- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.cja Oznakowanie śródlądowego szlaku żeglugowego: - Informacje o korycie rzeki, - żegluga na rzece, - oznakowanie szlaku, - elementarne informacje o budowlach hydrotechnicznych - śluza, jaz, Elementarne wiadomości o oznakowaniu wód morskich: - oznakowanie nawigacyjne wód morskich (oznakowanie boczne, system IALA). 5. Ratownictwo Bezpieczeństwo żeglugi i ratownictwo w żegludze śródlądowej: - osobiste środki wypornościowe, rodzaje i sposoby posługiwania się nimi, - inne środki bezpieczeństwa na jachcie śródlądowym, - żegluga w trudnych warunkach pogodowych, przygotowanie jachtu i załogi, - zasady zachowania się po wywrotce jachtu, - wiadomości o służbach ratowniczych na wodach śródlądowych, - podstawy pomocy przedmedycznej w najczęściej występujących obrażeniach na jachcie, - zasady działań ratowniczych w trudnych warunkach pogodowych. Podstawowe informacje o ratownictwie na wodach morskich: - Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR), Morskie Ratownicze Centrum Koordynacyjne, - ratownictwo brzegowe: brzegowe stacje ratownictwa, stacje ratownictwa morskiego, - sygnałowe środki ratownicze. 6. Teoria manewrowania Zasady wykonywania manewrów żeglarskich pod żaglami i na silniku. Umiejętność planowania i wyboru drogi jachtu. Znajomość podstawowych zasad techniki żeglowania w trudnych warunkach pogodowych. 7. Meteorologia Podstawowe wiadomości o wiatrach - znajomość skali Beaufortea. Podstawowa znajomość wybranych zjawisk meteorologicznych. Niebezpieczne dla żeglarzy zjawiska meteorologiczne, ich oznaki i sposób postępowania. Znajomość meteorologii w zakresie rozumienia komunikatów meteorologicznych w mediach. Podstawowa umiejętność uzyskiwania prognoz pogody. Umiejętności praktyczne: 1. Praca załogi na jachcie i bezpieczna eksploatacja jachtu śródlądowego: - taklowanie jachtu, klar jachtu, - obsługa żagli (w tym sposoby refowania) - obsługa osprzętu i podstawowych urządzeń na jachcie oraz związane z tym zasady bezpieczeństwa, - zasady cumowania jachtu, - umiejętność wiosłowania i pagajowania, - obsługa silnika przyczepnego, - umiejętność sprawdzenia stanu technicznego jachtu żaglowego i jego wyposażenia z uwagi na bezpieczeństwo żeglugi, - przygotowanie jachtu do żeglugi w trudnych warunkach pogodowych, w tym refowanie żagli. 2. Prace bosmańskie - umiejętność wiązania podstawowych węzłów żeglarskich, - podstawowe naprawy jachtu, osprzętu i wyposażenia. 3. Umiejętność wykonania następujących manewrów jachtem typu slup o długości kadłuba większej niż 5,5m pod żaglami: - manewry podstawowe: - zwrot przez sztag, - zwrot przez rufę, - odejście od nabrzeża, - dojście do nabrzeża, - alarm ,,człowiek za burtą". - manewry dodatkowe: - stawanie w dryf, - dojście do boi, - odejście od boi, - stawanie na kotwicy, - zejście z kotwicy, - refowanie. 4. Umiejętność wykonywanie następujących manewrów jachtem żaglowym o długości kadłuba większej niż 5,5m na silniku: - manewry podstawowe: - odejście od nabrzeża, - dojście do nabrzeża, - alarm ,,człowiek za burtą". - manewry dodatkowe: - dojście do boi, - odejście od boi, - holowanie pojedynczego jachtu. 5. Obrót lub przesunięcie jachtu przy pomoście, praca cumami. Kursy w tym systemie obowiązkowe, powinny były spełniać warunki dyktowane przez Związek - rzadko to robiły jako że większość z nich to ,,zalecenia". Poniżej najważniejsze: Zaleca się, aby szkolenie praktyczne pod żaglami odbywało się w etapie początkowym na jachtach otwartopokładowych typu slup, a w etapie zaawansowanym na jachtach kabinowych typu slup. Mając na uwadze program szkolenia zaleca się następującą normę czasu szkolenia: - wiedza teoretyczna - 20 godz. - umiejętności praktyczne - 80 godz. Uwzględniając różne formy organizacji szkolenia praktycznego ustala się, aby czas szkolenia pojedynczej osoby za sterem jachtu nie był krótszy niż 20 godzin. Zaleca się, aby podczas szkolenia wszystkie osoby przebywające na jachcie miały założone indywidualne środki wypornościowe, zgodne z obowiązującymi normami. Należy przypuszczać, że większość kursów na rynku będzie nadal oscylować około tych norm. Trzeba jednak przyjąć do wiadomości, że kurs kursowi nie równy - już na początku widać podział na ,,tanie" i ,,droższe". Na droższych może posterujecie te 20 godz., a może i więcej. Na tańszych powozicie się na łódce te 80, albo i mniej. Jasne, że powinniście szukać możliwości szkolenia przede wszystkim na wodzie. Resztę można zdobyć z innych, licznych i powszechnie dostępnych źródeł. W ten sposób przekazane zostały pewne informacje z tematu ,,przepisy". W dalszym ciągu zajmiemy się innymi przedmiotami, gdyż pełne zrozumienie przepisów wymaga jednak orientacji, przynajmniej w budowie jachtu i teorii żeglo
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | poradniki, inne, sport i rekreacja |
Wydawnictwo: | Psychoskok |
Rok publikacji: | 2013 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.