- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.dycyjnych odbiorników lub za pośrednictwem Internetu. Rozwój technologiczny sprawił, że na rynku wykorzystywana jest cała gama różnych mediów, które kiedyś zarezerwowane były tylko dla specjalistów z wojska oraz naukowców akademickich. Takimi mediami są np. komputer oraz Internet. W latach 40. XX wieku pierwsze prymitywne komputery wykorzystywano w USA do badań związanych z budową bomby atomowej. Jednym z nich był komputer ENIAC, który za pomocą swoich 18 tys. lamp wykonywał 5 tys. operacji na sekundę. Ważył zaledwie 27 t i miał wymiary 30 x 2,4 x 0,9 m, zajmował 167 m2. Zużywał 160 kW mocy, a w całej Filadelfii przygasały światła, kiedy go uruchamiano. Następnie pojawił się Internet. Jego powstanie łączyło się z koncepcją P. Barana, która opierała się na tzw. wymianie pakietów. Układ ten, nazywany packet switching, pozwala na wymianę informacji między różnymi komputerami wykorzystującymi ten sam kabel, ponieważ każdy z pakietów posiada swój adres, który przeciwdziała zagubieniu. Ten nowy system pozbawiony jest centralnego komputera, a komputery sieciowe mają bardzo wiele dróg łączenia się ze sobą. Koncepcja ta była bardzo cenna dla wojska, ponieważ zniszczenie kilku węzłów sieci nie niszczyło całej sieci. W roku 1969 na uniwersytecie w Los Angeles powstał węzeł sieciowy oparty na wymianie pakietów. Potem do Los Angeles dołączyły trzy kolejne uniwersytety (w Santa Barbara, Utah i Stanforda). Sieć wykorzystującą mikrokomputery Honeywell 516 przyjęła nazwę ARPANET 22. Tym, co zdecydowało, że Internet objął cały świat, było powstanie WWW (World Wide Web). Ten sieciowy system informacji opracowany został w 1990 roku przez T. Bernersa-Lee, który stworzył wstępną specyfikację języka HTML. Kolejnym produktem internetowym była przeglądarka internetowa, którą szczegółowo dopracował student M. Andreessen z uniwersytetu w Illinois 23. Media grają coraz istotniejszą rolę w życiu człowieka, intensyfikując rozpowszechniający się globalizm. Szybkość i dostępność komunikacji dzięki telefonii komórkowej, Internetowi, telewizji satelitarnej znoszą nie tylko granice formalne, ale także granice kulturowe i religijne zmieniające utarty system wartości i styl życia 24. Nowoczesne media są cennym źródłem informacji, ale również źródłem zagrożeń, które ,,ogłupiają ludzki umysł". Ułatwiona komunikacja za pośrednictwem multimedialnego panelu sterowania sprawia, że człowiek zawierza bezgranicznie komputerowym wskaźnikom, prowadząc do swoistego uzależnienia od komputera. Przykładem są urządzenia GPS, wykorzystywane przez kierowców w celu dotarcia do określonego celu, które powodują obniżone spostrzeganie rzeczywistego ruchu drogowego na rzecz wirtualnej mapy. Nie wszyscy ludzie dostrzegają te i inne problemy związane z rozpowszechnianiem się mediów. M. Tanaś uważa, że niedostrzeganie roli stale rozwijających się mediów elektronicznych oraz bagatelizowanie ich miejsca w rozwoju człowieka przynieść może niepowetowane szkody społeczne 25. Dlatego powinniśmy być świadomi mediów towarzyszących człowiekowi od poczęcia, poprzez narodziny, niemowlęctwo, wiek przedszkolny, wiek szkolny, okres dojrzewania, dojrzałości, aż po starzenie się. Media te rejestrują nasz obraz na odpowiednich nośnikach pamięci, tworząc sylwetkę człowieka od narodzin aż do śmierci. Media uczą nas, ale i bombardują niepotrzebnymi informacjami, chronią nas, ale i stwarzają zagrożenia, bawią nas, ale i doprowadzają do smutku i rozpaczy, pozwalają zapomnieć, ale powodują też, że pamiętamy, a zatem uczmy się żyć z mediami. Rodzaje mediów oraz ich wpływ na człowieka Termin ,,media" w szerszym znaczeniu obejmuje nie tylko telewizję, radio oraz prasę, ale również wszelkie technologie utrwalania i przekazywania informacji w czasie i przestrzeni 26. A zatem do mediów zaliczamy również: komputer, Internet, telefon komórkowy, wszystkie rodzaje aparatów fotograficznych i kamer rejestrujących obrazy. Bez żadnych wątpliwości możemy stwierdzić, że media te miały i mają duży wpływ na zachowanie człowieka i jego dalszy rozwój w sferze intelektualnej, społecznej, emocjonalnej, duchowej, a nawet fizycznej. Okres technologicznego rozwoju mediów to również czas intensywnych badań nad ich wpływem na zachowanie człowieka. W dalszej części tego podrozdziału przedstawione zostały takie media, jak: telewizja, radio, komputer, Internet, telefon komórkowy, oraz ich wpływ na nasze społeczeństwo. Telewizja jest jednym z najpopularniejszych mediów. Stanowi jedno z trzech, obok radia i prasy, mediów masowych, mając bardzo duży wpływ na pojedynczego człowieka, ale również na grupy ludzi tworzące społeczności. Powstanie telewizji wiązało się z pracami eksperymentalnymi nad przesyłaniem obrazu na odległość, które prowadzone były na prz
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | pedagogika |
Wydawnictwo: | Impuls |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Wprowadzono: | 03.02.2012 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.