wiele więcej. Budujemy Małe Budynki, Duże Budynki oraz Budynki specjalne, które posiadają wyjątkowe moce, zdobywamy Punkty Wyobraźni i bonusy, wykorzystujemy Mroczną Energię a to wszystko możliwe tylko w "Fantazji"...
"Fantazja" do dwuosobowa gra, w której gracze odbudowują zniszczoną baśniową krainę. Do tego celu każdy gracz otrzymuje po 27 kafelków, z których wyciąga losowo 6. Jeden staje się więc Rzeźbiarzem Natury, drugi wciela się w rolę Inżyniera Światła. Tak wyposażeni rozpoczynają grę ustawiwszy wcześniej na środku stołu kafelek Magicznego Zamku i w zasięgu obojga graczy żetony Mocy Budynków oraz Bonusu. Pierwszy gracz dokłada do Magicznego Zamku wybrany przez siebie kafelek (mały budynek, duży budynek lub układając go rewersem do góry zdobywa punkt wyobraźni) zwracając uwagę na ikonki rozmieszczone na jego bokach tak aby jedna z nich pasowała do tej, która znajduje się na sąsiadującym boku Zamku. Symboli takich jest 4: Ziemia, Powietrze, Woda i Ogień. Ikonki są jednak małe więc trzeba odrobinę wytężyć wzrok i grać w dobrze oświetlonym pomieszczeniu. Na koniec swojej tury gracz uzupełnia rękę o brakujące kafelki tak aby ich liczba wynosiła 6. Następnie drugi gracz przystępuje do gry, a ta kończy się ostatecznie gdy nie można wykonać już żadnej akcji z kafelkami.
Gra bardzo spodobała się mojej dziewięciolatce. Po 2-3 rozgrywkach opanowała doskonale zasady i gra zrobiła się płynna. Ze względu na to, że cała rozgrywka trwa jakieś pół godziny i mogą grać w nią tylko dwie osoby ograniczamy się zaledwie do jednej gry. Jak wspomniałam wcześniej mechanizm gry był nam poniekąd znany z innych gier choć oczywiście jest tu sporo elementów, które były nam dotąd nieznane i dlatego z przyjemnością zasiadamy do każdej kolejnej rozgrywki. Grając trzeba trochę pokombinować, uruchomić wyobraźnię, zaplanować. Dzięki mrocznej energii gra staje się emocjonująca gdyż w jednej chwili możemy stracić kilka ważnych kafelków i w efekcie czego zaczynać całą budowę od początku. Fajna jest też możliwość wznoszenia budynków na tych już istniejących i to nie tylko naszych ale także przeciwnika. My zyskujemy punkty a jednocześnie zasłaniając budynki przeciwnika pozbywamy ich jego.

Gra jest wydana solidnie i bardzo estetycznie. Budowle widniejące na kafelkach są po prostu fantastyczne, iście baśniowe. Grając gracze budują wspólnie niezwykłą baśniowa krainę, która naprawdę cieszy oko. Na pewno warto jest zagrać w tę grę i żaden z graczy nie będzie miał okazji ponarzekać na nudę. Jest idealna jako gra rodzinna i na pewno uprzyjemni graczom długie wieczory. Oczywiście polecam ;)