SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Gra Choose Cthulhu 3 - Widmo nad Innsmouth Black Monk

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

gry / zabawki

Producent Black Monk
z serii Cthulhu
Wiek 10-14, >15
Ilość graczy 1 osoba
  • Wysyłamy w 24h - 48h

Opis produktu:

Odkryj ponury, rodzinny sekret!

W złowrogim i niszczejącym nadmorskim miasteczku Innsmouth kryją się straszliwe i pradawne tajemnice. Niestety, twoje poszukiwania prowadzą cię wprost na jego opustoszałe i ponure ulice. Co ukrywają odrażający mieszkańcy Innsmouth? Co kryje się w głębinach wokół owianej złą sławą Diabelskiej Rafy? Czy jesteś gotów poświęcić wszystko, aby poznać prawdę o swoim pochodzeniu?

W grze paragrafowej Choose Cthulhu 3: Widmo nad Innsmouth kierujesz losami bohatera zmagającego się z wyzwaniami znanymi z opowiadania Widmo nad Innsmouth H. P. Lovecrafta. Dzięki twoim wyborom historia może potoczyć się zupełnie inaczej!



S
Szczegóły
Dział: Gry / Zabawki
Rodzaj zabawki: Gry
Wiek: Gry dla 13, 14, 15 latków,  Gry od 16 lat
Ilość graczy: 1 osoba
Gry: gry RPG
Serie: Cthulhu
Producent: Black Monk
Wymiary opakowania: 219x157x16

Gry / Zabawki bestsellery z tych samych kategorii

Gra Zrzęda Alexander Alexander  Gry / Zabawki 48,67 zł
Dodaj do koszyka
Gra Brzdęk! Katakumby! Lucrum Games Lucrum Games  Gry / Zabawki 179,95 zł
Dodaj do koszyka
Gra Memory Wielkanoc Kangur Kangur  Gry / Zabawki 18,06 zł
Dodaj do koszyka
Gra Ale Pary Wielkanoc Alexander Alexander  Gry / Zabawki 10,00 zł
Dodaj do koszyka
Gra Kalambury dla dzieci Wielkanoc Kangur Kangur  Gry / Zabawki 17,81 zł
Dodaj do koszyka

RECENZJE - Gry - Gra Choose Cthulhu 3 - Widmo nad Innsmouth

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.7/5 ( 6 ocen )
  • 5
    5
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

smd**************

ilość recenzji:1

6-02-2024 17:20

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

Widmo nad Innsmouth to naprawde ciekawa produkcja. Dla tych co znaja gry paragrafowe moge powiedziec ze lektura jest ciekawa, intrygujaca. Jest wiele sciezek ktorymi mozemy podazyc. Mozna zginac b. Szybko -warto przemyslec swoje decyzje. spedzilem z Widmo z Innsmouth wiele milych chwil. Aktualnie teaz syn rowniez ja czyta. Spokojnie jest to zabawa na co najmniej kilka godzin zanim osiagniemy cel. Polecam serdecznie wszystkim fanom call of cthullhu jaki osobim ktore dopiero zaczynaja przygode w tym swiecie. Dla tych ktorzy nie znaja gier paragrafowych - mysle ze gry z serii choose cthulhu sa swietnym poczatkiem przygody. Pozdrawiam!

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

Zaczytana Archiwistka

ilość recenzji:560

26-10-2022 14:23

?Wreszcie dotarliśmy na szczyt urwiska i oczom naszym ukazała się rozległa dolina; widać było ujście rzeki Manuxet, a dalej na południe długą linię klifów zakręcającą w stronę Cape Ann. Na dalekim, zamglonym widnokręgu majaczył oszałamiający profil skały Kingsport Head, a na niej tajemniczy, prastary dom, o którym krążyło tyle legend. W tym momencie jednak uwagę moją przykuł bez reszty widok bliższy, rozciągający się pod nami: zdałem sobie sprawę, że dojeżdżam do osławionego, widmowego Innsmouth...?

?Widmo nad Innsmouth? to już trzecia część serii gier paragrafowych Choose Cthulhu, która pozwoli Wam zmierzyć się ze światem stworzonym przez znanego autora - H.P. Lovecrafta.

Tym razem twoja postać wybierze się do złowrogiego i niszczejącego nadmorskiego miasteczka Innsmouth, w którym kryją się straszliwe i pradawne tajemnice. Niestety, twoje poszukiwania prowadza cię wprost w jego opustoszałe i ponure ulice. Co ukrywają odrażający mieszkańcy Innsmouth? Co kryje się w głębinach wokół owianej złą sławą Diabelskiej Rafy? Czy jesteś gotów poświecić wszystko, aby poznać prawdę o swoim przeznaczeniu?

Czy to źle, jeśli teraz Wam powiem, że opisy Innsmouth idealnie pasowałaby do charakterystyki mojej rodzinnej miejscowości? Chyba czas zagłębić się w historię tego przyportowego miasta, kto wie jakie sekrety tam odkryję?

Dobra, jestem już poważna - jednak z tym pierwszym nie żartuję, w moim mieście roi się od dziwnych mieszkańców oraz cuchnie rybami... ?Widmo nad Innsmouth? ma świetny klimat, któremu nie potrafiłam się oprzeć - z każdym kolejnym paragrafem czułam jak na moim ciele pojawia się gęsia skórka. Muszę przyznać, że ?Sny w domu wiedźmy? zyskały godnego rywala pod względem atmosfery. Może i początek tej historii zapowiada się dość niewinnie, to jednak wchodząc głębiej do tego miasteczka zaczniecie czuć z nim dość dziwną więź. Była to pierwsza paragrafówka, podczas której moja wyobraźnia płatała mi figle - prawdopodobnie było to spowodowane porą dnia (noc) - kiedy to w fabule pojawiała się nowa postać wręcz czułam jej oddech na karku i miałam wrażenie, że ktoś obserwuje mój każdy krok. Dopiero po tej przygodzie byłam w stanie zrozumieć grozę scenariusza jednej gry - ?Posiadłość szaleństwa?, w której również znalazłam się w tajemniczym Innsmouth.

Kolejną rzeczą, która rzuciła mi się w oczy była długość scenariuszy. W przypadku tej części autorzy przygotowali dla nas kilka bardzo krótkich oraz bardzo długich scenariuszy - to od Waszych decyzji będzie zależeć na jaki rodzaj traficie. Jednak jeśli potrzebujecie mojej rady to polecam Wam zagrać w tę grę kilka razy. ?Widmo nad Innsmouth? przez swoją tajemniczość zmusiło mnie do rozegrania wszystkich możliwych scenariuszy. Z każdą zakończoną historią czuła, że to miasteczko skrywa jeszcze wiele sekretów - moja intuicja się nie myliła, dlatego jeśli masz ten tytuł u siebie radzę Ci poznać wszystkie możliwe zakończenia.

Nie będę sobą jeśli nie pochwalę autorów za szatę graficzną... No powiedzcie czy ten klimat starych dzienników nie jest genialny? Ilustracje wewnątrz historii jak zawsze przykuwają spojrzenie oraz nadają świetny klimat. Może nie są tak straszne jak w innych grach, to niektóre z nich spowodowały u mnie lekki niepokój.

I na koniec kilka słów o mieszkańcach, których postawy nie mogę przemilczeć. Czy tylko ja na samym początku uznałam ich wszystkich za w pełni normalnych? Kilka razy popełniłam ten sam błąd i mój scenariusz zbyt szybko się zakończył - zaufałam nie tym osobom co trzeba, jednak by nie ułatwić Wam zabawy z tą pozycją, zdradzę Wam, że w Innsmount jest kilka osób, którym warto zaufać, ponieważ mogą Wam zdradzić kilka sekretów tej miejscowości...

Czy książkę polecam? Polecam tę część przede wszystkim za jej klimat - spodobała mi się atmosfera małego miasteczka, w którym każdy coś ukrywa. Podczas czytania wręcz czułam jak atmosfera zagęszcza się coraz bardziej, a mieszkańcy Innsmouth mają mnie na celowniku i pragną mojej ?śmierci?. Polecam sięgnąć po ten tytuł po zmroku, najlepiej przy świecach - klimat mroku gwarantowany!

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

Alina romowska. Zacisze Wiedźmy

ilość recenzji:7

26-06-2022 15:11

Gra paragrafowa "Widmo nad Innsmouth" od Black Monk to trzecia już część cyklu "Choose Cthulhu" opartego na podstawie opowiadań H. P. Lovecrafta. Każda z części ma niesamowicie mroczny klimat pełen grozy. Napisane są jednak lekkim i prostym językiem dzięki czemu czyta, a raczej gra się dość szybko i przyjemnie. Gra paragrafowa to książka - gra, która pozwala nam wcielić się w głównego bohatera i samemu dokonywać wyborów. Dzięki temu nigdy nie wiadomo jak potoczy się losy postaci. Daje nam to dreszczyk emocji potęgowany niepewnością i niepokojem. W każdej z część serii wcielamy się w inną postać i mamy inne zadanie do wykonania.
????
W "Widmo nad Innsmouth" jest lato 1927roku i wcielamy się w 18-letniego chłopaka, Roberta Martina Olmsteda, który wybrał się w podróż po Nowej Anglii. Po drodze masz zamiar odwiedzić rodzinę swojej matki, która mieszka w Arkham, jednak cena podróży pociągiem z lokomotywą parową jest dość droga. Kasjer proponuje ci wybranie tańszego rodzaju transportu, autobusu, który przejeżdża przez tajemniczą miejscowość Innsmouth, o której krążą mroczne historie. Wybór należy do Ciebie!
????
Ta trzecia część cyklu "Choose Cthulhu" wydaje się mi najmroczniejsza ze wszystkich. Groza jest tu na pierwszym miejscu, ale też nasza ciekawość jest podsycana na każdym kroku. Dostajemy tu dużą ilość wyborów, które są spójne i pociągają za sobą konsekwencje. Kreacja świata nas oczaruje. Pozornie zwyczajne, prowincjonalne miasteczko wraz z rozwojem gry ukazuje nam swoje tajemnicze i mroczne oblicze. Bohaterowie nas zaintrygują i to w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Mieszkańcy miasteczka Innsmouth są dość osobliwi... Gra nie jest długa bo ma zaledwie 110 paragrafów, jednak zapewni nam ciekawą przygodę. Długość rozgrywek jest różna jednak, każda różni się od siebie. Mi udział w grze zapewnił ogrom emocji i wrażeń. Przygoda mnie wciągnęła i wywołała dreszcz adrenaliny. Gry paragrafową to świetna forma spędzenia czasu, a w szczególności z serią "Choose Cthulhu". Polecam!
????
Muszę też wspomnieć o samym wydaniu książki, które idealnie jest dopasowane do poprzednich części serii. Sztywna okładka stylizowana na stary dziennik i cudowne grafiki w środku potęgują odczucie niepokoju. Jest też dość przejrzysta i czytelna dzięki odpowiedniemu rozłożeniu treści w środku, co zapewnia jej lepszy odbiór. Jeden paragraf to jedna strona. No i jest bestiariusz na końcu????
...

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

Fortunneksiążki

ilość recenzji:5

19-04-2022 13:09

Widmo nad Innsmouth to zdecydowanie jedna z krótszych gier paragrafowych. Dlaczego? Pierwszą rozgrywkę skończyłam w 13 minut, a druga w minutę.

Zanim zaczęłam czytać, przewertowałam strony, a moja pierwsza myśl?
To będzie łatwa gra. I właśnie tak jest!
Jest łatwa, szybka i przyjemna. Zawiera same najważniejsze informacje, bez zbędnych opisów.

Mimo tak krótkiego okresu czytania, gra bardzo mi się podoba właśnie z tego względu. Nie jest męcząca i zdecydowanie stanowi odpoczynek od długich książek czy gier. Jest odprężająca. Idealna dla osób, którym ciężko znaleźć wolną chwilę i poświęcić ją na czytanie.

Trzecią rozgrywkę grałam ok 30 minut i myślę, że to był jeden z dłuższych możliwych scenariuszy w tej grze.

O fabule..
Historia dzieje się, jak sam tytuł mówi w Innsmouth, jest to miasteczko między Newburyport, a Arkham. Słynie ono z wielu przerażających i mrocznych historii. Miejscowi, nie lubią tam przejezdnych, którym właśnie jesteś. Jednak jeśli nie odstraszą Cię historie innych ludzi, i tam pojedziesz... Przekonasz się na własne oczy i uszy co tam się dzieje z przejezdnymi. Dlatego zastanów się dwa razy wybierając ten bieg historii...

Jeśli chodzi o porównanie do innych gier paragrafowych.
Widmo nad Innsmouth wypada dobrze w kategorii łatwości zrozumienia, nawet bez wiedzy z książki "Zew Cthulhu". Jest przyjemna w czytaniu. Zawiera obrazki, znajdujące się co kilka stron, które wpasowują się opisywaną historię i wspomagają wyobraźnię.
Jednak w kategorii ogólnej, gra jest na tyle krótka, że po zaznajomieniu się z bohaterem i częścią fabuły okazuje się, że to już koniec gry. Na plus i minus jest to, że w tej grze nie zbiera się żadnych punktów, a więc nie potrzeba dodatkowych kartek ani ołówka, ale czy nie o to chodzi w grach paragrafowych? Żeby trochę popisać, pomyśleć, zastanowić się jaki zrobić kolejny ruch? W tej grze nic takiego nie występuje, co daje mi wywnioskować, że ta gra to po prostu, książka, która może zmieniać bieg zdarzeń i zakończenie. Jednak nie do końca jest ona grą.

Podsumowując, jeśli szukasz czegoś szybkiego, luźnego na krótki wieczór, ta książka jest odpowiednią pozycją. Jeżeli jednak masz ochotę na długą, wysilającą umysł grą niestety tutaj tego nie znajdziesz.

Ja osobiście oceniam tą książkę bardzo dobrze. Bo potrzebowałam małego resetu od długich powieści. Ta gra dała mi chwilę wytchnienia i popchnęła do dalszego zagłębiania się w literaturę Lovecrafta.
...

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

dom*************************

ilość recenzji:54

10-04-2022 18:08

Odkrywanie prawdy nigdy nie jest łatwe, ale Ty... masz taką możliwość. Czy podejmiesz ryzyko? Czy postawisz na szali swoje życie? A może uciekniesz z podkulonym ogonem. Tak, tym razem masz szansę się o tym przekonać i pokierować historią.

Słów kilka o paragrafówkach

?Widmo nad Innsmouth? to moja kolejna przygodówka od Black Monk i muszę przyznać, że z każdy następny tytuł czytam z jeszcze większą przyjemnością. Zanim jednak przejdę do oceny, słów kilka o zasadach. W grach paragrafowych chodzi przede wszystkim o możliwość podejmowania decyzji. Najpierw poznajemy bardziej lub mniej obszerny fragment fabuły, a następnie stajemy przed wyborem. W zależności od naszej decyzji przechodzi do wskazanego w tekście miejsca. Tylko tyle, i aż tyle! Masz wpływ na przebieg fabuły, jednak podejmowanie decyzji wcale nie będzie proste!

Czas na przygodę!

Tak naprawdę nie miałeś w planach wycieczki do Innsmouth, jednak na skutek zbiegu okoliczności coś Cię w to miejsce ciągnie. Jest podejrzane, niebezpieczne i... fascynujące. Już po kilku krokach w tej niecodziennej miejscowości czujesz, jakbyś postradał zmysły. Czy dasz radę odkryć lokalną tajemnicę? I czy masz z nią coś wspólnego?

Sztuka wyboru

Główna cecha paragrafówek, czyli możliwość podejmowania decyzji, to dla mnie największy plus tego typu publikacji. Oczywiście opcje są raczej ograniczone, jednak zawsze to lepsze, niż nic. W przypadku ?Widma nad Innsmouth? niesamowicie wkręciłam się w opowieść. Przeszłam grę kilka razy i sprawdziłam każdą ścieżkę i każdą opcję. Każdą. Mam tego pewność, bo na koniec sprawdziłam jeszcze raz po kolei wszystkie fragmenty. Fabuła tej części była świetna! Przede wszystkim mroczny klimat pełen tajemnic zachęcał do odkrywania tajemnic. Chociaż nie raz czułam na karku dreszczyk niepokoju, nie mogłam się powstrzymać przed ryzykowaniem i poznaniem prawdy!

Kolejnym plusem tej części jest położenie większego nacisku na klimat grozy, niż na epatowanie okropnościami. Tym razem czułam niepokój, ale też ogromną ciekawość! Dodatkowo sama intryga była naprawdę dobrze opowiedziana. Nie dało się jej zrozumieć w pełni za pierwszym razem, a każde kolejne podejście odkrywało przed czytelnikiem kolejne zaskakujące elementy układanki.

Mechanicznie najlepszym momentem by podejście, które... nawiązywało do wcześniejszego. Zaskoczył mnie ten zabieg i zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Niestety nie wszystkie ścieżki były idealnie zgrane. Część scen pojawiało się w różnych wersjach historii, do niektórych pasowały jak ulał, do innych nie. Zdarzyło mi się spotkać kogoś, kogo niby szukałam, ale nie miałam o tym pojęcia (bo akurat ta scena była z innej ścieżki), innym razem miałam gdzieś podjechać na wieczór, żeby przenocować, a byłam po południu i bohater nawet się nie zdziwił. Zdarzyło się więc kilka fabularnych potknięć, jednak ciekawa opowieść mi je zrekompensowała.

Na uznanie zasługuje też strona estetyczna wydania. Podoba mi się spójna oprawa graficzna całej serii oraz ilustracje zawarte na stronach. Te dość surowe obrazki dobrze oddają klimat historii!

?Widmo nad Innsmouth? to naprawdę ciekawa opowieść, w której możemy zdecydować o przebiegu fabuły. Warto podejść do niej kilka razy i zmierzyć się ze złem, które trawi Innsmouth!
...

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

WFOTELU

ilość recenzji:1

3-04-2022 16:51

Wydawnictwo Black Monk nie próżnuje - dzięki ich pracy możemy rozegrać kolejną grę paragrafową, która nawiązuje do dzieł H.P. Lovecrafta.
Tym razem w "Choose Cthulhu 3: Widmo nad Innsmouth" wcielamy się w bohatera, który tkwi na dworcu w Newburyport. W planach jest wyjazd do Arkham, natomiast to, czy bohater tam dotrze, zależy tylko od naszych wyborów. Brzmi ciekawie, prawda?

By napisać tę recenzję, rozegrałam grę kilka razy. Każdorazowo historia kończyła się inaczej (jak to w tego typu grach bywa). Czy jestem fanką tej książki? Trudno dokładnie to określić... Stwierdziłabym, że trochę tak i zarazem trochę nie. Podczas rozgrywek zanotowałam kilka plusów i minusów.

Przede wszystkim "Widmo nad Innsmouth" jest bardzo krótką grą! Książka ma zaledwie 110 paragrafów. Jedna z rozgrywek zajęła mi niecałe dwie minuty. To troszkę mało, ale rozmiary książki są niewielkie, więc przymknijmy na to oko. Inne trwały po maksymalnie 7-8 minut w porywach do 10. Zakończenia okazywały się być różne i to akurat w grach paragrafowych lubię najbardziej. Z jednej strony szybkie rozgrywki możemy uznać za plus, wówczas gdy zależy nam na czasie i mamy dosłownie chwilę, a chcemy na nowo przysiąść do gry. Ja raczej skłaniałabym się do tego, że to jednak minus, bowiem liczyłam na długie rozgrywki, większy wybór między paragrafami. Tu niestety był do wyboru 1 paragraf bądź maksymalnie 2, gdzie w innych grach tego typu mamy nawet wybór trzech czy czterech wyjść. Zawężało to mocno pole do popisu i gra kończyła się w zastraszającym tempie.

Zdecydowanie dużym plusem jest poręczne wydanie książki. Sama w sobie jest niewielka, dzięki czemu z łatwością możemy zabrać ją chociażby w podróż komunikacją miejską. Jest niezwykle leciutka, a okładka przyciąga uwagę. Wygląda trochę jak stary podniszczony dziennik. Rewelacyjna praca grafików! Rozmieszczenie treści w środku również zasługuje na pochwałę. Zaznaczę, iż nie jestem fanką zamieszczania kilku paragrafów na jednej stronie. Poutykane jeden obok drugiego są zazwyczaj nieczytelne. Tu jedna strona to jeden paragraf. Wszystko jest schludne, przejrzyste, czytelne i to bardzo mi się podoba. Pod opisami jest wiele miejsca, które można by zapełnić ewentualnymi notatkami, gdyby nie fakt, że nie musimy tu szukać i zdobywać informacji. Tego najbardziej mi brakowało! W tej części gładko przechodzimy ze strony na stronę i nie musimy się zbytnio wysilać. Jest bardzo prosto, łatwo. Ja lubię zdobywać informacje, korzystać z nich przy kolejnych wyborach. Lubię główkować i się zastanawiać - tu właściwie nie musiałam używać głowy.

Historia sama w sobie jest ciekawa, Innsmouth jest wykreowane tak, że czytając paragrafy odczuwa się niepokój. Również osoby i istoty, jakie pojawiają się na kartach gry są tajemnicze i ponure, co jest atutem gry. Dodatkowo ilustracje pojawiające się co kilka stron dodają smaczku całej książce.

Ostatecznie uważam, że ta gra była dobra, ale bez większego polotu. Jeśli lubisz szybkie i proste gry paragrafowe z dreszczykiem - śmiało! To będzie książka dla Ciebie! Jeśli jednak wolisz długie i trudniejsze rozgrywki, gdzie trzeba główkować i zbierać informację - odpuść, bo tego t nie znajdziesz.

Czy recenzja była pomocna?