Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra 111 - Alarm dla Warszawy IPN

gry / zabawki

Producent IPN
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

`111` jest planszową grą historyczną przeznaczoną dla dwóch osób.
Jej akcja rozgrywa się we wrześniu 1939 r. i odtwarza walkę w obronie polskiego nieba, jaką toczyła m.in. 111 eskadra myśliwska.
Niemieckie Luftwaffe atakuje stolicę Polski - Warszawę.

Zadaniem lotnictwa polskiego jest strącenie niemieckich bombowców zanim dotrą nad miasto.
Z pomocą Polakom przychodzi artyleria przeciwlotnicza i ukryte przed wzrokiem Niemców lotniska polowe. Również chmury mogą wprowadzić wiele emocji podczas powietrznych pojedynków.
Gra `111` nieprzypadkowo nawiązuje do innej planszowej gry historycznej - `303`.
W rocznicę 1 września 1939 roku polscy piloci, latający w barwach 111 eskadry myśliwskiej, rozpoczęli walkę w słynnym Dywizjonie 303.
To właśnie oni zadecydowali o alianckim zwycięstwie w Bitwie o Anglię.

Pudełko zawiera:
- planszę do gry wzorowaną na polskiej mapie sztabowej
- 9 dwustronnych żetonów z samolotami
- 1 żeton polskiej artylerii przeciwlotniczej
- 3 żetony maskujące
- 3 kości strzału
- 1 wskaźnik zużycia paliwa
- 10 znaczników strzału
- broszurę z instrukcją i opracowaniem historycznym

Wiek graczy: 10+

Liczba graczy: 2.

Czas rozgrywki: 30 minut.
S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Producent: IPN

RECENZJE - Gry / Zabawki - Gra 111 - Alarm dla Warszawy

4.3/5 ( 7 ocen )
  • 5
    4
  • 4
    1
  • 3
    2
  • 2
    0
  • 1
    0

prezes150

ilość recenzji:2

brak oceny 10-12-2018 21:05

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Po pierwszej rozgrywce postanawiam dokonać zakupu kolejnych gier IPN, które są w ofercie naszego Gandalfa. Jesteśmy ze znajomymi fanami gier planszowych i powiem, że fajnie jest zagrać w grę, która pokazuje dziciom historię. Dodam jeszcze, że cena jest bardzo niska. GRAJCIE!

Młody Giercownik

ilość recenzji:810

brak oceny 7-03-2018 12:20

Przyznać musimy, że ?Alarm dla Warszawy? kojarzy nam się bardziej z Powstaniem Warszawskim, zatem dobrze, że jest jeszcze numer eskadry ?111?. Jest to trzecia gra, z tej serii, którą opisujemy, zatem początkowe ? przyznać trzeba, piorunujące wrażenie mamy już za sobą.

Jako pierwszą otwieraliśmy ?303. Bitwa o Wielką Brytanię? i byliśmy oczarowani jej prostotą, ale także przyjemnością, jaką dawała nam zabawa samolocikami. Kolejna omawiana gra to ?7. W obronie Lwowa?, w której mocno czuliśmy klimat odpierania czerwonej zarazy i ochrony całej Europy przed komuszymi zapędami. Tryb zaawansowany dodatkowo urozmaicał rozgrywkę, a piękna mapa i wreszcie wykorzystywany w zabawie układ terenu pozwalał na głębsze przemyślenia taktyczne.

Omawiany produkt dedykowany jest dla pary graczy w wieku ok. 10 lat, zabawa według oznaczeń na opakowaniu trwa ok. 30 minut, nam zajmuje mniej czasu.

Celem w grze dla Luftwaffe jest zbombardowanie Warszawy, aby to ociągnąć jeden z bombowców musi dolecieć do centrum miasta. Celem polskiego lotnictwa jest albo zestrzelenie bombowców, albo niedopuszczenie do ich przelotu nad Warszawą przez 8 tur trwania rozgrywki.

?111.Alarm dla Warszawy? wydaje się odrobinę wtórna ? jest jakby rozbudowaną wersją walk o brytyjskie niebo. Zmiany, które wprowadzono, czyli przede wszystkim bardziej widoczna asymetria w poruszaniu się samolotów oraz różnice w ich zwrotności jednak bardzo urozmaiciły i uatrakcyjniły pojedynki powietrzne. Ciekawym elementem wprowadzanym na planszę, okazały się chmury, które pozwalają na wykorzystanie ?terenu?, a raczej przestrzeni walk, czego brakowało w ?303?. Artyleria przeciwlotnicza kojarzy nam się z ostatnim punktem heroicznej obrony, z wierszem Adama Mickiewicza o poświęceniu i walce do końca ?Reduta Ordona?, a także z bohaterami Westerplatte, którzy trzymali gardę jak długo się dało.

Jeśli lotnictwo było dla was zagrożeniem nad Wielką Brytanią, to tutaj czujecie o wiele większy strach, ponieważ nie tylko jesteście wolniejsi, ale musicie strzec miasta aż przed dwoma bombowcami, co nie jest łatwym zadaniem.

http://mlodygiercownik.pl/2016/09/24/recenzja-gry-planszowej-111-alarm-dla-warszawy/