Podręcznik Objective Proficiency z pewnością pozwala ćwiczyć wszystkie potrzebne umiejętności językowe (mamy tu sekcje z mówienia, słuchania, czytania, pisania, słownictwa, gramatyki). Zadania z mówienia są ciekawe, odwołują się do doświadczeń uczniów, a więc na pewno przyciągają uwagę i pozwalają na personalizację treści (co jest pomocne przy nauce języka obcego). Patrząc jednak z perspektywy ucznia, czasem trudno jest odpowiedzieć na niektóre pytania (bywają one filozoficzne i trudno znaleźć odpowiednie słowa nawet w rodzimym języku). Tych pytań jest jednak niewiele. Zaletą jest również wyjaśnienie gramatyki na końcu książki i urocze krzyżówki, które pozwalają powtórzyć słownictwo w trochę inny sposób niż zwykle to bywa. Ponadto, podręcznik jest skierowany przede wszystkim do studentów, którzy chcą osiągnąć poziom C2. Według mnie, poziom jest nieco niższy niż C2. Książka mogłaby zawierać więcej słownictwa/zwrotów na poziomie C2. Tymczasem spora część słownictwa jest znana dla kogoś kto już jest na poziomie C1. Mówię spora, ponieważ rzeczywiście są czasem zadania, które prezentują dużo nowych zwrotów. Mam na myśli zadania z idiomami, które są na poziome C2. Zadania z idiomami mają też tę zaletę, że pozwalają dodatkowo zrozumieć zastosowanie idiomów w odpowiednim kontekście. Myślę też, że podręcznik dobrze ćwiczy ogólne użycie słów czy przyimków w odpowiednim kontekście. Natomiast zadania z gramatyki są dosyć problematyczne. Autorzy próbują chyba nauczyć gramatyki z dobrymi intencjami. Chcą, aby to uczeń przez zadania i samodzielne myślenie sam zauważył pewne prawidłowości gramatyczne. Na pewno jest to dobre dla procesu uczenia się. Lepiej i dłużej zapamiętuje się taką informację. Jednak niektóre polecenia są zagmatwane, aż czasem ciężko zrozumieć co mamy zrobić w danym zadaniu. Plus również za zadania z wymowy, ponieważ nie często spotyka się je w podręcznikach.
Podsumowując, widać że autorzy starają się jak najlepiej, żeby uczniowie mogli rozwinąć nieco swoje myślenie, żeby mogli sami dojść do pewnych prawd, co z pewnością pomaga w nauczaniu języków obcych i jest popierane przez dydaktyków. Niektóre zadania są jednak przez to niejasno sformułowane. Podręcznik ogólnie jest godny polecenia, mimo tego że część słownictwa jest za łatwa dla tego poziomu. Ale być może jest on odpowiedni dla uczniów 4 roku kierunków językowych, gdzie uczniowie mają poziom C1 ale jeszcze nie osiągają w tym roku poziomu C2.