Opis produktu:
Nieco ponad rok po swoim ostatnim albumie Ribbons, Bibio powraca z nową, dziesięcioutworową EP-ką zatytułowaną "Sleep On The Wing", która ukazała się nakładem Warp Records. Wydawnictwo ukazuje się wedle wzorca, który Bibio wypracował już wcześniej, wydając kolejną EP-kę po albumie, eksplorując podobny dźwiękowy grunt. To wydawnictwo czerpie ze znanego zakresu wpływów, tradycyjnego folku, spokojnych nastrojowych pejzaży dźwiękowych i terenowych nagrań natury. Stephen Wilkinson (Bibio) po raz kolejny pokazuje zakres swojej muzykalności, obejmując szeroką gamę instrumentów, na których gra samodzielnie, w tym instrumentów smyczkowych, które nadały Ribbons wiele smaku. Zebrana w ciągu ostatniego roku, z kilkoma wyjątkami ze starszego repertuaru Bibio, "Sleep On The Wing" EP to w dużej mierze instrumentalna kolekcja, która przynosi głębokie atmosferyczne melodie jako obserwacje wiejskiego eskapizmu, refleksji i melancholii.
Nagrane w domowym studiu Bibio na brytyjskiej wsi w środkowej Anglii. Proces tworzenia najnowszej EP-ki zaczyna się w miejscu podobnym do większości jego poprzednich dzieł, z którego wyrasta gitarowy riff w bogato fakturowym krajobrazie dźwiękowym. Kiedy piszę nowy utwór, śpiewam melodie (często bezsensowne), próbując znaleźć słowa pasujące do melodii i rytmu. Wtedy może pojawić się fraza określająca temat utworu. Kiedy pojawiło się "Sleep On The Wing", wydawało się czymś więcej niż przelotnym tekstem. Poczułem, że to jest temat. W otwierającym wydawnictwo pierwszym singlu, "Sleep On The Wing", delikatnie melodyczny smyczkowy i szarpany motyw uchwyci beztroską energię i kręte widoki wsi nakreślone za pomocą słów, w których śpiewa o nadziei w obliczu czegoś bolesnego lub tragicznego, niesionego przy pomocy słodko-gorzkiej harmonii. Tytuł i tekst, zainspirowany umiejętnością szybkiego spania podczas lotu, został również ożywiony w pięknym animowanym teledysku przez Sonnye Lim.
Mówiąc bardziej szczegółowo o utworze, Bibio wyjaśnia: Pod względem tekstu czuję, że piosenka ma dwa aspekty: pomysł bycia w obliczu straty i z nadzieją kontynuowania życia kogoś, kto odszedł, pozwalając się zainspirować tym, co robili podczas ich życia i tego, co zostawili, czy tego co dzielili lub rzeczy, które stworzyli. Być może drugi aspekt tej piosenki jest bardziej bezpośredni i mówi o ucieczce z miasta, aby znaleźć spokój na wsi, jednak tytuł jest bardziej celebracją snu i wyzwala moc wyobraźni, niekoniecznie odnosząc się do ucieczki fizycznej. W "A Couple Swim" instrumenty smyczkowe delikatnie rozwijają się, przynosząc błogą nostalgiczną scenę nawiązującą do tytułu. Bibio pierwotnie napisał to na potrzeby sceny z filmu: Reżyser postanowił wybrać tradycyjną orkiestrową ścieżkę dźwiękową, ale zostałem z jakimś nowym materiałem, który powstał dzięki środkom, których zwykle nie używam - działaniem na bodziec zewnętrzny. Zawsze uwielbiałem ten utwór, więc chciałem znaleźć dla niego dom i ta EP-ka była do tego idealna. Zagłębiając się w bardziej ponure miejsce, chwytliwa opera Crocus, w charakterystycznym stylu kontrastuje dramatycznie z barokową melodią Awpockes, inspirowanym wiolonczelową suitą Bacha.
Utwory, takie jak "Otter Shadows" i "Watching Thus", "The Heron is all Pool" są ukłonem w stronę wcześniejszego materiału i rozbudzają emocje, które czuł mniej więcej 10-15 lat temu. To istniało jako kawałek gitarowy, który miałem od dłuższego czasu, ale nigdy nie nagrałem wersji, z której byłem w pełni zadowolony. Aż do teraz. Komponowanie głównego motywu melodycznego, granego na altówce, wskrzesiło gitarową część i ta wersja powstała właściwie dość szybko. Za szatę graficzną odpowiadał wybitny ilustrator Chris Wormell, którego prace zostały rozwinięte przez Bibio i Chrisa. Mówiąc o tym, jak powstało dzieło, Bibio rozwija: To był pomysł, który przyszedł mi do głowy, gdy myślałem o tytule. Ptak - jerzyk - to ptak, który najwyraźniej może spać podczas lotu i spędza więcej czasu w powietrzu niż jakikolwiek inny ptak. On naprawdę jest stworzeniem powietrza, niebo jest jego siedliskiem. Chciałem mieć dzieło sztuki, które widzi świat z perspektywy jerzyka. Dla mnie ważne było, aby krajobraz wyglądał typowo Brytyjsko, ponieważ wiejski krajobraz Wielkiej Brytanii był dla mnie niekończącym się źródłem zachwytu i uczucia, które staram się wywołać w mojej muzyce.
Z tego wynika pragnienie, aby naprawdę być w centrum jego unikalnych cech. Szukałem ilustratora do zrealizowania mojego pomysłu, a po rozmowach Warp zasugerował Chrisa Wormella. Spojrzałem na jego stronę internetową i od razu zakochałem się w jego pracy, nie tylko estetycznie idealnej dla tego, co miałem na myśli, ale był również bardzo związany z brytyjską wsią. Chris wykonał linoryt na okładce i wykonał nadruk, który następnie wykorzystano w grafice na okładce. Podobnie jak w przypadku Ribbons, otaczająca przyroda przenika do studia i leży u podstaw rozwoju jego muzyki. To nowe dzieło oferuje dogłębne studium instrumentalizacji i uczucia otaczającego miniony rok, przepojonego dziełami, które wydają się równie wzruszające jak te, które skomponował ponad dziesięć lat temu.