Opis produktu:
Publikacja `Pewny start. Codziennik szkolny. Moja szkoła` stanowi doskonałe narzędzie do pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz umiarkowanym, którzy uczęszczają do szkół podstawowych, zwłaszcza w klasach 1-3. Ten codziennik szkolny został stworzony z myślą o wspieraniu tych uczniów w nauce i rozwijaniu kluczowych umiejętności, takich jak czytanie, pisanie, liczenie, a także w kształtowaniu percepcji wzrokowej, uwagi słuchowej, koncentracji uwagi oraz zrozumienia stosunków przestrzennych.
TEMATYKA:
Litery: W ramach tej publikacji, uczniowie zapoznają się z literami: ch, sz, ś, si, ż, rz, cz, ć, ci, ń, ni, ź, zi, dz, dź, dzi, dż. Ćwiczenia obejmują dopasowywanie liter, segregowanie ich, kształcenie słuchu fonemowego, pisanie liter, sylab, wyrazów i zdań zarówno po śladzie, jak i samodzielnie. Uczniowie rozwijają zdolność odróżniania liter i głosek, dzielenia wyrazów na sylaby, układania wyrazów i zdań z liter i sylab, a także rozwiązywania krzyżówek i uzupełniania zdań, co wpływa na rozwijanie umiejętności czytania.
Liczby: W zakresie matematyki, uczniowie uczą się liczyć od 12 do 20, pisząc cyfry i liczby zarówno po śladzie, jak i samodzielnie. Ćwiczenia matematyczne obejmują dodawanie, odejmowanie, przeliczanie, kolorowanie według kodu, liczenie pieniędzy, rozwiązywanie zadań tekstowych oraz wprowadzenie pojęć związanych z czasem, znakami rzymskimi oraz pojęcie składników i sumy.
Gospodarstwo domowe, żywność, relacje rodzinne: Tematyka publikacji obejmuje również zagadnienia związane z życiem codziennym, gospodarstwem domowym, żywnością i relacjami rodzinnymi. Uczniowie uczą się podstawowych pojęć z tych obszarów, co pomaga im lepiej zrozumieć świat i funkcjonować w codziennym życiu.
Publikacja `Pewny start. Codziennik szkolny. Moja szkoła` stanowi ważne narzędzie, które wspiera rozwijanie kluczowych umiejętności szkolnych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, a także pomaga im w przyswajaniu materiału i dalszym rozwoju w edukacji.