- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.o służyć ma przecież nauczaniu zintegrowanemu w klasach I--III. Zatem w zabawach i grach występują elementy ruchu, plastyki, czasem i muzyki. Sądzę, że taki układ będzie odpowiadał nauczycielom i ułatwi im korzystanie z opracowanych przeze mnie pomysłów. Myślę, że występuje tu duża różnorodność zarówno pod względem organizacji, metod, jak i treści. Dlatego mam nadzieję, że dla każdego nauczyciela znajdzie się coś odpowiedniego, z takim bowiem zamysłem pracowałam nad tą książką. Do wielu pomysłów wykonałam również (pomniejszone przez Wydawcę) pomoce w formie kompletów lub zestawów dla klasy. Są to kartoniki z napisami, obrazkami, projekty plansz itd. Nauczyciele od razu zobaczą, o jaką tematykę chodzi i jaki zakres zabawa obejmuje. Nie będą musieli wymyślać, rysować, pisać i wykonywać. Wystarczy wyciąć pomoce, powiększyć i można je dopasować ilościowo do danego zespołu. Pomysłów zebrało się znowu sporo, ale chciałam, aby te wszystkie części złożyły się na powiększenie zasobu warsztatowego nauczyciela klas I--III. Tym bardziej w nowych warunkach, a mianowicie w nowym systemie nauczania zintegrowanego. Zamieszczone tutaj pomysły zawierają w sobie rozmaite wątki. Wymagają także od uczniów wielu różnych umiejętności zebranych niejednokrotnie w jednej zabawie czy grze. Służą również utrwalaniu wielu nazw, rozróżnianiu i określaniu, np. kwiatów, zwierząt, warzyw, owoców itp. Te i inne umiejętności, zwłaszcza praktyczne, przydadzą się w życiu każdemu. Dlatego uważam, że w nauczaniu zintegrowanym są to bardzo wskazane metody pracy. Mają one bowiem na celu wszechstronny rozwój osobowości dziecka. Pomysły na działalność przyrodniczą Przedstawiam kolejny zestaw pomysłów do zastosowania w nauczaniu zintegrowanym ze środowiska społeczno-przyrodniczego. Obejmują one, podobnie jak w poprzednich częściach, różnego rodzaju gry, zabawy, zgadywanki, zadania, konkursy. Starałam się zestawiać i uzupełniać je tak, aby pasowały do wszystkich tematów przewidzianych w nowym programie dla klas I, II i III. Od inwencji nauczycieli zależy, czy zechcą wypróbować choć część tych pomysłów, na jaką skalę i w połączeniu z jakimi treściami przyrodniczymi. Sądzę, że realizacja opisanych tutaj gier i zabaw przyniesie zarówno nauczycielom, jak i ich uczniom wiele radości, satysfakcji oraz niespodzianek. Mam nadzieję, że przydadzą się również opracowane przeze mnie pomysły pomocy (kolorowe będą jeszcze efektywniejsze). Może staną się inspiracją do wykonania ładniejszych i ciekawszych. Muszę przyznać, że wymyślanie i opracowywanie pomocy dydaktycznych to jedno z moich ulubionych zajęć. Oto pomysły, którymi pragnę Państwa zainteresować: 1. Konkurs z nazwami miesięcy Nauczyciel dzieli klasę na równoliczne grupy. Każdej daje komplet nazw miesięcy i poleca, aby w jak najkrótszym czasie ułożyć je w kolejności, w jakiej występują po sobie. Grupa, która skończy pierwsza i zrobi to prawidłowo -- wygrywa. Na końcu grupy mogą odczytywać swoje nazwy miesięcy w kolejności, w której je ułożyły. Pomoce: kartoniki z nazwami miesięcy -- komplety dla grup. Przykład: 2. Wymień kolejny miesiąc -- zabawa Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel umawia się z nimi, że na które z nich popatrzy i pokaże mu kartonik z nazwą miesiąca -- to ma podać nazwę miesiąca następującego po nim. Przykład: nauczyciel pokazuje ,,marzec", a dziecko ma powiedzieć ,,kwiecień" itd. W następnej zabawie dzieci mają podawać po dwa kolejne miesiące, w kolejnej po trzy, po cztery. Innym razem można się umówić, aby wymieniały miesiące poprzedzające dany, np. nauczyciel pokazuje ,,lipiec", a dziecko mówi ,,czerwiec" itp. Pomoce: kartoniki z nazwami miesięcy dla nauczyciela z zabawy nr 1. 3. Konkurs z porami roku Nauczyciel daje każdej grupie komplet nazw miesięcy i nazw pór roku: wiosna, lato, jesień, zima. Zadanie polega na ułożeniu pod każdą porą roku miesięcy, które się na nią składają, np. WIOSNA -- marzec, kwiecień, Wszyscy zaczynają na hasło: ,,Start!". Kończą na hasło: ,,Stop!". Wtedy nauczyciel sprawdza kolejność lub przedstawiciele zespołów pokazują i czytają. Wygrywa grupa, która wykonała zadanie najlepiej. Można polecić dzieciom, aby wpisały daty rozpoczęcia poszczególnych pór roku, tzn. na kartoniku ,,marzec" wystarczy dopisać 21, czyli ,,21 marca" -- zaczyna się kalendarzowa wiosna itd. Pomoce: nazwy pór roku i miesięcy dla każdej grupy, pisak. Dodatkowo można dać nazwę ,,PRZEDWIOŚNIE", aby każda grupa właściwie ją umiejscowiła między innymi porami roku. 4. Miesiące ustawcie się w kolejności -- zabawa ruchowa Nauczyciel rozdaje dzieciom po jednym kartoniku z nazwą miesiąca, np. dwoje dzieci dostanie ,,styczeń", dwoje ,,luty", dwoje ,,marzec" itd., a reszta dzieci (niepełna dwunastka) do
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | pedagogika, poradniki, dzieci i wychowanie |
Wydawnictwo: | Impuls |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Wprowadzono: | 20.01.2011 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.