SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

La Decollazione Di San Giovanni Battista - Andrzej Kosendiak CD

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

muzyka

Wytwórnia Universal Music Polska
Data wydania 2019
Nośnik CD
Liczba płyt 2
  • Dostępność niedostępny
  • DPD dostawa za półdarmo

Opis produktu:

` `La Decollazione` Bononciniego wykonano po raz pierwszy w 1709 roku w kaplicy cesarza Józefa I w Wiedniu. Raczej skromną w obsadzie partyturę `La Decollazione` na smyczki i continuo można wyjaśnić wykonaniem w okresie Wielkiego Postu, ale wokalne i instrumentalne wymogi tego utworu w pełni wykorzystują wirtuozerię wiedeńskich muzyków i ich umiejętności wokalne. Jednocześnie Bononcini wplótł doskonale opanowaną przez niego technikę kontrapunktu, zwykle kojarzoną z muzyką sakralną, w całe dzieło tak, że nosi znamiona zarówno kompozycji świeckiej, jak i religijnej.

Tę kontrapunktyczną powagę można dostrzec w orkiestrowym wstępie, finałowym chórze `Muore il giusto`, śpiewanym przez 5 solistów, i w kilku ariach, szczególnie arii św. Jana `Bacio l`ombre`, zapisanej w mrocznej tonacji f-moll. Partię św. Jana śpiewa alt - w rejestrze wokalnym często przypisywanym bohaterom barokowych oper, w których wówczas wcielali się dysponujący silnymi płucami kastraci. Rola moralnie słabego Heroda została powierzona basowi, podczas gdy partie Herodiady i Salome wykonywali kastraci-sopraniści kreujący zazwyczaj role kobiece, z przypisaną im muzyką szczególnie zmysłową w stylu. Duet Heroda i Herodiady `Rieda pure` z początku utworu byłby efektownym duetem miłosnym w każdej operze tamtych czasów, a jednocześnie jest imponujący pod względem kontrapunktycznym, splatając partie kochanków na wzór wcześniejszych włoskich madrygałów.

Bononcini stosuje w oratorium schemat arii da capo, ale zapisuje w całości powrót sekcji A, zamiast używać skrótu DC. Jednak w dramatycznym punkcie zwrotnym opowieści, kiedy Salome śpiewa arię `De la palme` i prawdopodobnie tańczy dla gości, Herod przerywa jej pełnym pasji recytatywem `Non piu, deh cessa`, zanim jeszcze zdąży ukończyć sekcję B, po czym składa propozycję spełnienia jej życzenia. Chociaż zerwanie z konwencją muzyczną może wydawać się dziś drobnostką, w czasach Bononciniego było to bardzo niezwykłe i żywe przedstawienie erotycznej mocy Salome i słabości Heroda. Jego rozbudowana aria `Nulla si neighi`, którą następnie wykonuje, zawiera partie dwóch wiolonczel solo - możemy spekulować, że grali je wówczas bracia Bononcini.

Oratorium `La decollazione` zawiera wiele wspaniałych arii, niektórych tylko na głos i continuo, innych z pełnoprawnym i świetnie napisanym akompaniamentem smyczków. Dotychczas było znane i badane przez naukowców, lecz teraz przyszedł czas, by dzieło to mogło docenić i podziwiać szersze audytorium. Wielce prawdopodobne, że nigdy nie będzie tak popularne jak oratoria Händla, czy tak żywe jak `Salome` Straussa, lecz niniejsze nagranie stanowi cenny wkład w ukazanie światu tego mało znanego arcydzieła.`- Brent Wissick, profesor University of North Carolina, Chapel Hill (Tłumaczenie - Anna Marks).
S
Szczegóły
Dział: Muzyka
Wydawnictwo: Universal Music Polska
Wytwórnia: Universal Music Polska
Rok publikacji: 2019
Nośnik: CD
Liczba płyt: 2
Utwory: Antonio Maria Bononcini - La Decollazione Di San Giovanni Battista
Oratorio In Due Parti

CD 1
1. Introduzione

Prima parte
2. Aria: Sorga omai l' Alba lucente (Erodiade)
3. Recitativo: Ma no, de' suoi bei raggi il sol (Erodiade, Erode)
4. Aria: Tutto attento il sol mirai (Erode)
5. Recitativo: Soffri mio Re (Erodiade, Erode, Battista)
6. Aria: Perché il sole (Battista)
7. Recitativo: Ma tu che fai? (Battista, Erode)
8. Aria: Omicida e la pieta (Erode)
9. Recitativo: Oh, di cieco pensiero ingannate follie! (Battista)
10. Aria: Parmi veder (Battista)
11. Recitativo: Mio sposo, mio signore (Erodiade, Erode)
12. Aria: Gia costretta dal martir (Erodiade)
13. Recitativo: Erodiade, deh cessa dai rimproveri tuoi (Erodiade, Erode)
14. Duetto: Rieda pure / Torni pure (Erodiade, Erode)
15. Recitativo: Ecco a'tuoi cenni (Salome, Erodiade)
16. Aria: Si, cadra la cervice si temuta (Salome)
17. Recitativo: Al prigionier Battista (Angelo)
18. Aria: Preziosa e quella morte (Angelo)

CD 2
Seconda parte
1. Aria: Festivi, giulivi, risuanate (Salome)
2. Recitativo: Ma a regia mensa assiso (Salome)
3. Coro: Rapido da te lungi
4. Recitativo: De la tua vita (Salome)
5. Aria: De le palme c'ha l'Idume (Salome)
6. Recitativo: Non piu, deh cessa (Erode, Erodiade, Salome)
7. Aria: Nulla si nieghi (Erode)
8. Recitativo: Ah, mio Rege adorato (Erodiade, Erode, Battista)
9. Aria: Bacio l'ombre e le catene (Battista)
10. Recitativo: In questo orror profondo (Angelo)
11. Aria: Con animo forte incontra la morte (Angelo)
12. Recitativo: Qual annunzio beato (Battista)
13. Aria: Tu che sei nume di pace (Battista)
14. Recitativo: Et ancora i tuoi voti (Angelo)
15. Aria: Tardi diviene all'ira (Angelo)
16. Recitativo: Figlia gia fausto arride (Erodiade, Salome)
17. Aria: Clizia, che amante del Sole (Salome)
18. Recitativo: Signor, giacché (Salome, Erode, Erodiade)
19. Aria: Il crin cingetemi (Erodiade)
20. Recitativo: Ecco, o Madre (Salome)
21. Duetto: Ho vinto o figlia / Vincesti, o madre (Erodiade, Salome)
22. Recitativo: Cosi d'empio livore (Angelo)
23. Coro: Muore il giusto
Wprowadzono: 02.04.2019

RECENZJE - Muzyka (CD) - La Decollazione Di San Giovanni Battista

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: