Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Elekt WhiteBox

gry / zabawki

Producent WhiteBox
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Elekt to pięknie zilustrowana gra karciana przesiąknięta mrocznym klimatem fantasy. Jako czempion swojego rodu przywołuj upiory i rozsyłaj kultystów, aby przejąć władzę i zasiąść na tronie Dominatu jako nowy Cesarz-Elekt. Gra Elekt oferuje wiele strategicznych decyzji w każdej rozgrywce, które napędzane są intuicyjną i przystępną mechaniką.

Rubież to świat ruin i cmentarzysk maszyn. Wieki temu na nasz świat znany z codzienności spadła okultystyczna zagłada, której nikt się nie spodziewał. Grupa badaczy otworzyła bramę do Bezmiaru - drzemiących od zarania dziejów pokładów Ciemności - i wypuściła na świat upiory. Wielokształtna masa demonów łaknąca ludzkiej krwi zalała Ziemię. Ludzkość stanęła w obliczu niezrozumiałego i potężnego wroga, który budził najgłębsze przerażenie i którego nie imała się żadna broń. Rozgorzały straszliwe i druzgoczące wojny. Nuklearne eksplozje burzyły miasta i góry, pustynie płonęły zamieniając się w morza szkła, jeziora i rzeki wyparowywały, kwaśne deszcze i żrące wiatry targały obliczem świata.



Wybitne jednostki badały nowe fenomeny i wprowadzały cywilizację w arkana magii, w którą wcześniej nikt nie wierzył. Gdy po długiej i wyczerpującej walce opadł już bitewny kurz, niewiele pozostało z dawnego wspaniałego świata, błyszczącego chromem i rozbrzmiewającego słodką muzyką. Ludzie na nowo zaczęli bać się ciemności i tego co w sobie kryje. Zostali rozbici i rozgonieni po spustoszonym świece, ale zachowali resztki godności i przetrwali tworząc klany.

Zwycięzcami w Wielkiej Wojnie zostali okultyści, którzy sprowadzili na świat Ciemność. Nazwali się Ebionitami, a ich przywódca mianował się Pierwszym Cesarzem. Zdominowali przywołane upiory i kazali im sobie służyć lub zawierali z nimi pakty, plugawiąc swoje dusze i otrzymując dary. Zaczęli budowę Nowego Ładu na Ziemi od założenia totalitarnego Dominatu. Dziś jest to jedyne państwo, które istnieje na Rubieży - moloch budzący grozę w sercach wolnych ludzi. Moloch, do którego Ty należysz!



Żaden z Cesarzy nie panował wiecznie - czas obecnego właśnie dobiega końca. Jego ciało okaleczone przez setki rytuałów oraz przez walki z upiorami rozpada się a jego dusza nie przypominała już ludzkiej. Głowy Wielkich Rodów pożądliwie spoglądają na obsydianowy tron w Wieży Dzwonów i coraz odważniej wyciągają po niego ręce. Zgodnie z tradycją, pretendenci do tronu odbywają igrzyska przebiegłości.

Jako mroczny czempion swojego Rodu stajesz więc do walki o najwyższą stawkę. Będziesz wysyłać swoich okultystów oraz potężne upiory do różnych stref wpływu. Na misjach będziesz odpierał ataki żałosnych wolnych ludzi oraz innych splugawionych sił. W Dominacie będziesz przejmował kontrolę nad najważniejszymi instytucjami państwa i cennymi lokacjami. Na Cesarskim Dworze będziesz zabiegał o łaskę władcy i kradł Żar z jego Skarbca oraz sprzymierzał się z jego Dworzanami. Szczęk czarnej stali wzniesie się pod sklepienie, potężny Żar zabłyśnie w oczach chciwców, kłamliwe szepty przebiegną po płaszczyźnie cienia. Wygra najbardziej przebiegły z Was.





Od około tysiąca lat Rubież wchłania pływy Ciemności, odpryski zaklęć oraz dusze upiorów. W miejscach szczególnie nastawionych na te oddziaływania okultystyczna energia krystalizuje się w postaci żaru - srebrzystego minerału. Minerał ten jest niezwykle cenny, bowiem jest paliwem dla zaklęć i rytuałów, karmą upiorów oraz energią zasilającą niemożliwe machiny i stalowe, latające statki. W grze Elekt Żar stanowi walutę, którą aktywuje zdolności specjalne Jednostek oraz pozwala ocalić je przed całkowitym unicestwieniem. To surowiec, którego strategiczne wydanie zmienia przebieg rozgrywki.

Elekt opiera się na mechanice zarządzania ręką kart, walki o wpływy i rozstrzygania konfliktów. Rozgrywka daje graczom mnóstwo możliwości budowania strategii, blefowania i bezpośredniej interakcji między graczami.



Jak wygląda rozgrywka?
W grze znajdują się trzy Strefy walk, do których gracze przydzielają swoje Jednostki z ręki. Jednostki te posiadają symbole Okultyzmu, Podstępu, Przemocy i Władzy (w różnych ilościach i kombinacjach). Przewaga w posiadaniu konkretnego symbolu pozwala aktywować związany z nim efekt np. zabicie Jednostki przeciwnika. Na końcu liczba posiadanych symboli Władzy decyduje o tym, kto zdobywa kartę leżącą w Strefie i przynależne jej Tytuły. Ten kto pierwszy zdobędzie wymaganą liczbę Tytułów, zostanie wybrany nowym Cesarzem i zwycięzcą gry.



Zawartość:
46 kart jednostek
14 kart misji
14 kart wpływów
10 kart przywilejów
Żetony Atrybutów
13 żetonów żaru
3 planszetki
4 karty pomocy

Liczba graczy: 2-4
Wiek: 16+
Czas gry: 60-90 min




S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: WhiteBox

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Elekt

3.9/5 ( 8 ocen )
  • 5
    4
  • 4
    1
  • 3
    2
  • 2
    0
  • 1
    1

Mysipazur

ilość recenzji:21

7-07-2021 23:14

Elekt to gra karciana, w której walczymy o zdobywanie wpływów na dworze i dążymy do zostania cesarzem ponurej, post-apokaliptycznej krainy. Zasady są bardzo proste: dobieramy karty, dokładamy w wybranych strefach, liczymy kto ma więcej symboli danego typu. Proste? Otóż jednak nie. Karty i strefy mają swoje specjalne zdolności, które mogą sporo namieszać, do tego w każdej strefie mamy do rozpatrzenia aż 4 typy konfrontacji, gdzie wygrana w jednej może wpłynąć na wynik innej. Możliwych strategii jest wiele, warto też pamiętać jakie karty mają przeciwnicy i próbować przewidzieć ich ruchy. Rozgrywka zapewnia mnóstwo kombinowania, jest też bardzo emocjonująca. Satysfakcję z wygranej zwiększa zasada, że przegrany musi na głos odczytać wszystkie tytuły zdobyte przez zwycięzcę. Duży plus także za regrywalność: kart jest dużo, specjalne zasady w strefach zmieniają się co rundę, szansa że jakiś układ się powtórzy jest minimalna.
Elekt zdecydowanie ma swój klimat. Opis brutalnego świata dobrze pasuje do bezlitosnych walk o wpływy, zdolności jednostek wiążą się z ich funkcją, bardzo fajnie to wymyślone. Piękne, mroczne grafiki podbiją serca fanów dark fantasy. Gra wykonana jest estetycznie i starannie. Jedyne, do czego można się przyczepić, to że karty są dość cienkie (i chyba nie zalaminowane). Wygląda to ładnie, jednak po większej ilości rozgrywek mogą zdzierać się krawędzie ? polecam dokupić koszulki.
Podsumowując, polecam Elekta wszystkim, którzy lubią mroczne klimaty, negatywną interakcję i strategiczne myślenie. U nas gości na stole bardzo często.

Aves

ilość recenzji:9

20-03-2021 10:07

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Elekt jest grą bardzo klimatyczną. Ilustracje w stylu dark fantasy w mistrzowskim wykonaniu, pozwalają odczuć ten klimat.
W rozgrywce prowadzimy pojedynek, aby zostać cesarzem. Mechanika gry jest bardzo prosta, ale nieumiejsza kombinowania. A tego jest całkiem sporo. Podczas rundy walczymy o tytuły, które rostrzygaja zwycięstwo. Walczyć możemy również o przywilej, który daje bonusy.
Elekt jest mocno rozbudowany. Na rynku jest dostępnych min. 6 dodatków, które wprowadzają nowe mechaniki dzięki, którym jest więcej kombinowania.
Elekt wprowadza równiez "upodlenie" jednego z przegranych graczy, poprzez wymienienie wszystkich tytułów zwycięscy.
Gre polecam wszystkim graczą, lubiącym kombinować.

Lewoszki

ilość recenzji:1

30-11-2020 16:13

Myślę że Elekt jest jednym z najlepszych tytułów gier karcianych dla dwóch osób. Karty bardzo dobrze odzwierciedlają świat fantasy. Prosta a zarazem ciekawa i mało skomplikowana gra karciana dla każdego. Jeden z najlepszych tytułów na naszej półce