The Movie Album CD
muzyka
Wytwórnia Universal Music Polska |
Data wydania 2014 |
Nośnik CD |
- Dostępność niedostępny
Opis produktu:
Od samego początku swojej 20 letniej już dziś kariery, najbardziej znany niemiecki trębacz wielokrotny laureat nagrody ECHO (niemiecki odpowiednik Grammy) - Till Bronner sięgał po zadziwiająco różne style muzyczne. Tym razem na najnowszym albumie `The Movie Album` artysta zabiera nas w długą podróż od melodii pochodzących ze złotej epoki Hollywoodu, aż do przebojów z dzisiejszych najbardziej kasowych filmów. Wiele z tych doskonale znanych melodii słyszymy w wersji instrumentalnej, podczas gdy w innych występują wokaliści.`Wszyscy wychowujemy się na filmach, których nie możemy zapomnieć`, mówi Bronner. `Nie jestem chodzącą encyklopedią kina, ale naprawdę myślę, że niektóre sceny filmowe wpłynęły na mnie i na moją muzykę.` Na nagranie tego albumu Bronner wybrał legendarne Eastwest Studio na Sunset Boulevard w `fabryce snów` w Los Angeles, gdzie słynni kompozytorzy i wielkie orkiestry tworzyły muzykę do klasycznych filmów Hollywoodzkiego kina.. Till Bronner występuje z muzykami, którzy naprawdę znają swój fach; są wśród nich Mitch Forman, Chuck Loeb i Vinnie Colaiuta doświadczeni muzycy popowi i jazzowi, którzy brali udział w licznych nagraniach muzyki filmowej. Wybór utworów przez Tilla Bronnera świadczy także o jego dogłębnej znajomości repertuaru filmowego. Obejmuje on zarówno bogato zorkiestrowane melodie jak i wpadające w ucho przeboje. Interpretacja tęsknej tytułowej melodii z `Cinema Paradiso` (1988) wytrzymuje porównanie z wersją oryginalną, nagraną przez samego Ennio Morricone, którego Bronner uważa za `najlepszego twórcę muzyki filmowej wszystkich czasów`. Podczas pracy nad tym utworem Bronner wspominał lata swojego dzieciństwa, spędzone częściowo w Rzymie. `Kiedy oglądam ten film dzisiaj, rozpoznaje wiele miejsc. Ennio Morricone napisał prawie doskonałą melodię, która teoretycznie mogłaby istnieć poza filmem. Sposób łączenia akordów i logiczną konstrukcję tej kompozycji można porównać pod względem jakości z kompozycjami Johanna Sebastiana Bacha.` Bronner gra tę cudowną melodię z nadzwyczajną delikatnością i czułością.
Podobnie jak przy poprzednich albumach takich jak `Oceana` (2006, która otrzymała złoto w Niemczech) oraz `Rio` (2008), Till Bronner zaprosił do współpracy czołowych wokalistów. Gregory Porter daje wspaniałą interpretację klasycznego utworu `Stand By Me` z 1961, kompozycji która w 1986 stała się tytułową piosenką filmu pod tym samym tytułem. Porter prowadzi tu piękne `dialogi` z Bronnerem realizującym partię trąbki. Joy Denalane występuje w utworze `As Time Goes By` (z filmu `Casablanca`,1942), kultowej melodii uosabiającej ekranowy romans Humphreya Bogarta z Ingrid Bergman, będącej prawdopodobnie najsłynniejszą piosenką z towarzyszeniem fortepianu w historii kina. Oczywiście Bronner i Denalane proponują indywidualną interpretację tego przeboju. `Nie trzeba obawiać się znanych utworów` mówi Bronner. `Ta piosenka była wykonywana przez tysiące artystów. Ale ja byłem przekonany, że mogę zaproponować coś osobistego.`
Młoda śpiewaczka i autorka tekstów, Lizzy Cuesta, córka gitarzysty i koproducenta tego albumu Chucka Loeba, śpiewa własną wersję światowego przeboju Henry Manciniego `Moon River` (z filmu Śniadanie u Tiffaniego,1961) i zamiast naśladować niezapomnianą kreację Audray Heapburn prezentuje współczesne spojrzenie na ten utwór. Czwartym wokalistą występującym na tej płycie jest sam Till Bronner, który wybrał sobie przebój `Raindrops Keep Falling On My Head` (śpiewany przez Roberta Redforda i Paula Newmana w filmie `Butch Cassidy And The Sundance Kid`,1969). Kołysząca, wpadająca w ucho melodia napisana przez Burta Bacharacha wydaje się specjalnie stworzona dla Bronnera. `Nastrój tej piosenki doskonale współgra z moim życiem wewnętrznym. Chociaż ta piosenka wydaje się łatwa to wcale taka nie jest. Musiałem się sporo napracować, zanim zdołałem ją właściwie zaśpiewać.`
W piosence `My Heart Will Go On` (z `Titanica`, 1997) trąbka dubluje głos śpiewaczki Celine Dion i dodaje jej nieoczekiwanie głębi i niuansów. W utworze `Forbidden Colours` (z filmu `Merry Christmas, Mr. Lawrence` nakręconego przez prowokującego reżysera Nagisa Oshimę, 1983) trąbka Brönnera brzmi minimalistycznie. Dokładnie tak, jak mógłby sobie wyobrażać jej brzmienie kompozytor i jeden z głównych aktorów tego filmu Ryiuchi Sakamoto. Instrumentalna wersja Bronnera utworu Pharrella Williamsa `Happy` (z `Despicable Me 2`) jest przepełniona czystą radością. `Ta piosenka naprawdę okazała się ważniejsza i odniosła większy sukces niż film dla którego powstała` mówi Bronner. `Chcieliśmy ją po prostu zagrać. Wpadliśmy na ten pomysł jak już cała płyta była nagrana. W efekcie byłem bardzo... szczęśliwy!`
Szczegóły | |
Dział: | Muzyka |
Wytwórnia: | Universal Music Polska |
Rok publikacji: | 2014 |
Nośnik: | CD |
Wprowadzono: | 18.11.2014 |