- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.tawowych działań matematycznych, - kształtowanie umiejętności posługiwania się podstawowymi technikami rachunkowymi, - kształtowanie rozumienia pojęć geometrycznych, - kształtowanie rozumienia pojęcia zbioru, - rozwijanie umiejętności posługiwania się metodami matematycznymi, - rozwijanie wyobraźni matematycznej, geometrycznej i abstrakcyjnej, - rozwijanie aktywności twórczej, - rozwijanie zainteresowań matematycznych, - przygotowanie do rozumienia tekstów matematycznych, - kształcenie umiejętności wykonywania prostych obliczeń w pamięci, - przygotowanie do poprawnego zapisywania obliczeń, - kształcenie umiejętności analizy i rozwiązywania zadań tekstowych, - kształcenie umiejętności mierzenia długości i pojemności, ważenia, - praktyczne stosowanie pojęcia prostopadłości i równoległości, - kształcenie umiejętności obliczania obwodów i pól, - kształcenie umiejętności obliczania sposobem pisemnym, - wykonywanie prostych obliczeń zegarowych i kalendarzowych, - kształcenie rozumienia pojęcia ułamka i inne. Stąd można sobie wyobrazić, jaki ogrom pracy czeka zarówno nauczyciela, jak i ucznia, aby opanować te umiejętności bardzo dobrze. Sposobów i metod na realizację tych i podobnych celów na zajęciach matematycznych jest mnóstwo, możliwe, że tyle, ilu nauczycieli pracuje w szkołach. Ja postanowiłam zebrać wszystkie moje pomysły gier, zabaw i konkursów dotyczących matematyki. Mam nadzieję, że wprowadzenie podczas zajęć zintegrowanych chociaż niektórych z nich, przyczyni się do lepszego zrozumienia i utrwalenia oraz sprawdzenia przewidzianej w klasach I--III wiedzy i umiejętności matematycznych przez uczniów. Pomysły na aktywność matematyczną W drugiej kolejności przedstawiam pomysły dotyczące wszelkich działań matematycznych. Sądzę, że matematyka jest wiodącym, obok języka polskiego, przedmiotem. Oba zaś są podstawą wszelkich innych nauk. Dla wielu dzieci liczby, dodawanie i odejmowanie, mnożenie, dzielenie i inne działania są abstrakcją. Dlatego sporo wiedzy i umiejętności można dzieciom przekazać i nauczyć wykorzystując lubianą przez nie zabawową formę. Zwłaszcza w klasach I--III należy szukać takich sposobów, aby dzieci nie zniechęcały się do matematyki ani w danym momencie, ani w starszych klasach. Oczywiste jest, że ,,trening czyni mistrza", ale wiemy z własnego doświadczenia, że ciągłe powtarzanie i utrwalanie pewnych rzeczy jest dla dzieci monotonne i nudne. A to, co wydaje się nudne w klasach młodszych, nie wzbudza zainteresowania także później. Można temu jednak zaradzić, a przy tym samemu się zabawić, ucząc. Mam na myśli wplatanie w zajęcia matematyczne ciekawych gier, zabaw, zadań, problemów do rozwiązania. Takich działań, które zachęcą dzieci do wykonywania obliczeń, zaangażują całkowicie. Moim zdaniem udaje się to nauczycielom, którzy poszukują i znajdują inspirujące, nowatorskie pomysły oraz wypróbowywują je w swoich klasach. Sama eksperymentuję i wykorzystuję od wielu lat różne sposoby efektywniejszego nauczania. Obserwuję z radością, jak dzieci mobilizują się do pracy, nawet dodatkowej. Cieszę się, gdy widzę, że dzieciom spodobały się pomysły zabaw i gier. Chcą często znowu zagrać w to czy tamto. Dla mnie jest to sygnałem, która forma odpowiada dzieciom najbardziej i która jest efektywniejsza. Widzę, kiedy dzieci najlepiej przyswajają nową wiedzę, czy sprawdzam, w jakim stopniu opanowały daną umiejętność. Zwykły sprawdzian można przeprowadzić w formie konkursu, a powtarzane do znudzenia działania utrwalić podczas zabawy lub gry. Wtedy dzieci nawet nie odczują ciężaru nauki, gdyż grając, będą się uczyć. Tak są wymyślone zasady gier i zabaw matematycznych. Zachęcam do stosowania ich w praktyce. 1. Zabawa w kalkulatorki Nauczyciel pisze na tablicy działanie, np. 2 + 3=. Dzieci przepisują do zeszytów, a następnie mają zastąpić kalkulatory: obliczyć wynik i wpisać. Gdy wszyscy skończą, siadają prosto. Nauczyciel wpisuje na tablicy wynik 5. Dzieci porównują ze swoimi, kto ma ten sam, rysuje kolorowe kółeczko wokół swojego wyniku. Kto ma źle, przekreśla i obok pisze prawidłowy wynik. Potem nauczyciel pisze inne działanie, np. 4 + 4=. Znów dzieci przepisują i obliczają po cichutku, jak kalkulatorki. Działań może być 6 do 8, żeby zabawa się nie znudziła. Można też od razu napisać wszystkie na tablicy i dać dłuższy czas dzieciom na obliczenie. Można też dzieciom dyktować działania, a na tablicy narysować kółka i gdy skończą obliczać, wpisywać wyniki w kółkach. 2. Małe Bingo - gra Nauczyciel rysuje na tablicy lub planszy okienka -- 6. Potem poleca, aby każde dziecko wpisało w zeszycie po przecinku 6 dowolnych liczb w zakresie od 0 do 10. Dzieci piszą, a gdy wszystkie skończą, patrzą na tablicę. Nauczyciel w okienkach
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | pedagogika |
Wydawnictwo: | Impuls |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Wprowadzono: | 20.01.2011 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.