- -21%
E-book
Dostawa | Czas dostawyod momentu wysłania | Płatność online | Płatność przy odbiorze | Powyżej 299zł |
---|---|---|---|---|
![]() | 24-48h | 8.99 zł | 12.99 zł | Gratis |
![]()
| do 3 dni roboczych | 6.99 zł gratis od 199 zł | - | Gratis |
![]() Brak opcji wyboru przy produktach oznaczonych jako "duży gabaryt" | 24-48h | 10.99 zł | 14.99 zł | Gratis |
![]() | 24-48h | 9.99 zł | 13.99 zł | Gratis |
![]() | 24-48h | 10.99 zł | 14.99 zł | Gratis |
![]() ul. Beskidzka 37, 91-612 Łódź | od pn do pt w godzinach 9:00 - 18:00 | Gratis | - | Gratis |
Dostawa | Czas dostawyod momentu wysłania | Płatność online | ||
---|---|---|---|---|
![]() | 5-7 dni | 20.00 zł + 12 zł za każdą sztukę | ||
![]() | 1-8 tygodni | 26.00 zł + 20 zł za każdą sztukę |
Możliwość zwrotu w 14 dni
Spis treści:
Wstęp ......................................................................................... 7
Nowa ustawa z dnia 18 marca 2011 roku
w odbiorze środowiska akademickiego
Teresa Hejnicka-Bezwińska
Próba odczytania strategii procesu zmian w szkolnictwie wyższym
(przeprowadzonych w ostatnim dwudziestoleciu) ........................ 11
Michel Henri Kowalewicz, Dawid Wieczorek
„Sapere aude!” albo „Pójdź, dziecię! ja cię uczyć każę!”
Szanse, ograniczenia i straty generalnych porządków
metodologiczno-ustawodawczych nauki polskiej
i kształcenia wyższego w Polsce na tle ogólnoeuropejskiej
kampanii racjonalizacji sektora wiedzy ......................................... 21
Edward Malec
Jak nie należy reformować szkolnictwa wyższego –
krytyczny rozbiór ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym,
ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym
oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie
niektórych innych ustaw AD 2011 ............................................... 51
Wojciech Mitkowski
Awans naukowy w świetle zmian ustawowych ............................ 61
Eugenia Potulicka
Studia pedagogiczne w neoliberalnym programie edukacji .......... 73
Agnieszka Dziedziczak-Foltyn
Plusy i minusy reformy szkolnictwa wyższego w Polsce –
próba analizy debaty publicznej .................................................... 95
Aleksandra Berkowicz
Kilka uwag na temat oporu wobec zmian
w publicznych szkołach wyższych .............................................. 119
Kształcenie w szkole wyższej
w warunkach zmian wynikających z nowej ustawy
Iwona Ocetkiewicz
Kształtowanie kompetencji studentów na tle
europejskich/krajowych ram kwalifikacji (E/KRK)
dla szkolnictwa wyższego w kontekście programu Erasmus ...... 131
Ewa Pająk-Ważna
Między słowami – o kształceniu kompetencji
(między)kulturowych nauczycieli ............................................... 139
Zofia Godzwon
Kryteria oceny uczelni i osiągnięć nauczycieli akademickich ..... 153
Monika Maciejewska
Studia doktoranckie i ich absolwenci a rynek pracy –
perspektywy zmiany .................................................................... 197
Jacek Lewicki
Studia doktoranckie, doktoranci a reforma szkolnictwa wyższego 215
Justina Gilevskaja
Sprawozdanie z Czwartego Kongresu Polskich Społeczności Studenckich
w Wielkiej Brytanii, Cambridge, 18–20 marca 2011 roku .......... 225
Informacje o Autorach ...................................................................... 235
(fragment)
Informacje o Autorach
Aleksandra Berkowicz – mgr, Uniwersytet Jagielloński. Doktorantka w Instytucie Spraw Publicznych Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ.
Agnieszka Dziedziczak-Foltyn – dr, Uniwersytet Łódzki. Adiunkt w Katedrze Socjologii Edukacji Instytutu Socjologii UŁ. Jej działalność naukowo-badawcza dotyczy analiz w zakresie polityki rozwoju, polityki edukacyjnej, polityki rozwoju szkolnictwa wyższego i nauki (ujęcie systemowe i instytucjonalne) oraz szeroko ujmowanego społeczeństwa (w tym debaty publicznej toczonej wokół wskazanych kwestii).
Justina Gilevskaja – studentka pedagogiki II roku SUM, Uniwersytet Jagielloński. Przygotowuje pracę magisterską w Zakładzie Pedagogiki Szkoły Wyższej IP UJ; zainteresowana kierunkami zmian w europejskim szkolnictwie wyższym.
Zofia Godzwon – mgr, Uniwersytet Jagielloński. Doktorantka w Instytucie Pedagogiki UJ. Pracuje w Centrum Badań nad Szkolnictwem Wyższym UJ. Jej zainteresowania zawodowe związane są z jakością kształcenia w szkolnictwie wyższym oraz systemem corocznej oceny zaangażowania w pracę naukową, dydaktyczną i organizacyjną kadry akademickiej pt. „Ewaluacja Osiągnięć Nauczycieli (EON)”.
Teresa Hejnicka-Bezwińska – prof. zw. dr hab., Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Kierownik Katedry Pedagogiki Ogólnej i Porównawczej, od 1999 roku członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN i przewodnicząca Zespołu Pedagogiki Ogólnej przy KNP PAN. Zainteresowania naukowe: historia polskiej pedagogiki i praktyki edukacyjnej XX i XXI w.; ewolucja tożsamości pedagogiki; metodologia badań nad pedagogiką i edukacją w szerokim kontekście kulturowym; zjawisko zmiany w różnych wymiarach oświaty i szkolnictwa wyższego.
Michel Henri Kowalewicz – dr habilité à diriger des recherches, prof. UJ; Uniwersytet
Jagielloński. Przewodniczący Rady Naukowej Międzynarodowego Klubu Historii Idei UJ; inicjator międzynarodowej grupy badawczej History of Ideas Research Network; kierownik samodzielnej jednostki Wydziału Filozoficznego UJ – Centrum Badań nad Historią Idei UJ; od 1996 r. współpracownik Centre National de la Recherche Scientifique (C.N.R.S).
Jacek Lewicki – mgr, Uniwersytet Jagielloński. Doktorant w Instytucie Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych UJ. Swoje zainteresowania skupia na samorządach, w szczególności problematyce miejskiej (przygotowywana rozprawa nt. obszarów metropolitalnych) oraz na szkolnictwie wyższym; wiceprzewodniczący Krajowej Reprezentacji Doktorantów (2009/2010 i 2010/2011), były wiceprezes Towarzystwa Doktorantów UJ (2010).
Monika Maciejewska – dr, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie. Adiunkt w Katedrze Pedagogiki Ogólnej UWM. Zainteresowania badawcze: szkolnictwo wyższe i zachodzące w nim zmiany, możliwości funkcjonowania młodych pracowników naukowych na rynku pracy poza uczelniami wyższymi, ewaluacja i jej wykorzystanie w procesie projektowania i przeprowadzania zmian w instytucjach oświatowych.
Edward Malec – prof. zw. dr hab., Uniwersytet Jagielloński. Kierownik Zakładu Teorii Względności i Astrofizyki w Instytucie Fizyki UJ; Przewodniczący Krajowej Sekcji Nauki NSZZ „Solidarność”.
Wojciech Mitkowski – prof. zw. dr hab., Akademia Górniczo-Hutnicza. Pełnił funkcję dziekana Wydziału EAiE AGH, członka Rady Głównej w latach 1999–2013. Wiceprzewodniczący RGSzW w latach 2003–2005 i 2006–2009. W latach 2002–2010 członek Rady Naukowej IBS PAN w Warszawie. Członek PTM, Prezes Oddziału Krakowskiego PTM w latach 2005–2010, PTETiS, KBN, IEEE i innych organizacji naukowych. Doktor Honoris Causa Politechniki Lubelskiej 2010. Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego 23rd IFIP TC 7 Conference on System Modelling and Optimization, Kraków, AGH, 2007, 2 –27.07.2007. Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego III Forum Matematyków Polskich w roku 2009. Redaktor „Automatyki AGH”; współpraca z innymi czasopismami: “International Journal of Applied Mathematics and Computer Science” z “Computer Methods in Materials Science”, “Opuscula Mathematica”, „Matematyka Stosowana”, “Archives of Control Sciences”.
Iwona Ocetkiewicz – dr, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie. Adiunkt w Instytucie Nauk o Wychowaniu UP. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problemów związanych z selekcyjną i stratyfikacyjną funkcją edukacji w różnych krajach. Prowadziła badania środowiskowych uwarunkowań funkcji selekcyjnych gimnazjum.
Ewa Pająk-Ważna – dr, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie. Od 2004 r. adiunkt w Katedrze Socjologii Edukacji i Polityki Edukacyjnej Instytutu Nauk o Wychowaniu UP w Krakowie.
Eugenia Potulicka – prof. zw. dr hab., Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu. Kierownik Zakładu Pedagogiki Porównawczej UAM, prezes Polskiego Towarzystwa Pedagogiki Porównawczej, które jest członkiem Światowego Towarzystwa Pedagogiki Porównawczej. Zainteresowania badawcze skupia wokół reform edukacji w krajach anglosaskich oraz teorii i praktyki zmiany oświatowej.
Dawid Wieczorek – student Wydziału Filozoficznego Uniwersytetu Jagiellońskiego finalizujący magisterium z zakresu filozofii muzyki i jej powiązań z pedagogiką. Aktywny uczestnik spotkań Międzynarodowego Klubu Historii Idei UJ; muzyk i kompozytor.