SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Ebook PPK w budżetówce pdf

tworzenie, funkcjonowanie, ewidencja

  • pdf

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

ebook

Wydawnictwo Infor.pl
Data wydania 2020
Zabezpieczenie Znak wodny
Produkt cyfrowy

Opis produktu:

W Poradniku w sposób uporządkowany omówiono zasady tworzenia i rozliczania PPK w jednostkach sektora finansów publicznych.
Z Poradnika można dowiedzieć się m.in.:
- w jaki sposób należy wypełnić obowiązek tworzenia PPK - jak nie narazić się na kary w związku z PPK,
- jak wygląda tryb tworzenia PPK - krok po kroku - co trzeba zrobić (harmonogram prac na 2020 i pierwszą połowę 2021 r.), jakie obowiązują najważniejsze terminy w ramach PPK z perspektywy pracodawcy, w tym - o czym należy bezwzględnie pamiętać w pierwszej połowie 2021 r.,
- czy można nie tworzyć PPK,
- jak wybrać usługodawcę PPK - jaka jest rola i odpowiedzialność pracodawcy,
- jak zapisywać osoby zatrudnione do PPK oraz jak naliczać wpłaty do PPK, które składniki wynagrodzenia wliczać do podstawy naliczania wpłat do PPK, a które nie,
- na co zwrócić uwagę, negocjując umowy składające się na PPK,
- jak przygotowywać korekty i rozliczenia za okresy wsteczne,
- jak podzielić obowiązki w zakresie prowadzenia spraw związanych z PPK między komórkę kadr i komórkę księgowości - czy analogicznie do obowiązków związanych z ustalaniem i naliczaniem wynagrodzeń oraz sporządzaniem list płac.
- jak wpłaty do PPK ująć w planie finansowym, w jakim paragrafie wydatków, na jakich kontach księgowych - bilansowych oraz pozabilansowych (zaangażowanie), jak je ewidencjonować oraz jak wykazywać w sprawozdawczości.
Można skorzystać z przykładowego projektu utworzenia PPK w jednostce sektora finansów publicznych oraz harmonogramu tworzenia i funkcjonowania PPK.
W Poradniku znajdują się także wzory w zakresie PPK:
§ deklaracji o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK,
§ wniosku o uczestnictwo w PPK osoby zatrudnionej w wieku 55-69 lat,
§ wniosku o obniżenie wpłaty podstawowej do PPK.

Dopełnieniem Poradnika jest dodatek specjalny - Listy kontrolne:
§ terminarz wdrażania i stosowania PPK w jednostkach sektora publicznego,
§ terminarz wprowadzenia zmian w polityce rachunkowości i księgowości w zakresie PPK,
§ zestawienie składników wynagrodzeń występujących w jednostkach sektora publicznego, które wchodzą i które nie wchodzą do podstawy naliczania wpłat pracodawcy i pracownika do PPK. Muszą być one znane pracownikom kadr i księgowości.
Za pomocą przygotowanych list można samodzielnie skontrolować przebieg procesu wdrażania procedur związanych z objęciem od 1 stycznia 2021 r. PPK pracowników jednostek sektora publicznego.
S
Szczegóły
Dział: Ebooki pdf, epub, mobi, mp3
Kategoria: prawo,  finansowe
Wydawnictwo: Infor.pl
Rok publikacji: 2020
Język: polski
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny)

RECENZJE - eBook pdf - PPK w budżetówce - pdf, tworzenie, funkcjonowanie, ewidencja

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: