Uzasadnienie orzeczenia sądu powszechnego. Język • struktura • metodyka
Uzasadnienie orzeczenia sądu powszechnego. Język • struktura • metodyka - opis produktu:
Publikacja jest pierwszym na naszym rynku wydawniczym praktycznym opracowaniem dotyczącym uzasadniania orzeczeń sądów powszechnych w sprawach cywilnych oraz karnych, zawierającym zbiór dobrych praktyk ich sporządzania. Omówiona została struktura uzasadnienia - zarówno w odniesieniu do orzeczenia sądu pierwszej instancji, jak i sądu odwoławczego - oraz szczególna forma, jaką jest urzędowy formularz uzasadnienia w sprawach karnych.
Przedstawiono ponadto m.in. tło kulturowe, istotę, funkcje i cechy uzasadnienia, a także kwestie wizerunku sędziów i sądów w przestrzeni publicznej. Co istotne, zaprezentowane rozważania umożliwiają zrozumienie charakteru uzasadnienia w aspekcie komunikacyjnym, zachowanie jego poprawności językowej, jak i reguł wynikających z przepisów normujących jego przygotowywanie.
Autorzy publikacji, wśród nich sędziowie oraz specjaliści z zakresu językoznawstwa i komunikacji, byli członkami zespołu ekspertów realizującego projekt badawczy pt. W poszukiwaniu optymalnego modelu uzasadnienia orzeczenia sądu, w ramach którego w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury wypracowano tzw. uzasadnienie modelowe.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla sędziów orzekających w sprawach cywilnych i karnych, ich asystentów oraz asesorów sądowych.
eBook Uzasadnienie orzeczenia sądu powszechnego. Język • struktura • metodyka pochodzi z wydawnictwa . Publikacja jest pracą zbiorową . Książka Uzasadnienie orzeczenia sądu powszechnego. Język • struktura • metodyka liczy 300 stron. Szczegóły |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Rok publikacji: | 2022 |
Ilość stron: | 300 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Wprowadzono: | 27.05.2022 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.