Zabawa z grami pamięciowymi to znakomita metoda trenowania naszego umysłu. Zaraz obok gier typowo edukacyjnych oraz łamigłówek to właśnie pozycje na zapamiętywanie należą do tych najbardziej rozwojowych. Dzisiejsza pozycja spodoba się zarówno młodszym graczom, ale także rodzicom.
?Bystre główki? to gra dla 2-6 osób w wieku od 6 lat, czas zabawy zajmuje ok. 15 minut. Stylistyka nawiązuje do szkoły, może nie bazgrołów, ale ładnych rysunków w zeszytach do matematyki. W opakowaniu znajdują się dwie talie kart oraz broszurowa instrukcja.
Celem gry jest zdobycie największej liczby kart, które podliczane są w momencie, kiedy wyczerpie się stos dociągania. Jeśli chcemy zwyciężyć musimy zapamiętać kolejność obrazków na kartach, ale także zwracać uwagę na konkurentów i punktować graczy, którzy popełnili błędy.
Tasujemy karty i układamy w jeden stos. W losowy sposób wyznaczamy osobę rozpoczynającą. Zgadywali będziemy zgodnie z ruchem wskazówek zegara do momentu, aż karta wskaże przeciwny kierunek.
Każdy z uczestników zabawy wykłada jedną kartę i kładzie ją wizerunkiem do góry na nowo tworzonym stosie. Następnie wymienia wszystkie rysunki począwszy od tego najniżej. Jeśli przeciwnicy uznali, że obrazki oraz ich kolejność były właściwe gra toczy się dalej ? następny dokłada kartę i wylicza z pamięci o jedną kartę więcej.
W przypadku, gdy któryś z graczy nas sprawdza następuje rozdanie kart. Jeśli okaże się, że popełniliśmy błąd, karty ze stosu zapamiętywania są rozdzielane pozostałym uczestnikom zabawy począwszy od osoby, która nas punktowała. Jest jeszcze druga opcja ? pomyłki nie było, w tym momencie traci sprawdzająca osoba ? karty są rozdawane reszcie składu, począwszy od gracza, którego pamięć była testowana. Gra toczy się dalej i układamy kolejny nowy stos kart do zapamiętania.
Symbole, które oddziałują na przebieg gry to: dłoń, strzałka o dwóch grotach, wskazanie na gracza, oznaczenie stosu z ujemnymi cyframi. Dłoń sygnalizuje, że mamy szczęście, bierzemy kartę do własnej puli i nie odgadujemy w tej turze. Strzałka to zmiana kierunku kolejki na przeciwny, oczywiście po wymienieniu z pamięci wcześniejszych kart. Sygnatura wskazująca konkretnego gracza oznacza, że teraz to my decydujemy, kto będzie odpowiadał. Ostatnia zmiana, to podanie z głowy jedynie trzech kart, jednak w odwrotnej kolejności niż zazwyczaj.
Instrukcja opisuje dodatkowy wariant kooperacyjny, w którym walczymy z grą. Gracze będą sobie pomagali i razem ustalali wizerunki oraz ich kolejność. W przypadku pomyłki trzy karty wędrują do banku gry, kiedy prawidłowo wymieniamy karty ze stosu, taką trójkę zdobywają uczestnicy.
http://mlodygiercownik.pl/2017/10/05/recenzja-gry-karcianej-bystre-glowki/