- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.i teraz eksperci z Konfederacji i Pogranicza i razem z programistami zastanawiają się wspólnie nad dalszymi posunięciami. Od dyżurnych programistów czuwających nad prawidłową pracą działających komór dowiadują się nagle, że włączyła się, jak pasożyt podczepiona do ,,Świata Starożytnego", nieznana gra. Sztab pociesza się, że na razie nie dzieje się nic groźnego, bo inaczej przy jakimś niekorzystnym rozwoju gry, Nigdziegęści uzbrojeni w specjalne chipy, wróciliby natychmiast. Próbują zrozumieć, jaki cel ma Zazlak. Zgadzają się, że prawdopodobnie chce wciągnąć Lorda Dagonta portalem do innej gry na niższym poziomie. Jeżeli chodzi mu o zemstę, to najprawdopodobniej będzie chciał go tam zatrzymać, albo zabić. W obu przypadkach będzie to skutkowało śpiączką Lorda na Lamustrze. To naprowadza ich na sprawę wcześniejszej śpiączki dwóch programistów, współpracujących z Zazlakiem. Natychmiast przeszukują ich mieszkania i odkrywają ślady kopiowania i dokonywania zmian w programach obu części gry, a także w budowanym ,,Świecie Średniowiecza". Zazlak stworzył swoje wersje gry z planetą Solina, odpowiadającą prawdziwej Lamustrze i tam, jak przypuszczają, będzie próbował wciągnąć Lorda Dagonta. Zazlak pomimo swego geniuszu, nie potrafił zatrzeć wszystkich śladów. Inspektorzy odkrywają też program otwierający złociste portale, pozwalające w jego grze na przejścia do ,,Świata Starożytnego" i ,,Świata Średniowiecza". A więc Zazlak potrafi przenosić gracza z gry do gry. Przy okazji wyjaśnia się, że grupa programistów w budowanej trzeciej części ,,Świat Średniowiecza" testowała różne dodatkowe umiejętności czarnodziejów, prorocze sny i dziwne maszyny. Pewien programista umieścił pod jedną z wysp inteligentne ryby-kule, z którymi gracz może kontaktować się telepatycznie. Gracze w tej części gry wcielają się w wyjątkowo uzdolnionych czarnodziejów, każdy o innych szczególnych umiejętnościach, i mają istotny wpływ na rozwój wypadków. Testy te nie były dokładnie nadzorowane przez Tamtora, ale na pewno dostęp do nich posiadał Zazlak. Cały sztab przypuszcza, że celem Zazlaka jest przeniesienie Lorda Dagonta ze ,,Świata Starożytnego" być może gdzieś dalej, skąd już nie będzie powrotu. Sprawdzają wszystkie ostatnie operacje Zazlaka i odkrywają jeszcze nowe hasło w grze ,,Starożytny", które brzmi: "zivai Dagont iaviz". Ale nie wiadomo, czy jest to hasło powrotne, czy otwierające portal przenoszący do innej gry. Sztab po analizie sytuacji uważa, że gra ,,Świat Starożytny" jest na tyle inteligentną, kreatywną i samozmieniającą się grą, że Zazlak nie może mieć nad nią pełnej kontroli, tym bardziej, że mało uczestniczył w jej programowaniu, głównie pracując nad ,,Światem Średniowiecza". Szybko ustalają, że hasło ma coś wspólnego ze starożytnym językiem etruskim. W komputerze Zazlaka znajdują zdjęcie Lorda Dagonta przekreślone napisem: ,,Będziesz miał wszystko: przygody, ptaki i doskonałą kuchnię. A potem ci wszystko odbiorę". Inspektorzy wpadają na ślady perfekcyjnej pomocy zewnętrznej dla Zazlaka w przygotowaniu całego przedsięwzięcia. Z analizy wynika, że wskazówki były tak podsuwane, że młody i niedoświadczony programista w ogóle się nie zorientował w manipulacji. Otwartym pozostaje pytanie, komu na tym zależało i kto tym kierował? - Podsumowując - mówi Gronon, - mamy taką sytuację: Zazlak prawdopodobnie wprowadził Lorda Dagonta i przy okazji wszystkich Nigdziegęstych do swojej gry. Przejście przez podstawiony portal u innych spowodowałoby utratę pamięci, ale to nie dotyczy Nigdziegęstych z ich biologicznymi chipami. Tyle tylko, że już wszyscy powinni wrócić. Należy domniemywać, że w jakiś sposób zostali jednak pozbawieni pamięci i teraz prawdopodobnie przenoszeni są do którejś części gry, skąd nie będzie się już można wydostać. Jest też druga możliwość, że hasło powrotne zostało zmienione. Wygląda na to, że jest to zakrojona na szeroką skalę akcja, której celu jeszcze nie znamy. Wszyscy zastanawiają się nad złożonością całej sytuacji i nad następnymi działaniami, które trzeba podjąć. Tamtor, który cały czas czuje się winny, postanawia zaryzykować, i pomimo, że nic nie wiadomo o nowym haśle, chociaż podjąć próbę odnalezienia w ,,Świecie Starożytnym" Lorda Dagonta. - Proszę na jutro przygotować mi chip nowej generacji, który jest na etapie homologacji - decyduje jeszcze Tamtor. - Programiści i inspektorzy mają szukać powiązań między grami i wyjaśnić cel pomocy zewnętrznej dla Zazlaka. Nad wszystkim ze sztabem kryzysowym ma czuwać Gronon. Gdy zostaje sam z Tamtorem, mówi: - Dostrzegam ogromne niebezpieczeństwo dla nas wszystkich. Pod samym nosem, ktoś dokonał takiej manipulacji, a my wcale się nie zorientowaliśmy. I wygląda na to, ż
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | fantastyka, fantastyka naukowa, światy alternatywne |
Wydawnictwo: | Cydrus |
Rok publikacji: | 2014 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.