Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Anachrony Albi

(edycja polska)

gry / zabawki

Producent Albi
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

XXVI wiek, Nowa Ziemia. Świat się zmienił. Planeta powoli podnosi się po Dniu Oczyszczenia: dniu, w którym eksplozja nieznanego pochodzenia o katastrofalnym zasięgu wstrząsnęła całą Ziemią. Większość ludności została zgładzona, a znaczna część powierzchni Ziemi przestała nadawać się do zamieszkania.

Nikt nie wiedział co tak naprawdę spowodowało apokalipsę - jedyne co mogli zrobić ocaleni, to szukać schronienia i poczekać aż opadnie pył.



Resztki ludzkości rozdzieliły się na cztery kompletnie różne obozy wyznające ideologie zwane Ścieżkami:

wyznawcy pokoju obrali Ścieżkę Harmonii, żyjąc w jednej z niewielu ocalałych kolebek natury, pełnej flory i fauny,
surowi wyznawcy Ścieżki Dominacji przemierzają oceany w olbrzymim statku-metropolii,
przebiegli wyznawcy Ścieżki Postępu patrzą z góry na Ziemię ze swojego latającego miasta,
pobożni wyznawcy Ścieżki Zbawienia, mieszkający w rozległych podziemnych korytarzach i komnatach.
Między wyznawcami ścieżek panuje kruchy pokój, lecz żyją prawie w zupełnym odosobnieniu. Ich jedynym punktem spotkań jest stolica, ostatnie niezależne miasto na Ziemi, prowadzone przez globalny organ zarządzający: Radę Światową.

Wiele lat później odkrywcy znaleźli bogate źródło nieznanej substancji w Strefie Zero Dnia Oczyszczenia. Wytrzymałe i lekkie Neutronium, jak nazwali je odkrywcy, okazało się niezastąpione jako materiał budowlany.

Dla upamiętnienia trzechsetnej rocznicy dnia apokalipsy, Rada Światowa rozpoczęła budowę pięciu monumentów zrobionych w całości z Neutronium i reprezentujących cztery ścieżki oraz stolicę świata. Gdy rozpoczęły się obchody rocznicy, delegacje czterech Ścieżek stały się świadkami najbardziej przełomowego zdarzenia od czasu Oczyszczenia.




W Anachrony wcielasz się w lidera jednej ze ścieżek ideologicznych Nowej Ziemi: Harmonii, Dominacji, Postępu lub Zbawienia. Twoim głównym celem jest przygotowanie się na nadchodzące uderzenie asteroidy, zabezpieczenie przyszłości dla swoich ludzi i przezwyciężenie pozostałych trzech Ścieżek, by stać się dominującą ideologią, która ukształtuje przyszłość ludzkości.

Rozgrywka toczy się przez maksymalnie siedem rund zwanych erami, które reprezentują kilka lat. Po czwartej erze następuje uderzenie asteroidy, które zmienia to, jak rozgrywane są pozostałe ery i rozpoczyna odliczanie do końca gry.

Rozgrywka Anchrony składa się z trzech głównych mechanik:

zasilania i używania egzoszkieletów,
wykonywania akcji robotnikami,
używania podróży w czasie.
Dwupoziomowa mechanika zarządzania pracownikami
System zarządzania robotnikami w Anachrony obejmuje cztery różne typy pracowników, wyróżniających się między sobą mocnymi i słabymi stronami.



Niektóre akcje są domyślnie dostępne dla poszczególnych pracowników, podczas gdy inne są możliwe tylko dzięki specjalnej formie wzmocnienia i ochrony - egzoszkieletowi. Pracownicy i egzoszkielety są zarządzane osobno, lecz do sukcesu potrzebujesz obu.

Zarządzanie zasobami w czasie
Dzięki szczelinom w czasie łączącym przeszłość z teraźniejszością, liderzy mogą poprosić o użyczenie zasobów od siebie samych z przyszłości. Te dobra mogą znacząco wzmocnić rozwój gracza, jednak nie ma nic za darmo - w późniejszych erach pętla musi zostać zamknięta, a zasoby należy przesłać w przeszłość!

Wtrącanie się w kontinuum czasoprzestrzenne niesie ze sobą ogromne ryzyko - jeśli pętla nie zostanie zamknięta, tymczasowe anomalie zaczną rozrywać teraźniejszość...

Rozwijaj się, przygotowuj i przetrwaj kataklizm
Rozgrywkę w Anachrony silnie determinuje punkt zwrotny w postaci uderzenia asteroidy. To zdarzenie zmieni dostępne akcje, otworzy nowe możliwości i rozpocznie odliczanie do końca gry. Dzięki starannemu planowaniu i przygotowaniu gracze mogą nawet wykorzystać efekty katastrofy.

Anachrony to przede wszystkim:

-fascynujące połączenie świata science-fiction i niezwykłej historii,
-zarządzanie pracownikami i zasobami przeplecione ekscytującymi podróżami w czasie,
-kilka różnych typów pracowników, każdy posiadający inne mocne i słabe strony,
-świetnie zbalansowana rozgrywka, zarówno w trybie solo, jak i na dwóch, trzech, czy czterech graczy - każdy uczestnik rozgrywki -obiera całkowicie inną ścieżkę rozwoju,
-duża regrywalność, którą gra zawdzięcza zróżnicowanym umiejętnościom postaci i dużej ilości dróg prowadzących do zwycięstwa,
-duża możliwość zawiązywania sojuszy podczas gry, knucia spisków, tymczasowej kooperacji,
-dwa dodatkowe tryby gry dla bardziej zaawansowanych graczy!



Zawartość pudełka:
plansza główna
4 plansze graczy
4 dwustronne plansze ścieżki
80 znaczników robotników
kostki i żetony zasobów
24 żetony rdzeni zasilających
66 żetonów punktów zwycięstwa
30 znaczników kropli wody
24 sześciokątne znaczniki egzoszkieletów
4 dwustronne karty pomocy
8 kart liderów
4 banery graczy z plastikowymi podstawkami
8 znaczniki podróży w czasie i morale
32 znaczniki ścieżki
36 karfli Warpu
60 kafli budynków
11 kart puli rekrutacji
11 kart puli wydobycia
12 dwustronych kafli osi czasu
1 kafel uderzenia
18 kafli superprojektów
2 kości badań
kość paradoksu
dwustronny kafel akcji ewakuacji
12 kafli anomalii
45 kafli przełomu
15 kafli upadającej stolicy
9 kafli niedostępnych heksów
8 kart warunków końcowych
16 kart początkowych zasobów
1 notes punktacji
16 żetonów paradoksu
plansza Dzień Sądu
10 eksperymentów 1. poziomu
10 eksperymentów 2. poziomu
1 karta warunku końcowego
2 kości trajektorii
1 żeton Ocelenie Ziemi
1 żeton Przypieczętowanie Losu
plansza chronobota
baner chronobota
6 znaczników egzoszkieletów w kształcie heksów
8 kafli Warpu Chronobota
6 żetonów Chronobota
kość Chronobota

Liczba graczy: 1 - 4 osoby
Wiek: od 15 lat
Czas gry: ok. 30 - 120 minut
Waga: 3,5 kg
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: Albi

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra Anachrony, (edycja polska)

4.4/5 ( 15 ocen )
  • 5
    11
  • 4
    1
  • 3
    2
  • 2
    0
  • 1
    1