- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.sto wiele czasu potrzeba, aby tego rodzaju problemy rozwiązać. Podkreślę również, że jest to zadanie bardzo trudne i wymagające od nauczyciela szczególnych umiejętności. Bywa, że tego rodzaju wydarzenia, jak klasowe kłótnie czy sprzeczki, których dzieci nie są w stanie same rozwiązać czy zażegnać stają się kanwą do zajęć, o których tu piszę. Są punktem wyjścia dla dyskusji klasowej lub rundki wyjaśnianej potem przez uczestników i obserwatorów. To znowu jest okazja dla nauczyciela, aby zauważyć pewne cechy swoich wychowanków, śledzić tok ich myślenia, zbadać ich zaradność życiową oraz jakże istotne nastawienie do siebie dzieci w klasie. Podczas takich właśnie zajęć okazuje się, kto i jakie ma zdolności czy wiedzę. Badamy je, słuchając uważnie wypowiedzi dzieci oraz obserwując ich sposób postępowania w różnych sytuacjach. Podchodzimy zatem do sprawy bardziej psychologicznie. Wskazania organizacyjno-metodyczne Organizacja pomysłów, które znajdują się w tej książce, nie jest bardzo trudna. Nie ma konieczności stosowanie, a co za tym idzie, przygotowywania dużej ilości pomocy. W opisanych tu zabawach, grach itp. nastawiamy się na psychologiczną stronę nauczania i wychowania. Mamy bowiem poprzez nie dowiadywać się o uczniach, rozwijać pozytywne postawy moralne i społeczne, pomagać w pokonywaniu różnych przeszkód, zachęcać do współpracy w zespole, uczyć asertywnych zachowań, uczyć wyrażać własne zdanie. Najważniejsze to uczyć dzieci wiary we własne siły i możliwości, aby dążyły do celów, które sobie wyznaczą, aby stopniowo stawały się w pełni wartościowymi ludźmi i zdawały sobie z tego sprawę. Prezentowane tu gry i zabawy mogą być stosowane na początku, w trakcie lub na końcu zajęć zintegrowanych, w zależności od celów, jakie sobie wyznaczymy, czy też życie nam podsunie. Jednak nie powinny być przeprowadzane w pośpiechu i atmosferze zdenerwowania. Dzieci podczas takich zajęć mają czuć się swobodnie, mają się zrelaksować lub skoncentrować. Nauczyciel powinien specjalnie zarezerwować czas na tego typu zajęcia i odpowiednio je wpleść w program kilkugodzinnego dnia nauki. Wówczas będą te gry i zabawy mogły efektywnie realizować cele, do których zostały opracowane. Przedstawione tutaj pomysły zajęć służą między innymi: - rozwojowi osobistemu każdego ucznia, - odprężeniu przed lub w trakcie albo po nauce, - integracji klasy lub grupy, - budowaniu poczucia własnej wartości, - przyswajaniu określonych umiejętności, - pomaganiu uczniom w porządkowaniu i rozwiązywaniu problemów, - pomaganiu w znalezieniu własnego miejsca w grupie, klasie, rodzinie, szkole, całej społeczności, - uczeniu współpracy w grupie, , - uwrażliwianie na innych ludzi oraz ich uczucia, - budowaniu poczucia zaufania, - uczeniu efektywnej komunikacji, - porozumieniu między uczniami w klasie o różnych temperamentach (charakterach), - wyrobieniu poczucia bezpieczeństwa, - uczeniu wyrażania własnych sądów, myśli i opinii, - kształtowaniu zachowań asertywnych, czyli takich, które nie szkodzą ani jednej ani drugiej stronie, - zdyscyplinowaniu całej grupy czy klasy, - lepszej koncentracji wszystkich uczniów, - kształceniu umiejętności wypowiadania się i słuchania, - mobilizowaniu do ładu i porządku podczas zajęć, - umożliwianiu swobodnego wypowiadania się na temat własnych uczuć i stanów emocjonalnych oraz ich ewentualnych przyczyn, - rozwijaniu aktywności społecznej i wielu innym ważnym celom. Naturalnie widać, że sporo celów pokrywa się z tymi, które odnosiły się do gier i zabaw dotyczących języka polskiego, matematyki i środowiska. Taki stan rzeczy ma miejsce właśnie w nauczaniu zintegrowanym, gdzie dziecko staje się podmiotem nauczania i wychowania. Pomysły zajęć relaksujących oraz rozwijających fantazję, zainteresowania i zdolności uczniów Po kilku wstępnych rozdziałach przechodzę wreszcie do zaprezentowania moich pomysłów. Wzięły się one z własnego doświadczenia, czasem są moją wersją pomysłów zaczerpniętych z książek lub kursów, a stosownie do potrzeb przekształconych. Większość z nich zawdzięczam moim wychowankom, gdyż swoim zachowaniem mobilizowali mnie do wymyślania różnych ciekawych gier i zabaw. Lubią poznawać ciągle coś nowego, oryginalnego, lubią wypowiadać się na bliskie im i mnie tematy. Dlatego każdy wspólnie wypróbowany pomysł był okazją do lepszego poznania siebie nawzajem. Także do zwiększenia poczucia wartości przez uczniów, jak również przeze mnie, to prawda. Podczas przeprowadzania zabaw, gier i innych zajęć dowiedziałam się, jak dzieci wspaniale obserwują i reagują na różne sytuacje, zachowania i problemy. Wiem dzięki tym zajęciom, że dzieci widzą o wiele więcej niż nam, dorosłym, się wydaje. Mają także mnóstwo własnych koncep
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | pedagogika |
Wydawnictwo: | Impuls |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Wprowadzono: | 20.01.2011 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.