SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Conatus - Joep Beving CD

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

muzyka

Wytwórnia Universal Music Polska
Data wydania 2018
Nośnik CD
Liczba płyt 1
  • Dostępność niedostępny
  • DPD dostawa za półdarmo

Opis produktu:



Babcia Joepa Bevinga nie mogła przewidzieć, że jej fortepian, który podarowała wnukowi znajdzie się pewnego dnia w Elbphilharmonie w Hamburgu. Prawdopodobnie zaskoczyłoby ją również informacja, że muzyka, którą wnuk wydobył z tego instrumentu przyciąga miliony ludzi na całym świecie. Kiedy kupowała fortepian Joep miał nadzieję na `zadziorny` japoński model o brzmieniu elektrycznego jazzu, którego wtedy słuchał, alle babcia zdecydowała się na łagodnie brzmiący niemiecki instrument. Joep Beving zabiera go czasami na specjalne okazje: `Tak naprawdę od niego wszystko się dla mnie zaczęło` - mówi.

Od śmierci babci fortepian stał w domu Bevinga. Porzucił on pomysł kariery muzyka po kontuzji nadgarstka, która zmusiła go do przerwania studiów w konserwatorium. W końcu osiągnął wiek, w którym trzeba było zacząć zarabiać, znalazł więc pracę w reklamie. Gdy produkował mieszankę jazzu, elektro i soulu z zespołami Moody Allen i Scallymatic Orchestra, jego miłość do muzyki zaczęła się odradzać na nowo. Legendarny brytyjski jazz-DJ Giles Peterson zachęcał go to powrotu, ale ostatecznie muzycy pokłócili się i zerwali kontakt. `Tak naprawdę nie byłem mocno uzależniony od tej muzyki` - mówi Beving. Wciąż miał jednak swój fortepian. Po pracy grał, czasami dla siebie, czasem dla przyjaciół i rodziny. Na pewnym etapie zaczął komponować własne melodie. Spokojne kontemplacyjne utwory na krawędzi ciszy dla bardzo małej publiczności. `Starałem się pominąć jak najwięcej nut, aby skoncentrować się na tym, co niezbędne`. Muzyka przypominała kompozycje Erika Satie, Philipa Glassa, Keitha Jarretta i Wima Mertensa. Pewnego dnia opublikował niektóre swoje nagrania na Spotify, uznając, że ludzie spoza kręgu znajomych mogą również czerpać radość z tej muzyki. A kiedy pewnego dnia usiadł przy komputerze i ujrzał, że słuchało go ponad milion osób, oniemiał. Nie było to jednak tak zaskakujące, jak fakt, że wkrótce zaczęły się z nim kontaktować firmy fonograficzne. Wkrótce Beving zrezygnował z pracy i wydał dwa albumy: `Solipsism` i `Prehension`. Potem zaczęły się występy telewizyjne oraz koncerty we wspaniałych salach - od Opery w Sydney po Hamburg Elbphilharmonie. Na temat tego, czy jest to muzyka klasyczna, czy nie, toczą się debaty. Sam Beving mówi: `To nie jest muzyka klasyczna, ponieważ nie próbowałbym nawet dopasować się do tak długiej tradycji. To, co robię, nazywam muzyką złożonych emocji`.



Teraz artysta rozszerza tę ścieżkę złożonych emocji o album z remiksami zatytułowany Conatus. Zaczerpnięty z filozofii tytuł oznacza wolę życia. `Jeśli postrzegasz muzykę jako żywy organizm, to jest ona czymś, co dostosowuje się do nowych okoliczności. Tak samo jest z moimi kompozycjami, które na tym albumie oddałem w ręce innych ludzi`. Beving zaprosił artystów, których zna, szanuje i podziwia, aby zaopiekowali się jego melodiami. Nie są to remiksy w sensie klubowym, ale raczej świeże interpretacje, które następnie zostały harmonijnie połączone na jednym albumie. Swoje interpretacje na płycie zaprezentowali: Amsterdam Cello Octet, Suzanne Ciani, Tom Trago, Eefje de Visser, Colin Benders, Andrea Belfi, CFCF oraz Thomas Bloch. Oprócz bardzo podziwianej przez Bevinga legendarnej amerykańskiej pionierki muzyki elektronicznej Suzanne Ciani, większość artystów pochodzi z Holandii, co jest dla muzyka szczególnie ważne. `Wszyscy są artystami, którzy reprezentują międzynarodowy poziom`.

W teledysku do `Hanging D` w wersji Amsterdam Cello Octet widzimy jak Beving siedzi w tle i oczarowany słucha tego, co ośmiu amsterdamskich wirtuozów stworzyło z jego kompozycji. `Uwielbiam wiolonczelę jako instrument, a słuchanie ośmiu na raz jest po prostu fantastyczne`.

Joep Beving i Tom Trago znają się od dłuższego czasu. `Podziwiam jego podejście do muzyki elektronicznej. Udało mu się rzucić zupełnie inne światło na moją kompozycję, ponieważ naprawdę zrozumiał jej ideę`. A potem pojawia się Prelude, zupełnie nowy utwór, który wykonuje sam Joep Beving. `Chcę nim zaprezentować kierunek, w którym rozwijam swoje brzmienie na kolejny album, który ukaże się w przyszłym roku. W przyszłości dodam do fortepianu inne instrumenty. Conatus jest tego przedsmakiem`. Ekscytująca perspektywa: ciąg dalszy nastąpi...
S
Szczegóły
Dział: Muzyka
Wytwórnia: Universal Music Polska
Rok publikacji: 2018
Nośnik: CD
Liczba płyt: 1
Utwory: 1. Prelude
2. For Steven - Eefje de Visser Rework
3. Hanging D - Colin Benders Rework
4. A Heartfelt Silence - Andrea Belfi Rework
5. Ab Ovo - CFCF Rework
6. The Light She Brings - Thomas Bloch Version
7. Hanging D - Cello Octet Amsterdam Version
8. Sleeping Lotus - Tom Trago's Sixtine Remix
9. 432 - Suzanne Ciani Rework
Wprowadzono: 24.10.2018

RECENZJE - Muzyka (CD) - Conatus

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4/5 ( 2 oceny )
  • 5
    1
  • 4
    0
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: