Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym

podręcznik

Wydawnictwo CeDeWu
  • Dostępność niedostępny

Opis produktu:

W książce omówiono wyzwania związane z przekazywaniem na rynek informacji niezbędnych pacjentom w procesie wyboru i zakupu produktów farmaceutycznych, zaspokajających najważniejszą potrzebę człowieka, jaką jest zdrowie. Trudność podjętej problematyki wynika z występowania na tym rynku różnych kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), z ograniczoną możliwością zakupu oraz leków OTC (wydawanych bez recepty), suplementów diety i dermokosmetyków, nabywanych przez konsumentów podobnie jak inne produkty (np. żywność).
Dodatkowo ze względu na specyficzne uwarunkowania prawne, występują na nim ograniczenia stosowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii produktu dotyczy przekaz.
Na wspomniane kwestie nakładają się ponadto względy etyczne, które często powodują odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesach komunikacji.
Ze względu na powyższe odrębności rynku farmaceutycznego, analizie poddano następujące zagadnienia:
- procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznych;
uwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym;
- narzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptę;
- wyzwania dla komunikacji marketingowej w branży farmaceutycznej;
- dobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych, bazujące na opisie studiów przypadków.
Prowadzone rozważania podsumowano rekomendacjami w kierunku odpowiedzialnej komunikacji marketingowej przedsiębiorstw działających na omawianym rynku, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie społeczeństwa.
S
Szczegóły
Dział: Podręczniki szkolne
Wydawnictwo: CeDeWu
Oprawa: miękka

RECENZJE - Podręcznik - Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1