Gra Eko Foxgames

gry / zabawki

Producent Foxgames
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

Na owianej tajemnicą pustyni Eko, do życia budzą się targane wiatrem piasek i skały. Formują się w służebne zastępy, czekając na rozkazy. Zapętlone w tryby czasu armie niestrudzonych wojowników od niepamiętnych czasów stają naprzeciw siebie... bez końca.

Zbuduj swoje imperium, i dowodząc jedną z armii, zdobądź władzę nad przeciwnikami... w świecie, w którym nikt nigdy nie usłyszy o tobie ani o twoim zwycięstwie. Na przeklętej pustyni, na którą Cesarz Eko rzucił okrutny czar.



`Eko` to oryginalna gra planszowa, w którą zagrasz ze znajomymi, rodziną i przyjaciółmi, bez względu na ich wiek czy doświadczenie. Łączy ona ze sobą finezję gry logicznej i piękną oprawę graficzną. Intuicyjne zasady oraz głębia rozgrywki sprawiają, iż wielokrotnie będziecie po nią sięgać. Połącz spryt i logiczne myślenie. Przechytrz przeciwnika, analizuj jego ruchy, zaskocz go, gdy najmniej się tego się spodziewa i zostań niepodzielnym władcą pustyni -; zanim wszystko zacznie się od nowa i trwać będzie bez końca, po wsze czasy.

Zawartość pudełka:

64 drewniane dyski wojowników w 4 kolorach
36 drewnianych budynków w 4 kolorach
13 dużych kafli planszy
14 dodatkowych kafli używanych w dodatkowych wariantach gry
4 plansze gracza
zasady gry

Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 45 minut
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Foxgames

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Eko

4.5/5 ( 40 ocen )
  • 5
    29
  • 4
    6
  • 3
    2
  • 2
    2
  • 1
    1

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 6-03-2018 11:59

Na ten produkt czekaliśmy szmat czasu, nie tylko dlatego, że przed świętami wszystkie paczki strasznie się wleką, ale także ze względu na autora. Wy jednak już dłużej nie odwlekajcie decyzji o przesiadaniu się na mlodygiercownik.pl ? nowa odsłona bloga już funkcjonuje!

Wracając do osoby twórcy gry ? Henri Kermarrec u nas w domu bardzo się sprawdził ze względu na ?Kraby na fali? ? tytuł o nieco zbliżonej mechanice, ale jednak gra płytsza i prostsza od tu opisywanej, bo przeznaczona dla młodszych dzieci ? także polecamy, w stałym użyciu i kurzu nie zbiera.

?Eko? jest pozycją dla 2-4 graczy w wieku od 10 lat, zabawa trwa ok. 45 minut. Ilustracja na pudełku wygląda szalenie atrakcyjnie, plansza nie jest już tak widowiskowa, ale nie o widoczki tutaj chodzi lecz naprawdę interesujący sposób prowadzenia rozgrywki. Jest i opowieść o braciach walczących całą wieczność o schedę po ojcu, zaklętych w piaskach pustyni skłóconych cesarzach ? jest to gra abstrakcyjna, raczej oderwana od rzeczywistości, ale miło przeczytać legendarny wstęp.

W opakowaniu całkiem dużo, ponieważ 64 dyski wojowników i 36 budynków ? wszystkie drewniane, 13 kafli podstawowych, z których układamy pole bitwy oraz kolejne tyle do rozmaitych wariantów rozgrywki, 4 plansze graczy i księga zasad.

Instrukcja może trochę wystraszyć, bo zajmuje 8 stron, ale jest bardzo przejrzysta i mądrze zorganizowana, pokazuje w formie tabelarycznej skrót zasad oraz etapy gry na przykładach ? teksty i obrazki.

Celem gry jest uzbieranie 12 punktów zwycięstwa i kontrolowanie jednej ze stolic (wybudowany budynek), ewentualnie doprowadzenie do stanu, że na planszy pozostaną jedynie nasi wojownicy. Punkty zbieramy za budynki oraz uwięzionych cesarzy.

Rozkładamy szare kafle pustyni dla dwóch graczy, dodajemy do nich niebieskie dla trzech, a kompletny skład bawi się z uzupełnieniem tamtych jeszcze o czerwone. Na niezajętych polach losowo umieszczamy dyski. Następnie każdy z graczy otrzymuje planszę osobistą i wtedy okazuje się, które mamy kolory. Przed rozpoczęciem zabawy możemy zamienić miejscami cesarza i jednego własnego woja.

Tura gracza składa się obligatoryjnie z ruchu lub budowy, a potem zbrojenia. Ruch to przemieszczenie dysku na inne puste pole lub przegrupowanie, czyli na pole zajęte przez naszych wojowników, zakończyć się może również zaatakowaniem wrogiej jednostki. Na jednym polu może stać stos maksymalnie czterech dysków, a zaatakować możemy stos niższy lub równy ? tylko jeśli na szczycie ustawiony jest cesarz. Interesującym pomysłem jest atak Kamikadze ? najsilniejszy stos składający się z czterech wojów może rozbić taki właśnie samotnik. Dyski, którymi atakujemy oraz te zamieniane na budynki wracają do naszych rezerw, poza pojmanym cesarzem, który zostaje uwięziony przez atakującego.

http://mlodygiercownik.pl/2017/12/15/recenzja-gry-planszowej-eko/