Opis produktu:
Antidotes to specjalna winylowa edycja zawierająca wydane wcześniej cyfrowo dwie EPki Lucindy Chua - Antidotes 1 i Antidotes 2, która w sprzedaży pojawi się 13 sierpnia.
Lucinda Chua jest wokalistką, autorką tekstów, kompozytorką, producentką i multiinstrumentalistką mieszkającą w południowym Londynie. Używając głównie swojego głosu, wiolonczeli i szeregu efektów, Chua pisze ambientowe, popowe piosenki, które są intymne, nastrojowe i całkowicie czarujące.
Urodzona w Londynie, a wychowana w Milton Keynes, Chua ma korzenie angielskie, malezyjskie i chińskie. Ucząc się muzyki ze słuchu od trzeciego roku życia metodą Suzuki (dzięki której małe dzieci uczone są muzyki w taki sam sposób, jak języka ojczystego), Chua uważa muzykę za naturalną formę niewerbalnej autoekspresji.
Podczas studiów fotograficznych na uniwersytecie w Nottingham, Chua wzięła udział w kursie produkcji muzycznej, a powstałe w ten sposób eksperymentalne utwory, które stworzyła i umieściła w sieci, przyciągnęły uwagę amerykańskiej wytwórni kranky. W niedługim czasie odbyła trasę koncertową z zespołem Stars of the Lid jako wiolonczelistka i aranżerka smyczków, a następnie wydała dwa albumy ze swoim pierwszym zespołem Felix - a wszystko to ledwo w czasie gdy przekroczyła dwudziesty rok życia. Po rozstaniu z Felixem, Chua spędził kilka lat w Londynie, poznając tamtejszą scenę twórczą i zaczęła eksperymentować z wiolonczelą. Te poszukiwania zaowocowały wydaną w 2019 roku debiutancką EP-ką Antidotes 1, która miotała się pomiędzy spokojnymi piosenekami a ekspansywnymi, teksturowymi pejzażami dźwiękowymi. Chua wydała EP-kę własnym sumptem w czasie, gdy była objęta programem mentorskim NTS Radio `Work In Progress`, jednocześnie występując z FKA twigs na żywo podczas jej trasy Magdalene. Zdobywając uznanie Pitchforka, The Guardian, Dazed i gal-dem, Antidotes 1 doprowadziło Chua do jednoosobowych występów w Wielkiej Brytanii i Europie, w tym na Red Bull Music Festival w Londynie, MUTEK w Barcelonie, w Tate Modern i Somerset House.
Jak dla wielu, ostatni rok w lockdownie był dla Chua doświadczeniem izolującym. `Kiedy nie masz możliwości uczestniczenia w swojej kulturze, to tak jakby część ciebie była wymazywana, kawałek twojego ducha jest zmywany, stajesz się trochę bardziej niewidzialny`. Te odczucia zostały spotęgowane przez dyskusje na temat rasizmu w mediach społecznościowych i w przemyśle muzycznym. Tam, gdzie kiedyś muzyka była dla Chua miejscem ukojenia, stała się źródłem bólu. `Czasami mam wrażenie, że ludzie mnie nie widzą. Kiedy ludzie cię nie widzą, mogą cię skrzywdzić, nawet jeśli nie mają takiego zamiaru.` W ciągu dziewięciu miesięcy całkowicie zaprzestała słuchania i grania muzyki.
Ucząc się haftować, czego nigdy wcześniej nie robiła, Chua zagubiła się w refleksyjnym procesie szycia. Szybko stało się to dla niej sposobem na kronikę nowych odkryć dotyczących jej dziedzictwa i potwierdzenie jej tożsamości. Zainspirowana starożytną kulturą chińską, za pomocą kolorowych nici ożywiła mityczne stworzenia i symbole żywiołów. Kurtka opowiada historię jej rozwoju po zamknięciu i stała się powodem do wyjścia z muzycznej hibernacji, jest czymś, co w teledysku nosi z dumą.
`W tym projekcie chodziło o to, żeby trzymać pochodnię dla siebie, żebym mogła poczuć się zauważona`.
Siostrzane wydawnictwo Antidotes 1 - Antidotes 2, rozszerza unikalne brzmieniowe `słownictwo` Chua, z teksturami, które mieszają się wzajemnie, zanim znikną. Jeśli Antidotes 1 było budowaniem przez Chua krajobrazu i scenerii dla jej muzyki, to Antidotes 2 jest jej życiem w tym krajobrazie. Niektóre z utworów zostały napisane w tym samym okresie, podczas gdy inne - jak otwierający EP-kę `Until I Fall`, są zupełnie nowe.